Motormánia: Honda predstavila novú konštrukciu nosného skeletu karosérie

Autor: Press (press@motormania.sk)
Publikované dňa: 26. sep 2003
URL: http://www.motormania/art.ltc/543
Spoločnosť Honda Motor Co., Ltd. ohlásila vývoj konštrukcie nosného skeletu karosérie, ktorá zaisťuje väčšiu bezpečnosť pri zrážke vozidiel rozdielnych veľkostí a hmotností.
Nová konštrukcia karosérie, vychádzajúca z patentovanej technológie firmy Honda “G-Control” (G-CON) pre bezpečnosť karosérie pri zrážkach, využíva pre účinné zachytenie a rozptýlenie energie zrážky dvoch vozidiel motorový priestor, čo podstatne zlepšuje pasívnu bezpečnosť, ale aj znižuje agresivitu voči ostatným vozidlám.
Klikni na obrázok!
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Honda použije novú konštrukciu karosérie na úplne novom mini-vozidle Life, ktorého uvedenie na trh sa očakáva 5. októbra. V budúcnosti, v priebehu zásadných modelových zmien, budú vozidlá stavané na nových platformách novej konštrukcie karosérie, ktorá zmierňuje následky nárazov, vybavené.
Klikni na obrázok!
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Klikni na obrázok!
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Nová karoséria Honda je tvorená prednou časťou skeletu, ktorá zníži potenciálnu skoncentrovanú silu nárazu pohltením a rozptýlením energie nárazu do širokého priestoru a obmedzí možnosť bočného alebo zvislého prieniku s rámom druhého vozidla, podieľajúceho sa na zrážke. Nový voz Honda Life je vybavený vysoko účinným hlavným rámom, schopným pohlcovať energiu, hornou prednou priečkou, ktorá pohltí hornú zložku energie nárazu a spodným členom, ktorý pomáha zabrániť vzájomnému preniknutiu rámov vozidiel podieľajúcich sa na zrážke. Táto konštrukcia zabraňuje bočnému aj zvislému vzájomnému prieniku rámov a výrazne pohlcuje energiu zrážky.
Klikni na obrázok!
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Pri čelnom náraze s osobným vozidlom až do dvoch ton hmotnosti (napr. Legend), vykazuje nový Life zvýšenie absorpcie energie nárazu v motorovom priestore o zhruba 50%, zatiaľ čo priestor pre cestujúcich je zaťažený silou o zhruba 30% nižšou. To znižuje mieru deformácie priestoru pre posádku v priebehu zrážky a zvyšuje ochranu cestujúcich, ale taktiež dopad zrážky na druhé vozidlo. V roku 1998 ohlásila firma Honda vývoj svojej technológie G-CON pre konštrukciu „nárazuvzdornej“ karosérie, ktorá znižuje účinok prudkého zníženia rýchlosti na posádku vozidla a pomáha zlepšiť bezpečnosť kabíny tak, aby posádka zrážku prežila. V roku 2000 si Honda vytýčila nový ciel na úseku bezpečnosti a dosiahla pokroku vďaka nezávislému výskumu bezpečnosti pri zrážkach dvoch vozidiel, ktorý zahrňoval robenie nárazových skúšok s presnejšou simuláciou skutočných podmienok zrážok. Výsledkom bolo ďalšie zdokonalenie technológie G-CON firmou Honda: tento nový nosný skelet karosérie zaisťuje vyššiu bezpečnosť pri zrážke medzi dvoma vozidlami rozdielnych veľkostí, hmotností a konštrukčných štruktúr. Pasívna ochrana: zníženie rozsahu a vážnosti zranenia posádky vozidla pri zrážke a zaistenie priestoru pre prežitie. Aktívna ochrana druhých vozidiel: Jednostranné zvýšenie poškodenia spôsobeného v dôsledku koncentrácie sily nárazu v priebehu zrážky vozidiel.
(c) 2002-2005 Motormánia.sk.