Motormánia: Sú pneumatiky, s ktorými nebude benzín až taký drahý.

Autor: Press (press@motormania.sk)
Publikované dňa: 16. jún 2003
URL: http://www.motormania/art.ltc/490
Samé éčka (ekonomické, ekologické a evolučné), alebo viac času na cestách a menej výdavkov. Aj takto v skratke by sa dali opísať pneumatiky Dunlop a Goodyear – dve prémiové značky spoločnosti Goodyear Dunlop Tires Slovakia, s.r.o. .
Avízované výrazné zvýšenie ceny pohonných hmôt od júla tohto roku sa stáva pre väčšinu slovenských vodičov nočnou morou. Jazdiť budeme naďalej, bez benzínu, alebo nafty to jednoducho nejde a výsadu byť pánom vlastného času dnes získame len vďaka možnosti prepravovať sa vlastným dopravným prostriedkom a nie hromadne – vlakmi, autobusmi alebo MHD. Preto šetrenie doslova každej koruny bude opäť aktuálne. A tento raz aj pre tých, ktorým boli doteraz úspory z nákupov bežných spotrebných surovín cudzie. Goodyear a Dunlop sú značky pneumatík, ktoré znova vyčnievajú z radu a ponúkajú riešenie, ako náročné úpravy cien PHM zvládnuť bezbolestne a dopriať si pohodlie jazdy vlastným autom, kedy a kam je potrebné. Inovovaná štandardná pneumatika Dunlop SP 10 3e má všetko, čo potrebujete, aby bola pneumatika vybavená a pripravená na zdraženie PHM, už vo svojom názve 3e. Teda ekonómia, ekológia a evolúcia. Ďalšou z rady Dunlop, ktorá šetrí, je vysokovýkonná pneumatika SP Sport 01. Tieto pneumatiky majú novú kostru a zmesy gumy. Teda sú ľahšie a s menším odvaľovacím odporom bez zníženia kilometrového výkonu. Svojím zložením a určením garantujú počas svojej životnosti úsporu až 4%. Teda, ak počítame so zdražením benzínu o cca 10% v porovnaní so súčasnými cenami paliva na trhu a šetrením 4% vďaka pneumatikám Dunlop, zvýšenie ceny benzínu môžte považovať len za asi 6 percentné. Aj Goodyear má vo svojom portfóliu pneumatiky, ktoré si na seba vedia zarobiť a dnes sú medzi vodičmi známe a dobre etablované. Sú to vysokovýkonná Eagle NCT 5 a štandardná GT3. NCT 5 predčí svojho predchodcu hlavne vo výkone, ovládateľnosti a úspore pohonných hmôt. Podobne ako GT3, základnou filozofiou pri vývoji pneumatiky, ktorá si na seba zarobí, je jej konštrukcia, použitý materiál a dezén behúňa. Tak ako Dunlop, aj Goodyear počíta s každou korunou v prospech vodičov. Ak úspora paliva zodpovedá približne 5%, na 40000 odjazdených kilometrov je to finančný objem zodpovedajúci pri jazde na GT3 dvom novým pneumatikám, pri NCT 5 približne 4-5 tisícom korún. A ďalšie čísla to potvrdzujú: o 20% menší valivý odpor, o 25% vyššia životnosť, o 9% znížený valivý hluk. V konečnom dôsledku, ak jazdíte na tých správnych pneumatikách, šetríte a zarábate ďalej aj pri zvyšovaní PHM. Ako nám povedala Elena Konôpková, marketingová manažérka spoločnosti, aj túto informáciu považuje spoločnosť Goodyear Dunlop za cenný dar a radu všetkým vodičom, ktorým blížiace sa úpravy cien pohonných hmôt nedajú spávať. Všetko ostatné si už treba overiť na vlastných skúsenostiach.
(c) 2002-2005 Motormánia.sk.