Motormánia: NOVÁ MICRA ŠTARTUJE NA PARÍŽSKOM TÝŽDNI MÓDY

Autor: Marek Michálek (marek@ltc.sk)
Publikované dňa: 18. feb 2003
URL: http://www.motormania/art.ltc/419
Návštevníci módnych prehliadok usporiadaných počas týždňa módy v Paríži boli tento rok pozvaní na výnimočnú prehliadku, na ktorej im boli predvedené Micry z dielne japonskej automobilky Nissan, skrášlené návrhármi z najlepších módnych domov na svete vrátane Yvesa Saint-Laurenta, Johna Galliana a Soni Rykielovej z Diora.
Pre podujatie “Micramorfóza” sa spoločnosť Nissan spojila s módnymi návrhármi z jedenástich módnych domov, ktorí dostali voľnú ruku na výzdobu exteriéru nového modelu vo svojich nezameniteľných štýloch: • Yves Saint-Laurent vyzdobil Micru v téme lásky. Použil jeden zo svojich známych hadích ornamentov aby evokoval krivky ženského tela.
Laurent
Pre zväčšenie klikni na obrázok
John Galliano, inšpirovaný hriešne erotickými témami módneho domu Dior, použil fotografiu ženy od Solva Sundsboa, dvíhanej skupinou mladých mužov, znázorňujúcu triumfujúcu a zmyselnú ženu.
Galliano
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Sonia Rykielová zostala verná svojej značke a obliekla Micru do jej okamžite poznateľných pásikov.
Rykielová
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Jean Charles de Castelbajac sa rozhodol pomiešať originálne vzory a tak vytvoriť moderný mišmaš, odrážajúci zmes trendov a štýlov.
Castelbajac
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Balmain sa rozhodol dať Micre športový vzhľad a vrátil sa k štýlu starých športiakov.
Bailman
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Viviane Cazeneuveová, inšpirovaná svojimi karibskými koreňmi, chcela vytvoriť okúzlujúcu víziu slnkom zaliatej krajiny.
Cazeneuveová
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Marithe a Francois Girbaudovci sa rozhodli dať Micru do kontextu mestského auta a obliekli ju do oblečenia vhodného na všedný deň, vrátane ich nového modelu topánok.
Girbaudovci
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Lesage použil motív odrážajúci dokonalú výšivku tohto módneho domu. Nakoniec boli blatníky auta ozdobené šnúrou vzácnych kameňov.
Lesage
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Van Cleef a Arpels, známi šperkári z Place Vendome, sa rozhodli obliecť Micru do kvetinového vzoru, čo jej dodalo svieži jarný výzor.
Arpels
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Erik Halley sa rozhodol pokryť čiernu Micru červenými krištáľmi Swarovského, čím obliekol Micru do večerných šiat pre noc v meste.
Halley
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Jerome Coste of Kulte, módny dom preslávený svojím nonkonformným duchom, si vybral jemne ironický vzor, zjednocujúci prvky japonských a francúzskych koreňov Micry.
Kulte
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Verejnosť si Micry skrášlené módnymi návrhármi mohla po prvýkrát pozrieť v paláci de Tokyo neďaleko Eiffelovej veže. Potom sa autá vydali na okružnú cestu niektorými najelegantnejšími štvrťami Paríža. Nasledovala slávnosť Micrawards, na ktorej sa zúčastnilo viac ako 300 členov elity medzinárodného sveta módneho návrhárstva, a na ktorej boli ocenené dizajnérske výtvory. Obchodný riaditeľ spoločnosti Nissan vo Francúzsku, Francois Goupil de Bouillé vysvetľuje: “Pozvaním najlepších módnych návrhárov, aby predstavili svoje individuálne interpretácie Micry, sme chceli dať možnosť rozdielnym aspektom osobnosti tohto auta skutočne sa zaskvieť. Výsledky boli tak rozdielne ako brilantné.” Niektoré z unikátne vyzdobených áut budú predané na aukcii, ktorej výťažok bude venovaný charite. Nová Micra bola uvedená na európsky trh 23. januára 2003. Počas prvého dňa bolo podaných viac ako 13 tisíc žiadostí na kúpu tohto modelu.
(c) 2002-2005 Motormánia.sk.