Motormánia: Nová Toyota Land Cruiser – nič ju nezastaví

Autor: Marek Michálek (marek@ltc.sk)
Publikované dňa: 3. feb 2003
URL: http://www.motormania/art.ltc/406
Nová Toyota Land Cruiser je jedným z technicky najvyvinutejších vozidiel, aké kedy automobilka Toyota uviedla na trh. Jeho vlastnosti robia jazdu na vozovke i mimo nej bezpečnejšou, príjemnejšou a pohodlnejšou.
Tento automobil je rovnako doma na ceste aj mimo nej a dokáže tak uspokojiť trh vytvorený novou generáciou vodičov športovo-úžitkových vozidiel – nových, náročných zákazníkov, ktorí vyžadujú štýl, dynamiku osobného automobilu na ceste i terénne schopnosti mimo nej. Nová Toyota Land Cruiser však nie je žiadne „ľahké“ vozidlo 4×4. Zachováva si vlastnosti, ktoré urobili modelový rad Land Cruiser najhúževnatejším off-road vozidlom na trhu.
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Nová Toyota Land Cruiser je skutočne moderným vozidlom značky Toyota. Stelesňuje štyri prvky európskej Toyota DNA, ktoré určujú trend súčasnej generácie svetovej špičky vozidiel tejto automobilky: - špičková kvalita - európsky dizajn - pôžitok z jazdy - inovatívne riešenia Novú Toyotu Land Cruiser navrhla medzinárodná skupina konštruktérov a návrhárov podľa myšlienky, ktorá vzišla z ED2, európskeho návrhárskeho strediska automobilky Toyota vo francúzskom Nice. Land Cruiser je teda ďalším modelom značky Toyota, ktorý vychádza z ED2 – popri veľmi úspešných modeloch Toyota Yaris, Toyota Corolla, Avensis Verso a novom type Toyota Avensis. Nová Toyota Land Cruiser sa vyrába ako v trojdverovom, tak aj v päťdverovom vyhotovení, pričom päťdverová verzia pojme pohodlne až osem ľudí, ktorým dopraje dokonalú bezpečnosť a pohodlie.
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Toyota zachovala vo svojom novom modeli Land Cruiser svoju koncepciu karosérie s tuhým rámom. Zhotovenie šasi v karosérii s rámom dokáže odolať väčším silám, ktoré so sebou nesie extrémne namáhanie v teréne bez toho, aby došlo k akýmkoľvek trvalým zmenám tvaru. Okrem toho je celé šasi nového modelu Toyota Land Cruiser až o 60 % tuhšie než u jeho predchodcu Zároveň má nová Toyota Land Cruiser nižšie položené ťažisko a širšiu základňu než ostatné bežné typy vozidiel SUV, čím získava vynikajúce ovládanie a stabilitu. Jedinečné ovládanie a stabilita pri jazde na vozovke boli dosiahnuté pomocou nového, úplne nezávislého zavesenia predných kolies s vinutými pružinami a dvojitými priečnymi trojuholníkovými ramenami.
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Nová Toyota Land Cruiser využíva moderné technológie, ktoré poskytujú vodičovi úplnú kontrolu nad vozidlom za každých okolností spolu so zvýšeným pohodlím a bezpečnosťou spolucestujúcich. Srdcom novej technológie je sústava aktívneho ovládania trakcie Active-Traction Control (A-TRC), ktorá slúži na ovládanie počiatočného rozjazdu a zrýchlenia na klzkom povrchu, a pritom nijako neovplyvňuje kvalitu ovládania vozidla. Nová Toyota Land Cruiser je prvým automobilom na svete, ktoré je vybavené sústavou ovládania rozjazdu do kopca Hill-Start Assist Control (HSAC). Systém nielen ovláda pretáčanie kolies pri rozjazde do kopca na klzkom povrchu, ale dokáže aj zistiť, kedy vozidlo začne prešmykovať dozadu namiesto pohybu vpred. Pri rozjazde do prudkého alebo klzkého svahu sa môže vozidlo posúvať zo svahu, čo sťažuje rozjazd. Aby sa tomuto zabránilo, sústava HSAC dočasne (maximálne na päť sekúnd) zabrzdí všetky štyri kolesá, čím zníži možnosť pohybu smerom zo svahu. Ovládaním otáčania každého kolesa zvlášť dokáže sústava HSAC zabrániť pohybu zo svahu a následne umožniť vodičovi rozjazd vpred bez toho, aby stratil kontrolu nad vozidlom, kým presunie nohu z brzdového na plynový pedál. To výrazne zlepšuje nielen výkonnosť pri rozjazde do kopca, ale tiež zvyšuje dôveru vodiča v schopnosť prekonania prekážok.Tento systém sa dodáva iba v spojení s automatickou prevodovkou a sústavou ovládania stability vozidla Vehicle Stability Control.
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Systém Downhill Assist Control (DAC) automaticky riadi brzdovú sústavu, kontroluje rýchlosť v zjazde a tým zabraňuje, aby sa vozidlo dostalo pri zjazde do šmyku a vymklo sa spod kontroly vodiča. Táto sústava ponúka ďaleko vyšší stupeň ovládania vozidla než klasická koncepcia, kde hrozia problémy s udržaním vozidla pri zablokovaní kolies alebo použití brzdenia motorom, ktoré nemusí byť dostačujúce. Sústavu DAC ovláda vodič a môže ju zapnúť, ak je zaradený redukovaný prevod. Tento systém funguje po zapnutí pri rýchlostiach nižších než 25 km/h a bez stlačeného plynového a brzdového pedála. Ovládané rýchlosti sa pohybujú medzi 5 a 7 km/h pri jazde vpred a medzi 3 a 5 km/h pri cúvaní. Downhill Assist Control v novom modeli Toyota Land Cruiser je najpresnejším a najcitlivejším takýmto systémom na trhu a poskytuje jedinečnú úroveň ovládania v porovnaní s konkurenčnými systémami. Novovyvinuté aktívne senzory rýchlosti otáčania kolies majú schopnosť rozlíšiť veľmi nízke rýchlosti a smer otáčania každého kolesa. To umožňuje systému nastaviť správnu požadovanú rýchlosť ako pre jazdu vpred, tak pre cúvanie. Pritom sú nastavenia systému DAC veľmi presne vyladené na celý rozsah podmienok jazdy mimo vozovky. DAC sa dodáva iba v spojení s automatickou prevodovkou a sústavou ovládania stability vozidla Vehicle Stability Control (VSC). Nový model Toyota Land Cruiser je štandardne vybavený medzinápravovým diferenciálom typu Torsen s obmedzeným prešmykovaním, citlivým na krútiaci moment, ktorý zaisťuje hladší prejazd zákrut a zlepšenú stabilitu jazdy. Medzinápravový diferenciál Torsen je kľúčovým prvkom prenosu pohonu na všetky štyri kolesá. Dokáže upraviť krútiaci moment prednej nápravy voči zadnej, a tým zaistiť vyššiu stabilitu jazdy. Pri priamej jazde na suchej vozovke je rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou 40:60. Ak sa predné kolesá začnú pretáčať, možno presunúť viac krútiaceho momentu na zadnú nápravu (29:71), a ak sa naopak pretáčajú zadné kolesá, presunie sa krútiaci moment na nápravu prednú (53:47).
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Medzinápravový diferenciál Torsen tiež obsahuje uzávierku, ktorý sa dá nastaviť ručne. Tak možno nastaviť pevné rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu a dostať tak vozidlo z ťažkého terénu, napríklad z piesku alebo blata. Uzávierka medzinápravového diferenciálu sa zapína buď s pomocou radiacej páky, alebo voliteľne pomocou tlačidla na palubnej doske. Prevodová skriňa poskytuje dva prevody bez redukcie (s uzávierkou alebo bez uzávierky medzinápravového diferenciálu) a jeden prevod s redukciou. Manuálna prevodovka vozidla Toyota Land Pre nový model Toyota Land Cruiser bol vyvinutý nový predný diferenciál. Zadný diferenciál sa dodáva buď v prevedení s obmedzeným prešmykovaním LSD, alebo uzávierkou diferenciálu, ktorý zaručuje extrémnu výkonnosť v najťažších podmienkach v teréne. Široká ponuka voliteľného pohonu umožní každému majiteľovi vychutnať si vo vozidle Toyota Land Cruiser naozajstný zážitok z jazdy off-road. Vodič skúsený v jazde v teréne si môže vybrať ručné zaradenie uzávierky medzinápravového a zadného diferenciálu a využiť tak maximum schopností vozidla Toyota Land Cruiser. Nový automobil Toyota Land Cruiser prináša poslednú novinku v oblasti poloaktívneho zavesenia vyvíjaného automobilkou Toyota, elektronicky riadené zavesenie TEMS (Toyota Electronic Modulated Suspension). To vodičovi umožňuje zvoliť jedno zo štyroch nastavení tvrdosti pruženia pre optimálne pohodlie pri jazde a ovládaní vozidla v závislosti od povrchu a podmienok jazdy. Systém TEMS ponúka štyri voliteľné nastavenia: komfort, semi-komfort, semi-sport a sport. Sústava zavesenia TEMS automaticky ovláda tlmiace sily v jednotlivých tlmičoch podľa zvoleného nastavenia a údajov zo senzorov, ktoré snímajú pohyb tlmičov, rýchlosti kolies, otáčky motora, polohu volantu, zvislú rýchlosť a dokonca i signál od spínača brzdových svetiel. Voľby „komfort“ a „semi-komfort“ optimalizujú jazdné vlastnosti a pohodlie pri jazde na ceste a zľavujú z parametrov ovládania a výkonu v teréne. Oproti tomu voľba „semi-sport“ zvyšuje mieru ovládania vozidla a jeho stabilitu a voľba „sport“ optimalizuje zavesenie a odpruženie pre prevádzku mimo vozovky.
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Zadné vzduchové odpruženie sa dodáva spolu so sústavou TEMS, ale funguje nezávisle od nej, a umožňuje tak vozidlu Toyota Land Cruiser upraviť svetlú výšku a pohodlie najmä pri jazde na nerovnom povrchu, kde by mohlo dôjsť k nárazu spodkom auta. Zabezpečuje výšku vozidla pri zachovaní jazdného komfortu bez ohľadu na počet pasažierov a hmotnosť nákladu v batožinovom priestore. Výška zadnej nápravy sa dá zvýšiť o 30 mm pri jazde mimo cesty, alebo sa môže znížiť o 30 mm oproti normálnej výške. Vzduchové odpruženie pracuje v dvoch režimoch. V režime pre cesty je spojenie medzi valcami uzavreté, a tým je optimalizovaná stabilita vozidla. Spojenie sa otvára v režime mimo vozovky, čo umožňuje úplné využitie odpruženia a skrížiteľnosti náprav. Nová Toyota Land Cruiser sa dodáva s dvoma pohonnými jednotkami - trojlitrovým štvorvalcovým turbodieselovým motorom so spoločným vstrekovaním D-4D Common-rail, alebo so štvorlitrovým benzínovým motorom V6. Nová generácia motora 3,0 l D-4D má výkon 120 kW (163 k) pri 4 300 ot./min. Maximálny krútiaci moment motora je 343 Nm v rozmedzí 1 600 až 3 200 ot./min., čo novému vozidlu Toyota Land Cruiser dodáva jedinečné zrýchlenie a ťažnú silu v strednom rozsahu otáčok. Popri tomto vynikajúcom výkone ponúka Land Cruiser so vznetovým motorom pozoruhodnú spotrebu paliva, vďaka technológii Common-rail, a to od 9,4 l/100 km v trojdverovom modeli s manuálnou prevodovkou po len 10,4 l/100 km v päťdverovej verzii s automatickou prevodovkou. Skutočne vynikajúci výkon dodáva vozidlu Toyota Land Cruiser úplne nový benzínový motor V6 s výkonom 183 kW (250 k) – najsilnejší motor, aký kedy bol do vozidiel Land Cruiser montovaný. Je to zároveň najsilnejší motor a motor s najväčším krútiacim momentom medzi šesťvalcovými motormi v tejto triede. Najvyššia rýchlosť je 175 km/hod. a vďaka krútiacemu momentu 380 Nm len pri 3 800 otáčkach za minútu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/hod. za 9,5 sekundy. Motor sa dodáva len so štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Nová Toyota Land Cruiser sa dodáva s päťstupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou.
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Vyspelá technológia spolu s modernou koncepciou sa jednoznačne prejavujú vo vysokej úrovni bezpečnosti a v zabezpečení proti odcudzeniu nového vozidla Toyota Land Cruiser. Použité aktívne i pasívne ochranné prvky boli vyvinuté tak, aby zvyšovali zážitok z jazdy, a pritom poskytovali prvotriednu ochranu cestujúcich v prípade nehody. Systém ovládania stability vozidla Vehicle Stability Control (VSC), ktorým je vybavená nová Toyota Land Cruiser, posúva dopredu hranice bezpečnosti vozidla a umožňuje vodičovi oveľa lepšie si vychutnať vynikajúce ovládanie vozidla. Land Cruiser má novovyvinutú brzdovú sústavu. Masívne, brzdové kotúče s vnútorným chladením vzduchom, s priemerom 338 mm s protiľahlými piestovými strmeňmi sú sériovou súčasťou výbavy pre predné kolesá, pre zadné sú sériovo k dispozícii brzdové kotúče s vnútorným chladením vzduchom s priemerom 312 mm a s plávajúcim strmeňom. Aplikácia poslednej generácie systému ABS je neoddeliteľnou súčasťou kompletného vybavenia pre aktívnu bezpečnosť vozidla. Nové aktívne senzory ABS v kolesách dokážu rozoznať otáčania kolies dopredu aj dozadu. Inteligentný systém elektronického rozloženia brzdnej sily EBD [Electronic Brake Force Distribution] je ďalším prvkom aktívnej ochrany, ktorý ovláda brzdovú sústavu tak, aby využívala optimálne rozdelenie brzdnej sily medzi prednou a zadnou nápravou aj ľavými a pravými kolesami za každých podmienok. Nová Toyota Land Cruiser má tiež zabudovaný systém Brake Assist, ktorý napomáha zvýšiť výkon bŕzd pri brzdení v núdzových podmienkach. V nebezpečnej situácii mnoho vodičov, hlavne tí neskúsení, zneistejú a nedostatočne stlačia brzdový pedál. Systém Brake Assist vyhodnocuje prudké stlačenie ako núdzové brzdenie a dodáva do systému brzdnú silu, ktorá by sa vytvorila v prípade, keby vodič stlačil pedál v maximálnej možnej miere. Inteligentne zostavené bezpečnostné prvky sú vzájomne prepojené tak, aby navzájom spolupracovali, pohlcovali tak energiu nárazu, a tým znižovali riziko úrazu.
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Dvojstupňové čelné airbagy SRS sú štandardnou výbavou pre vodiča a spolujazdca na predných sedadlách. Nová Toyota Land Cruiser je vybavená senzorom polohy sedadla vodiča, ktorý v spojení so senzormi nárazu ovláda rýchlosť a tlak nafukovania airbagu, a tým zaisťuje maximálnu účinnosť bez nadmerného naplnenia airbagov. Bočné airbagy SRS slúžiace na dodatočnú ochranu sú k dispozícii pre sedadlo vodiča a spolucestujúceho na prednom sedadle, k dispozícii sú takisto okenné airbagy SRS poskytujúce ochranu pred úrazom hlavy pre cestujúcich na predných aj zadných sedadlách. Predné sedadlá sú konštruované tak, aby obmedzovali účinok nárazu zozadu a zabránili poškodeniu krčnej chrbtice. Mechanické zariadenie posúva opierku hlavy vpred a chráni tak hlavu v prípade silného nárazu zozadu. Štandardným vybavením vonkajších sedadiel v druhom rade je systém ISOFIX pre upevnenie detských sedačiek. Vzhľadom na svoju príťažlivosť má nová Toyota Land Cruiser snahu stať sa na cestách veľmi výrazným symbolom. Pocit sily, ktoré nové vozidlo vzbudzuje, pochádza z výrazného čelného profilu prednej časti, ktorý je poznávacím znakom automobilov Land Cruiser, a z pevnej robustnej zadnej časti. Rozšírenia blatníkov karosérie sú určené na ochranu dolnej časti dverí a blatníkov kolies pred poškodením odletujúcimi kameňmi, zároveň dodávajú silnejší pocit robustného, prvotriedneho športovo-úžitkového vozidla.
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Nová Toyota Land Cruiser sa bude dodávať ako v trojdverovej, tak aj v päťdverovej verzii, pričom päťdverová verzia umožňuje voliteľnú montáž tretieho radu sedadiel. Výsledkom je možnosť pohodlne a bezpečne usadiť až osem ľudí, lebo každé sedadlo je vybavené trojbodovým bezpečnostným pásom a opierkou hlavy. Dômyselná funkcia sklopenia posledného radu sedadiel umožňuje vykonať tento úkon len jednou rukou. Celková šírka nového modelu Toyota Land Cruiser je 1 790 mm (alebo 1 875 mm s rozšírením karosérie). Dĺžka päťdverovej verzie Toyoty Land Cruiser je 4 850 mm (4 405 mm pri verzii trojdverovej) a celková výška (bez zapnutého vzduchového odpruženia) je 1 890 mm alebo 1 905 mm pre verziu s rozšírením karosérie, v oboch prípadoch s pozdĺžnymi strešnými nosičmi. Nový päťdverový model má o 15 mm vyšší priestor nad hlavou v zadnej časti ako predchádzajúci model radu 90, a o 40 mm viac priestoru pre nohy vpredu. Priestor pre nohy sa pri zadných sedadlách zväčšil o 15 mm. Priestor vo výške ramien sa v celom vozidle rozšíril o 30 mm. Priestrannejší interiér nielen zvyšuje pohodlie cestujúcich – podlaha batožinového priestoru je dlhšia a širšia, a poskytuje tak ďaleko väčší priestor pre náklad pri sklopení jedného alebo oboch zadných radov sedadiel. Nová Toyota Land Cruiser je bohatá na prvotriedne automobilové vybavenie a je zjavné, že prináša nové normy do triedy športovo-úžitkových vozidiel. Štandardným vybavením je elektrické ovládanie okien a centrálne zamykanie. Vyspelá technológia osvetlenia prístrojov Optitron je príkladom vybavenia prevzatého z luxusných limuzín a zaručuje vynikajúcu viditeľnosť za akýchkoľvek svetelných podmienok.
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Informačný displej je súčasťou stredného ovládacieho panela a je ľahko čitateľný z miesta vodiča aj spolujazdca. Podľa zvolených parametrov sa môžu zobraziť údaje o vonkajšej teplote, okamžitej a priemernej spotrebe paliva, priemernej rýchlosti, dojazde, alebo navigačné údaje, ako napríklad kompas, výškomer a atmosféricky tlak, v grafickej alebo číselnej podobe (ďalšie podrobnosti sú uvedené v Slovníku technických pojmov – prídavné ukazovatele). Štandardnou súčasťou výbavy vozidiel je prvotriedna audio sústava. Obsahuje kazetový prehrávač spolu s CD prehrávačom na šesť diskov, ktorý môže byť namontovaný buď v palubnej doske, alebo v priehradke (vo verziách vybavených navigačným systémom). Zvukový výstup sprostredkovávajú: - dva predné basové reproduktory (2 x 40 W) v dverách - dva predné stredové reproduktory (2 x 50 W) v dverách - dva predné výškové reproduktory (2 x 25 W) v dverách - dva zadné reproduktory (2 x 50 W) v dverách - basový woofer reproduktor (50 W, s 7 dm3 rezonančnou skriňou) v batožinovom priestore - 400-wattový zosilňovač (po 50 W na ôsmich kanáloch)
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Zvukový zážitok je ďalej umocnený digitálnym spracovaním signálu DSP (Digital Signal Processor). DSP digitálnymi efektmi zaručuje takú ostrosť a čistotu zvuku, aké sú v bežných audiosústavách automobilov nedosiahnuteľné. Audio sústava vybavená aj automatickým vyrovnávaním zvuku ASL (Automatic Sound Leveliser). Ide o funkciu neustálej kontroly hladiny hluku okolo kabíny a v kabíne a zodpovedajúcej úpravy hlasitosti reprodukcie, čím sa skvalitňuje zážitok z počúvania. V rámci zlepšenia aerodynamických vlastností vozidla Toyota Land Cruiser a zároveň ako ochrana pred vandalizmom sú dve rádiové antény (hlavná AM/FM anténa a prídavná FM anténa) zapustené v sklách zadných bočných okien. Úplne automatická klimatizácia umožňuje nastavenie rôznych teplôt v priestoroch pre vodiča a spolujazdca na prednom sedadle a digitálne ovládanie teploty. Centrálna klimatizačná jednotka je vybavená automatickým úsporným režimom. Táto funkcia zapína a vypína kompresor v závislosti od hodnôt teplôt (teplota výparníka, okolitá teplota, požadovaná teplota výstupného vzduchu a teplota kompresora), a tým zlepšuje hospodárenie s palivom. Centrálna jednotka prijíma údaje zo slnečného senzora, čo systému umožňuje zohľadniť aj teplo od slnečného žiarenia. Cestujúci na zadných sedadlách majú k dispozícii vlastné ovládanie klimatizácie. Vzduch je vedený potrubím z prednej časti vozidla a ventilátor v jeho zadnej časti podporuje požadované prúdenie vzduchu. Okrem prvotriednych materiálov a povrchovej úpravy, ktoré sa vyrovnajú technickému vybaveniu, je v automobile množstvo doplnkov, ktoré ešte viac zvyšujú prepracovanosť vnútorného prostredia. Voliteľné strešné okno prepúšťa do interiéru viac svetla a vytvára pocit väčšieho priestoru v kabíne. Strešné okno sa ovláda elektronicky a má dvojstupňový veterný chránič.
Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser Toyota Land Cruser
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Ak je strešné okno úplne otvorené, chránič upravuje prúdenie vzduchu v dvoch úrovniach podľa rýchlosti jazdy. Pri nízkych rýchlostiach sa chránič zdvihne úplne a zabraňuje tak vzniku poryvov vzduchu. Pri vyšších rýchlostiach sa chránič zníži o polovicu nižšie a obmedzuje tak hlučnosť. Strešné okno je vybavené aj ochranou proti privretiu. Všetky modely v rade Toyota Land Cruiser sú dodávané s elektricky ovládanými zrkadlami, čo umožňuje ich ľahké a presné nastavenie. Vo vyšších výbavách sa zrkadlá dajú elektricky sklopiť pri parkovaní v tesných priestoroch a povrch zrkadiel je vyhrievaný pre rýchle odstránenie zarosenia a námrazy. Povrch gumičiek stieračov pokrýva vrstva grafitu, čo znižuje hlučnosť trenia medzi sklom a gumou a predlžuje jej životnosť. Toyota Land Cruiser sa takisto dodáva so sklom s UV filtrom, ktorý účinne obmedzuje prenikanie ultrafialového žiarenia do kabíny. Nová Toyota Land Cruiser teda znamená významný krok vpred vo svojom segmente a stanovuje nové normy kvality. Zákazníci v oblasti športovo-úžitkových vozidiel sa menia – a posledná generácia vozidiel Toyota Land Cruiser sa mení s nimi. Zatiaľ čo vozidlo zostáva schopné prejsť kdekoľvek mimo cesty presne v duchu tradície svojho mena, je nový Land Cruiser zároveň aj prvotriednym cestným vozidlom – ponúkajúci jedinečné jazdné vlastnosti a ovládanie, priestranný interiér; nízke hladiny hluku, otrasov a taktiež jedinečné vybavenie. Ceny Toyoty Land Cruser: 3,0 Diesel-4D 3Dver./ 5 Manuál / 5miestny / 1.740.000Sk 3,0 Diesel-4D 5Dver. / 5 Manuál / 5miestny / 1.820.000Sk 3,0 Diesel-4D 5Dver. / 4 Automat / 5miestny / 1.950.000Sk 3,0 Diesel-4D 5Dver. / 5 Manuál / 8miestny / 2.020.000Sk 3,0 Diesel-4D 5Dver. / 4 Automat / 8miestny / 2.099.000Sk 4,0 Benzín V6 5Dver. / 4 Aautomat / 8miestny /2.395.000Sk
(c) 2002-2005 Motormánia.sk.