Motormánia: New Beetle RSi – diabolsky vyladený nový "chrobák"

Autor: Ivan Hodas (ivan@motormania.sk)
Publikované dňa: 24. sep 2002
URL: http://www.motormania/art.ltc/314
Tento automobil vznikol ďalším dôsledným vývojom prvej dizajnérskej idey. New Beetle RSi ukazuje tvorivé možnosti, ktoré ponúka dizajn automobilu New Beetle na základe svojho emotívneho oslovenia. Elegantne a výrazne pôsobiaca...
Volkswagen predstavil na báze automobilu New Beetle na ženevskom autosalóne v roku 2000 štúdiu športového automobilu New Beetle RSi blízku realite. O niekoľko mesiacov začali jazdiť prvé exempláre malej série po cestách. Tento automobil vznikol ďalším dôsledným vývojom prvej dizajnérskej idey. New Beetle RSi ukazuje tvorivé možnosti, ktoré ponúka dizajn automobilu New Beetle na základe svojho emotívneho oslovenia. Elegantne a výrazne pôsobiaca štúdia (nalakovaná strieborno-sivou metalízou) vzbudzuje senzáciu prostredníctvom karosérie rozšírenej o 80 milimetrov a impozantnej prednej a zadnej časti. Výrazne tvarované predné a zadné blatníky sú spojené širokými bočnými prahmi. Výrazný predný spojler s veľkými otvormi na prístup vzduchu pochádza z pretekárskych automobilov New Beetle Cup-u, pri pohľade zozadu dominujú výrazná zadná časť a strešný spojler. Rozmerný zadný spojler obsahuje okrem vetracích mriežok dve pochrómované výfukové rúry.
Volkswagen Beetle RSi Volkswagen Beetle RSi Klikni na obrázok a v novom okne sa to otvori väčší
Tieto rozsiahle tvorivé zmeny robia z New Beetle RSi veľmi hodnotné cestovné športové vozidlo. Ku konceptu športového automobilu patrí prispôsobený, výkonovo silnejší motor. 3,2-litrový motor V6 je odvodený z motora 2,8 V6, ktorý sa používa v pretekoch New Beetle Cup. Pri zväčšenom zdvihovom objeme dosahuje štvorventilový motor maximálny výkon 165 kW (225 k) pri otáčkach 6200 min-1 a zrýchľuje na maximálnu rýchlosť 225 km/h. Maximálny krútiaci moment 317Nm dosahuje pri otáčkach 3200 min-1. Šprint z 0 na 100 km/h dokáže za 6,5 sekundy.
Volkswagen Beetle RSi Volkswagen Beetle RSi Klikni na obrázok a v novom okne sa to otvori väčší
Hnaciu silu prenáša na výrazne dimenzované kolesá šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorá sa obsluhuje hliníkovou radiacou pákou na vyvýšenej stredovej konzole, a známy pohon štyroch kolies 4MOTION so spojkou Haldex.
Volkswagen Beetle RSi Volkswagen Beetle RSi Klikni na obrázok a v novom okne sa to otvori väčší
Výkon agilnej poháňacej jednotky pôsobivo podporuje výdatný zvuk z dvoch veľkoryso dimenzovaných koncových výfukových rúr. Jazdným výkonom sa prispôsobil aj športový podvozok so špeciálnymi pružinami a tlmičmi. Dizajn mnoholúčových 18-palcových hliníkových diskov pripomína kolesá pretekárskych vozidiel, ktoré súperia v New Beetle Cup-e. Excelentnú priľnavosť na cestu zabezpečujú pneumatiky s rozmermi 235/40 ZR 18.
Volkswagen Beetle RSi Volkswagen Beetle RSi Klikni na obrázok a v novom okne sa to otvori väčší
V športovo-elegantne ladenom interiéri dominujú čierna, tropická oranžová a hliníkovo strieborná farba. Sú tu použité najkvalitnejšie materiály. Škrupinové predné sedadlá a obe sedadlá vzadu sú potiahnuté kožou v odtieni tropická oranžová. Strecha a časti batožinového priestoru sú potiahnuté antracitovo zafarbenou alcantarou.
Volkswagen Beetle RSi Volkswagen Beetle RSi Volkswagen Beetle RSi Klikni na obrázok a v novom okne sa to otvori väčší
Pedále, opierky nôh pre vodiča a spolujazdca, držadlá dverí a kľučky okien, ako aj aplikácie na prístrojovomn paneli a otočný prepínač kúrenia a vetrania sú z frézovaného hliníka. Škrupinové sedadlá Recaro so strieborne nalakovanou zadnou časťou zabezpečujú bezpečné držanie tela aj pri vysokých rýchlostiach v zákrutách. Novo koncipovaný prístrojový panel a aj ostatné prístroje na stredovej konzole sú lemované hliníkom. Obslužná časť rádia je v strešnej oblasti, rádio sa nachádza v zadnej časti. Potrebnú tuhosť pri jazde zabezpečuje vystuženie z uhlíkových vláken za zadnými sedadlami.
Volkswagen Beetle RSi Volkswagen Beetle RSi Klikni na obrázok a v novom okne sa to otvori väčší
Volkswagen demonštruje prostredníctvom RSi technickú a tvorivú mnohostrannosť, ktorú umožňuje rozvinúť téma New Beetle. Beetle RSi sa vyrábal v limitovanej sérii 250 kusov.
(c) 2002-2005 Motormánia.sk.