Motormánia: PEUGEOT 206 - 5 350 000 kusov : víťaz vo všetkých kategóriách !

Autor: Press (press@motormania.sk)
Publikované dňa: 12. dec 2005
URL: http://www.motormania/art.ltc/1878
Peugeot 206 dosiahol absolútný rekord v produkcii v 100-ročnej histórii značky Peugeot, toho rekordu , ktorý zatiaľ držala slávna 205- ka.
Naozaj, počas siedmich rokov výroby (1998-2005),bolo vyrobených na konci novembra 5 350 000 kusov modelu 206, čo je viac ako jej predchodca ( počas dva-krát dlhšej periody (1983-1998) bolo vyrobených 5 278 000 ks 205-tiek). Majster sveta , Peugeot 206 WRC, má v porovnaní so svojím « rivalom », 205-kou Turbo 16, 3 tituly Konštruktérov oproti 2 titulom pre 205 T16 Groupe B. Peugeot 206 : Volajte ma « Margarétka » Výbornou názornou ilustráciou stratégie modelu 206 je margaréta. Veď Peugeot 206 je k dispozícii v troj a päťdverovej siluete, v siluete SW, coupé cabriolet a v najbližšej dobe sa objaví aj 206 sedan. Táto nová silueta bude kompletovaná v Iráne začiatkom roka spoločnosťou Iran Khodro a bude exportovaná do krajín Východnej Európy a čiastočne aj krajín v okolí Stredozemného mora ,v prvom polroku 2006. 206 sedan rozšíri ešte polyvalenciu modelu 206, tktorej rôzne verzie formujú ešte dokonalejšiu margarétu. Peugeot 206 : najmedzinárodnejšia výroba značky Peugeot Peugeot 206 je v súčasnosti výrábaný alebo kompletovaný denným rytmom 3 300 kusov denne, v šiestich výrobných závodoch na celom svete, ku ktorým čoskoro pribudnú ešte dva a to v Číne a v Malajzii začiatkom roka 2006. Peugeot 206 : prvý automobil vo svojej triede vybavený filtrom FAP Peugeot 206 je vybavený tak benzínovým ako aj dieslovým mottorom, s výkonmi od 44 do 130 kW ( približne 70 až 180 koní). Od roku 2004, dve siluety a to hatchback a SW disponujú dieslovým motorom HDi/FAP, od jari 2005 aj 206 CC. Z 5 350 000 vyrobených kusov, jedna tretina je vybavená dieslovým motorom. Peugeot 206 : stále v pozícii lídra Líder v segment B na európskom trhu od roku 1999 s počtom kusov okolo 800 000 ročne počas plných štyroch rokov od 2001 do 2004. Dokonca v roku 2002, bol Peugeot 206 najpredávanejším automobilom v Európe celkom a v ostatných rokoch bola vždy medzi prvými troma najpredávanejšími európskymi predajmi. Súčasne, Peugeot 206 je aj lídrom v predaji dieslov vo svojom segmente, najpredávanejším modelom vo svojom segmente vo Francúzsku, Holandsku, Dánsku,Švédsku a v krajinách Beneluxu ( údaje koniec októbra 2005). Peugeot 206 : úspech aj v CC V svojej verzii coupé cabriolet, Peugeot 206 je stále na popredných miestach v predaji už od svoho uvedenia : 2hý v segmente v roku 2001, 1vý v roku 2002 a 2003, 2hý v roku 2004 a znovu 1vý počas prvých deviatich mesiacoch v tomto roku. Najzákladnejšie trhy tohto modelu sú Nemecko s 82 700 predaných kusov(asi ¼ predajov 206-tky), Francúzsko s 59 000 a Veľká Británia s 41 000 kusmi. Peugeot 206 : hlavný aktér zmedzinárodnenia značky Peugeot Už len fakt, že Peugeot 206 sa predáva v 145 krajinách po celom svete, prispel počas niekoľkých rokov k zmedzinárodneniu značky s podielom exportu až 75%. Viac ako 3 879 000 kusov 206- tiek jazdí po cestách Západnej Európy, z toho 1 353 400 vo Francúzsku. Je to dôkaz obchodného úspechu , ktorý toto auto veľmi rýchlo etabloval na trhu ako referenciu vo svojej triede. V Západnej Európe mimo Francúzska, základnými trhmi 206-tky sú Veľká Británia ( 609 900), Taliansko ( 508 600), Španielsko ( 439 900) a Nemecko ( 363 800). Mimo Západnej Europy , 192 000 206- tiek našli majiteľov v Brazílii, viac ako 100 000 206- tiek bolo predaných v Argentíne, 46 300 V Japonsku, 43 000 v Chile, 36 000 v Mexiku, 27 000 na ostrove Réunion, 20 000 v Izraeli a15 500 v Južnej Afrike. Peugeot 206 : viac ako 40 % z rodiny « 2 » Peugeot 206 je šiestou generáciou série « 2 » značky Peugeot a predstavuje celkom 30% z celkovej kumulovanej produkcie Peugeotu od jeho vzniku. Dnes , táto rodinka predala viac ako 13,2 miliónov vyrobených kusov. Peugeot 206 : nový vzhľad Tak ako 205- tka vo svojom obdobi, tak aj Peugeot 206 zahájil nový vzhľad spojený s „ Feline“, dávajúc modelom značky Peugeot novú štylistickú identitu. Stala sa tiež novou referenciou v oblasti dynamiky konštruktéra, ktorý vytvoril skutočnú hodnotu, dynamizmus, estetiku a inováciu, svoje zakladné a nosné hodnoty, komplexne vytvárajúce radosť z automobilu. Peugeot 206 : reklama a herectvo Peugeot 206 bol hrdinom 28 národných alebo medzinárodných reklamných filmov natočených v rokoch 1998 a 2005. Je aj objektom 20-tich kampaní jednak v tlačových médiach ako aj v medzinárodných kampaniach v rámci bilboardov. Najznámejší sa stal film 206- Sochár, ktorý získal Zlatého leva a Grand Prix pre tlač v Cannes v roku 2003. Tento film bol najviac oceńovaným reklamných filmom v Európe v roku 2003 s vyše 12- timi oceneniami. Peugeot 206 : najviac ocenený športovec 206 WRC začala svoju športovú kariéru v roku 1999 na 6 rallye a hneď ukázal svoju výnimočnú silu. Nasledujúci rok, počas svojej plnej kompletnej účasti na Svetovom šampionáte v Rallye, priniesol značke Peugeot svoj prvý titul pre konštruktérov, ktorý zopakoval ako v roku 2001 tak v roku 2002. Je ho pilot Fín Marcus Grönholm, získal dva krát titul Majstra sveta v roku 200 a 2002. Počas 4 rokov , 206 WRC priniesol najkrajšie víťazstvá v automobilovom športe - 24 prvých miest ( 6 v roku 2000, 6 v roku 2001, 8 v roku 2002 a 4 v roku 2003), 26 druhých miest (1 v roku 1999, 5 v roku 2000, 4 v 2001, 11 v 2002 a 5 v roku 2003) a 15 tretích miest (2 v roku 2000, 6 v roku 2001, 2 v roku 2002 a 5 v roku 2003). A celkom 65 pódií. A ďaľšia úspešná „story Peugeotu 206“ ešte zďaleka neskončila...
(c) 2002-2005 Motormánia.sk.