Motormánia: Hyundai Tucson – suverén s novým nábojom

Autor: Press (press@motormania.sk)
Publikované dňa: 26. okt 2005
URL: http://www.motormania/art.ltc/1816
Tucson splnil očakávania a stal sa veľmi úspešným modelom. Asi najlepšie to potvrdzujú predaje, v ktorých mu patrí prvé miesto vo svojej kategórii. Malo by tomu tak byť i naďalej, keďže Tucson do nového modelového roku vstupuje s novým nábojom.
Vyšší komfort S cieľom ešte zvýšiť atraktívne vyžarovanie najnovšieho SUV-čka značky Hyundai, pristúpila automobilka k určitým zmenám, a to v spojení s novým modelovým rokom 2006. Na bočnom obložení už nenádete názov značky, naopak samotné obloženie môže byť teraz v kombinácii so štyrmi farbami karosérie. Redizajnom prešli i 16-palcové disky z ľahkej zliatiny, a to vo všetkých úrovniach výbavy. Ďalšie inovácie, ktoré smerujú k ešte väčšiemu pocitu pohodlia, sú markantné v interiéri vozidla. Kvalitnejšie materiály nájdeme na prístrojovej doske, vo výplniach dverí a na kľučkách, nový materiál bol použitý i pre čalúnenie stropu. Nové je tiež čalúnenie sedadiel, bedrová opierka a možnosť nastavenia polohy opierok hlavy na predných sedadlách predstavuje už štandard vo všetkých verziách modelu. V základnej výbave Tucsona sa kryt batožinového priestoru zmenil z vyklápacieho na roletový, nový dizajn bol použitý i v obložení prístrojovej dosky imitáciou kovu. Ďalšou novinkou je látková slnečná clona s osvetlením a zrkadlom, ktorá je vo vyšších výbavách doplnená o možnosť zatieniť priestor nad vnútorným spätným zrkadlom. Čo stojí za úspechom S rozmermi 4325 mm do dĺžky, 1795 mm do šírky a 1680 mm do výšky nejde Hyundai Tucson v žiadnom prípade prehliadnuť. O to sa stará dostatočne robustný a zároveň i výrazne reprezentatívny dizajn. Pod sebavedomou karosériou Tucsona sa ukrýva priestranný a premyslene usporiadaný interiér, ktorý pri rázvore 2630 mm ponúka vnútri viac miesta než ktorákoľvek konkurencia z triedy SUV. Sedadlá sú komfortne polstrované, nechýba im však kvalitné vystuženie, aby telo i v rýchlo vybraných zákrutách malo dobrú oporu. Prístrojová doska je prehľadne usporiadaná, všetky ukazovatele sú dobre čitateľné. Radiaca páka manuálnej či automatickej prevodovky je už súčasťou stredového panela, čím je doslova po ruke. Dopredu i dozadu je z vozidla dobrý výhľad, vyšší posed zaručuje skvelý prehľad o dianí mimo vozidla. Tucsonu samozrejme nechýba ani pohon všetkých kolies, ktorý je automatický, takže samočinne zareaguje v okamihu, keď niektoré z poháňaných kolies stratí záber. Systém v takejto situácii okamžite presunie až 50 % dostupného krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Všetko prebieha automaticky a bez zásahu vodiča. Systém umožňuje i manuálne nastavenie 4x4. Ďalším prostriedkom pre bezproblémovú jazdu sú nepochybne pohonné jednotky. Ich skladbou Tucson uspokojí rozličné požiadavky zákazníkov. Pod kapotou nájdeme nielen benzínové agregáty (2,0 a 2,7l), ale i nový úsporný turbodiesel (2,0 CRDi), ktorý teraz prichádza so systémom VGT, teda s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla, systémom, ktorý znižuje spotrebu a zvyšuje výkon. Tento motor bude tiež vybavený filtrom pevných častíc a v ponuke sa objaví so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Novinka do predaja Hyundai Tucson prichádza v modelovom roku 2006 s celým radom noviniek, ktoré mu dodajú ešte vyššiu atraktívnosť. Na slovenskom trhu sa v širokej sieti autorizovaných predajcov Hyundai, ktorá sa neustále rozrastá a k dnešnému dňu obsahuje už 24 predajných miest, objaví v novembri tohto roka.
(c) 2002-2005 Motormánia.sk.