Motormánia: Nová KIA Magentis

Autor: Press (press@motormania.sk)
Publikované dňa: 30. sep 2005
URL: http://www.motormania/art.ltc/1782
Od základov prepracovaná Kia Magentis predstavuje moderný, mimoriadne kvalitne spracovaný a hodnotný sedan, ktorý svojím majiteľom ponúka čistý, dynamický a elegantný dizajn, vyšší výkon, lepšie jazdné vlastnosti, lepšie ovládanie, pohodlnejšiu jazdu, viac priestoru, vyšší komfort, objemnejší batožinový priestor a v neposlednom rade nižšiu spotrebu paliva.
Pri zrode nového sedanu Kia Magentis stáli dizajnérske tímy z Kórei, Nemecka a USA a jej poslaním bude preniesť úspechy spoločnosti Kia do dôležitého európskeho D-segmentu. Nová, 4 735 mm dlhá Kia Magentis bude pre zákazníkov z Európy dostupné od jari 2006 v deviatich verziách ponúkajúcich možnosť pohodlnej, priestorovo veľkorysej a kultivovanej dopravy v elegantnom a decentnom úplne novom vozidle. Ako nováčik v D-segmente bude Kia Magentis dodávaná s viacerými verziami zážihových aj vznetových motorov. Nový 2-litrový vznetový motor CRDi s výkonom 140 konských síl, štandardne vybavený turbodúchadlom s variabilnou geometriou (VGT) a časticovým filtrom (DPF) bude k dispozícii len v európskych modeloch typu Kia Magentis. Tento motor umožňuje dosiahnuť výborné jazdné vlastnosti a úspornú prevádzku vozidla s emisiami zodpovedajúcimi norme Euro4. Možnosť vybavenia nového vozidla Kia Magentis vznetovým motorom nie je jedinou významnou novinkou, ktorou sa spoločnosť Kia snaží priblížiť svojím európskym zákazníkom. Nové je tiež spracovanie interiéru. Dvojfarebný, sivo-béžový interiér, typický pre vozidlá určené na iné trhy, bude totiž nahradený špeciálnym „európskym“ interiérom s čiernym alebo kombinovaným, sivo-čiernym vyhotovením sedadiel a interiérových prvkov. Vyvinuté boli tiež špeciálne „európske“ predné a zadné sedadlá s dlhšími sedacími časťami a širšími bočnými opierkami na sedacej časti aj operadle, ktoré poskytujú cestujúcim lepšiu oporu počas športovej jazdy. Týmito sedadlami budú štandardne vybavené všetky modely so vznetovými motormi a v druhej polovici roku 2006 budú predstavené vo všetkých modeloch vozidla Magentis určených na európsky trh. „Nová Kia Magentis pokračuje v tradícii spoločnosti Kia, ktorou sa stala snaha uvádzať na trh dizajnovo príťažlivé, komfortne vybavené, technicky kvalitne spracované a celkovo moderné vozidlá,“ uviedol Yong-Hwan Kim, starší výkonný viceprezident a prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Corporation. Pre spoločnosť Kia znamená nová Kia Magentis vysoko konkurenčný vstup do významného segmentu na európskom trhu motorových vozidiel. Nová modelová línia bude celkovo pozostávať z deviatich verzií. V závislosti od konkrétneho modelu si budú zákazníci môcť vybrať jednu z dvoch úrovní výbavy (LX a EX), niektorý z dvoch zážihových motorov (2,7 a 2-litrový) a jedného vznetového motora (2-litrový) s päť alebo šesťstupňovou manuálnou a štyri alebo päťstupňovou automatickou prevodovkou a množstvo rôzneho doplnkového príslušenstva. Nová Kia Magentis je vyššia o 70 mm (výška 1 480 mm), širšia o 15 mm (šírka 1 805 mm) (do úvahy sa neberú vyčnievajúce dverové kľučky starého modelu) a dlhšia o 5 mm ako nahrádzaný model, má o 20 mm dlhší rázvor (dĺžka 2 720 mm) a o 25 mm zníženú prednú časť (výška 935 mm), čím sa dosiahlo zvýšenie objemu interiéru s väčším priestorom pre cestujúcich a objemnejším, 420-litrovým batožinovým priestorom. Nové, úplne nezávislé zavesenie predných kolies s použitím vzpier typu McPherson a systém zavesenia zadných kolies Multi-link majú zabezpečiť pokojnú, pohodlnú jazdu po európskych cestách s pohotovým a dobre reagujúcim riadením a výbornou stabilitou aj na menej kvalitných vozovkách a za každého počasia. „Vďaka výrazným vylepšeniam vo všetkých kategóriách – z hľadiska dizajnu, pohodlia, výkonu, kvality spracovania a bezpečnosti – a novému vznetovému motoru, novým prevodovkám, špeciálne vyvinutým „európskym“ sedadlám a interiérovému spracovaniu bude nová Kia Magentis bezpochyby mimoriadne príťažlivá pre všetkých existujúcich aj potenciálnych zákazníkov Kia z celej Európy,“ komentuje Jean-Charles Lievens, starší viceprezident spoločnosti Kia Motors Europe. Tri novo vyvinuté motory Do najlepšie vybaveného modelu Kia Magentis EX je možné si nechať namontovať výkonný, živý, 2,7-litrový zážihový motor V6 „Mu“ so štyrmi vačkovými hriadeľmi, výkonom 188 konských síl a variabilným systémom nasávania VIS. Obidva modely Kia Magentis EX aj LX môžu byť vybavené úplne novým 2-litrovým zážihovým motorom „Theta“ s výkonom 144,5 konských síl. Ide o prekvapujúco tichú, technicky vyspelú štvorvalcovú pohonnú jednotku vybavenú technológiou plynule premenného časovania ventilov CVVT. Obidva modely Kia Magentis EX aj LX sú tiež dostupné vo verzii s novým 2-litrovým vznetovým motorom CRDi. Tento SOHC motor dosahuje výkon 140 konských síl a krútiaci moment 305 Nm pri 1 800 až 2 500 otáčkach za minútu (výkony ešte neboli potvrdené). Všetky tri pohonné jednotky sú charakteristické plynulým chodom a vysokým výkonom s emisiami zodpovedajúcimi norme Euro4. Vyspelé automatické a manuálne prevodovky Všetky pohonné jednotky typu Kia Magentis môžu byť vybavené automatickou prevodovkou, čo nie je v D-segmente zaužívaná prax. Obidva 2-litrové motory, zážihový aj vznetový, môžu byť za príplatok doplnené štvorrýchlostnou automatickou prevodovkou. V prípade 2,7 litrového motora je nová päťrýchlostná automatická prevodovka súčasťou štandardnej výbavy. Vďaka športovému režimu automatického radenia prevodových stupňov Kia umožňujú tieto prevodovky buď plnoautomatické radenie alebo vodičom ovládanú sekvenčnú voľbu prevodových stupňov. 2-litrový zážihový motor je štandardne vybavený päťrýchlostnou manuálnou prevodovkou, 2-litrový vznetový motor zasa úplne novou šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou umožňujúcou maximálne využitie spotrebovaného paliva. Aktívna a pasívna bezpečnosť Každá nová Kia Magentis je vybavená všetkými dostupnými prvkami aktívnej a pasívnej bezpečnosti, aby sa predišlo možnému ohrozeniu a zabezpečila bezpečnosť cestujúcich v prípade nehody. Pri výrobe úplne nového rámu karosérie sa používa vysoké percento spevnenej ocele. Súčasťou štandardnej výbavy sú systémy ABS a EBD, predné a bočné airbagy, aktívne opierky hláv predných sedadiel a trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých piatich sedadlách. Ako doplnok je možné si objednať tiež elektronický stabilizačný program ESP, snímače výstražného systému spätného chodu a stropné airbagy. Výzva hodnotám D-segmentu Aj napriek predpokladom, že celkový objem predaných vozidiel D-segmentu sa v Európe bude do roku 2010 postupne znižovať na úroveň 1,48 milióna vozidiel, spoločnosť Kia sa zaväzuje udržať si alebo zvýšiť svoj trhový podiel v tomto segmente. S ohľadom na konkrétne trhové podmienky, spoločnosť Kia plánuje strojnásobiť objem predaja nového vozidla Kia Magentis na úroveň 10 000 ročne predaných vozidiel v Európe. Nová Kia Magentis sa vyrába v Kórei v montážnom závode Kia Hwasung 3. Na rozdiel od modelu Hyundai Sonata, ktorý má iný rázvor a používa iné systémy zavesenia kolies, ide o jedinečný, samostatne vyvinutý produkt značky Kia, postavený na podvozku MG. Podvozok MG sa bude v budúcich rokoch používať tiež ako základ nástupcu typu Kia Carens. Nová Kia Magentis a Hyundai Sonata majú spoločné niektoré súčasti motorov a prevodoviek. Nová Kia Magentis sa bude v Európe predávať s trojročnou zárukou bez obmedzenia prejdených kilometrov, trojročnou asistenčnou službou a šesťročnou zárukou vzťahujúcou sa na prehrdzavenie karosérie.
(c) 2002-2005 Motormánia.sk.