Motormánia: Odbyt značky KIA rastie vo svete, Európe i na Slovensku

Autor: Press (press@motormania.sk)
Publikované dňa: 29. sep 2005
URL: http://www.motormania/art.ltc/1781
Na Slovensku sa po ôsmich mesiacoch zvýšil odbyt KIA o 56,87 percenta ..............
Na Slovensku počas prvých ôsmich mesiacov tohto roka policajne zaregistrovali 811 nových osobných a malých úžitkových vozidiel značky KIA (kategórie M1 a N1) čo je o 56,87 percenta viac oproti rovnakému obdobiu uplynulého roka. Výrazný úspech je tiež predaj modelu KIA Sorento s registráciami vyše 300 nových vozidiel v roku 2004, kedy sa stal najpredávanejším SUV vozidlom na Slovensku a získal prestížne označenie ako vozidlo, ktoré je na trhu Bestseller roku. V Európe dosiahol celkový počet predaných vozidiel značky KIA za prvých šesť mesiacov tohto roku 136 360 kusov, čo znamená až 64-percentný nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roku. Pritom v samotnom mesiaci jún zaznamenala značka svoj doterajší historický rekord, keď v 28 európskych krajinách bolo predaných 28 748 vozidiel, čo znamená o 53-percenta viac než v júni 2004. Úspechy v podobe rastov predaja zaznamenáva značka KIA i celosvetovo. Za prvý polrok tohto roka dosiahla odbyt 402 290 vozidiel, čo je o 30 percent viac ako v prvom polroku uplynulého roka. Za uplynulého poldruha roka tak bola Kia najrýchlejšie rastúcou automobilovou značkou v celej Európe. V roku 2004 tu dosiahla medziročný nárast predaja o 48,7%. A to aj napriek známej stagnácii odbytu na tomto kontinente. Čísla potvrdzujú, že uvedený vzostupný trend sa darí reálne udržať a akcelerovať tejto progresívnej značke tiež v roku 2005. Najpredávanejším modelom značky KIA dominujú Picanto a Cerato a to aj vďaka uvedeniu nového diesela 1,5 CRDi, nasledované modelmi Sportage, Sorento a Carnival. Súčasný rastúci odbyt stále zvyšuje tiež v SUV segmente – KIA Sportage, rovnako ako aj obľúbené modely KIA Sorento a KIA Picanto. Odbyt modelu Sorento podčiarkuje skutočnosť, že uvedená kategória vozidiel patrí medzi najperspektívnejšie s permanentným zvyšovaním svojho podielu na svetových trhoch. KIA Picanto zasa vďaka rozšíreniu produkcie a tým zníženiu nákladov je tiež v SR k dispozícii vo zvýhodnenej cene. Záujem o toto vozidlo v súčasnosti zvyšuje tiež skutočnosť, že podľa pravidelného výskumu renomovaného autoklubu ADAC (zdroj: ADAC Special Autokosten 2/2005) bol model KIA Picanto 1,1 LX vyhodnotený ako „Najhospodárnejší štvormiestny automobil“ segmentu A na nemeckom trhu. Z výsledkov výskumu uskutočneného z databázy ADAC zahrňujúcej 5 500 nových vozidiel vyplýva, že celkové ročné prevádzkové náklady na model Picanto 1,1 LX predstavujú 4 537 Eur, respektíve 30,2 centov na 1 kilometer. Výpočet prevádzkových nákladov zahrňoval štvorročné obdobie užívania vozidla, ročné najazdenie 15 000 km, obstarávaciu cenu, amortizáciu, predpísané servisné prehliadky a údržbu, náklady na palivo, pneumatiky, poistenie a daňové poplatky. Picanto 1,1 LX porazilo nielen deväť najbližších konkurentov (viď hodnotenie ďalej), ale dosiahlo lepšie výsledky ako niektoré modely prestížnych európskych značiek (napríklad VW Lupo, Ford KA, Renault Twingo). Výsledky ADAC Special Autokosten 2005 Euro cent/km: 1. Kia Picanto 1,1 LX 5D 30,2; 2. Daihatsu Cuore 1,0 Plus 3D 30,4; 3. Daihatsu Cuore 1,0 Plus 5D 30,8; 4. Suzuki Alto 1,1 Club 5D 31,0; 5. Hyundai Atos 1,1 5D 31,1; 6. Fiat Seicento 1,1 3D 31,3; 7. Citroen C2 1,1 3D Advance 31,6; 8. Daihatsu Cuore 1,0 Top 3D 31,8; 9. Citroen C2 1,1 3D style 31,9; 10. Suzuki Alto 1,1 Comfort 32,0. KIA Sorento zasa získala obľubu nielen na Slovensku, ale je priaznivo hodnotená po celom svete. Napríklad v susednom Rakúsku získala ocenenie „4-Wheel Drive Champion“ ako najlepšie vozidlo kategórie SUV. Účastníci prieskumu aj na tomto náročnom trhu priaznivo hodnotili pri Sorente najmä pomer úžitkovej hodnoty a ceny, jazdné vlastnosti, konštrukciu a pasívnu bezpečnosť, potvrdenú aj v crash testoch EuroNCAP. Úspechy doterajších modelov značky KIA podľa očakávaní rozšíria prichádzajúce novinky. Od októbra roku 2005 KIA okrem iného rozširuje svoju ponuku o nový 5-dverový model KIA Rio, ktorý sa začne dodávať aj na Slovensko a má svoju horúcu slovenskú premiéru na Autosalóne Nitra. V zime príde na trh facelift modelu KIA Magentis. A žiadaný model Picanto obohatí svoju motorizáciu o moderný dieselový pohon. Nová Kia Rio je vyššia, širšia a kratšia. Oproti predchodkyni ponúka viac priestoru a pohodlia vo vnútri aj vďaka väčšiemu rázvoru. K dispozícii má výkonnejšie a úsporné motory a poskytuje kvalitnejšie jazdné vlastnosti. Uvedený model značky Kia plne spĺňa kritériá segmentu B, triedy malých vozidiel, ktoré sú v Európe najžiadanejšie. Rio sa vyrába v 20 vyhotoveniach, s dvomi typmi karosérií ako sedan i hatchback a tromi úplne novými motormi: zážihovými 1,4 a 1,6 l a vznetovým 1,5 l CRDi. K dispozícii má dve prevodovky, dva stupne výbav a viaceré prvky doplnkovej výbavy. Na Frankfurtskom autosalóne s novou motorizáciou predstavené Picanto má moderný dieselový agregát 1,12 litra CRDi s parametrami 55kW a 153 Nm pri 4 000 ot/min. Zrýchli z 0 na 100 km/h za 16 sekúnd. Dosihne maximálnu rýchlosť 162 km/h a spotrebuje v kombinovanej prevádzke 4,2 litra na 100km. Na jednu nádrž pritom môže prejsť 800 km. Za relatívne krátky čas od svojho založenia už dosiahla KIA Slovensko viaceré pozitívne výsledky. Kým v roku 2003 predaj značky KIA v SR nepresiahol 100 vozidiel, v roku 2004 to bolo vyše 1 000 predaných áut a v roku 2005 plánuje ako oficiálny importér umiestniť na slovenský trh 1500 vozidiel značky Kia, čo podľa doterajších výsledkov je plne reálne. Spoločnosť KIA Slovensko pritom otvorila svoje prvé predajno-servisné centrum na Slovensku (Tuhovská ulica v Bratislave oproti Zlatým pieskom) iba pred dvomi rokom - v septembri 2003. „Tieto priaznivé výsledky nás zaväzujú poskytovať čo najlepšie služby našim klientom. Aj preto zdokonaľujeme sieť našich zastúpení. Atraktivitu počtom modelov rozsiahleho radu vozidiel značky KIA sa usilujeme zvyšovať najmä kvalitnými službami, či už na úrovni importéra, obchodníkov alebo servisov.“ vysvetľuje generálny riaditeľ Kia Slovensko, s. r. o., a zmocnenec vlády pre automobilku Hyundai/KIA Dr. Stanislav Grobár. Ak ďalej pripomína, devízou vozidiel značky KIA aj na slovenskom trhu je bezkonkurenčne výhodný pomer medzi cenou a úžitkovou hodnotou a identifikácia značky Kia ako značky mladej, dynamickej a športovej. Logickým vyústením čoho je tiež sponzorská podpora v celosvetovom meradle takých významných športových podujatí ako sú tenisový Davis Cup, či Medzinárodné tenisové majstrovstvá v tenise – Australian Open. V slovenských podmienkach potom podpora a generálne partnerstvo so slovenskými olympionikmi. Spoločnosť Kia Slovensko je výhradným importérom automobilov značky Kia do Slovenskej republiky, kde pôsobí od júna roku 2003. Kia Slovensko je generálnym partnerom Slovenského olympijského tímu – Turín 2006 a Slovenského olympijského výboru. Oficiálny importér vozidiel značky Kia na Slovensku, spoločnosť Kia Slovensko, prispieva podľa uvedených čísel už teraz k rastovým trendom predaja v Európe Predajným úspechom v Európe, ale aj na Slovensku by mohlo výrazne napomôcť tiež spustenie výroby v novej továrni v Žiline už počas roku 2006.. Kia Motors Corporation, najrýchlejšie rastúca automobilová značka na svete, bola založená v roku 1944 a je najstaršou kórejskou automobilkou. Ako člen automobilovej skupiny Hyundai-Kia Automotive Group má za cieľ stať sa jedným z najväčších svetových výrobcov automobilov. V 16 výrobných a montážnych závodoch v 13 krajinách sveta v súčasnosti automobilka produkuje viac než 1 100 000 vozidiel ročne, ktoré sú predávané prostredníctvom siete oficiálnych zastúpení v 190 krajinách celého sveta. Kia má dnes 30 000 zamestnancov. Kia Motors je hlavným partnerom tenisového grandslamového turnaja Australian Open a súčasne tiež celosvetovým oficiálnym sponzorom teni sového Davisovho pohára.
(c) 2002-2005 Motormánia.sk.