HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5539 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1022)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (944)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





14. apr 2004 (00:00) - Motormánia - Testujeme

MAZDA 3 1.6 HB Comfort vs. 1.6 SDN Touring - 3 + 3 = 3

Na niekoľko dní sme dostali k dispozícii Mazdu 3 hatchback a s odstupom pár dní sme si mohli vyskúšať aj verzi sedan. Pod kapotou oboch vyhotovení sa skrývala moderná 1,6-ka s výkonom 105 koní. Okrem karosérie bol jediný rozdiel vo výbave – hatchback bol v základnej, sedan v najvyššej. Tu vám prinášame provonanie obidvoch karosárských vyhotovení…






Automobilka Mazda sa pred dvomi rokmi pustila do osvieženia svojho výrobného programu s novou filozofiou „zoom-zoom“, ktorú navonok charakterizujú dynamické tvary plechových kabátov. Ďalším napredovaním nastúpenej cesty, ktorú odštartovala Mazda 6, a ktorá sa hneď od začiat-ku ukázala ako zásah do čierneho, minulý rok pokračovala Mazdou 2 a RX-8, teraz prišla na trh „trojka“ - elegantné dvojičky s karosériou sedan a hatchback.


Dvojčatá Mazdy „trojky“ si vás podmania na prvý pohľad! Sedan a hatchback sú súzvukom dynamiky, elegancie, športového ducha a vysokej kvality dielenského spracovania. Inžinieri Mazdy sa netaja, že ich cieľom bolo navrhnúť automobil, ktorý by oslovoval zákazníkov, ktorí uprednostňujú elegantný vzhľad automobilu, jeho štýlový výzor a športové vlastnosti. A musíme potvrdiť, že sa im to naozaj podarilo.

Sviežosť auta na nás dýchala všade. O dynamický vzhľad karosérie sa postarala vystupujúca kapota motora, po stranách ktorej sú široké svetlomety s priehľadnou optikou. Hoci sa niekomu môže vzdať, že predná časť pôsobí agresívne, široká maska chladiča však určite evokuje priateľský úsmev. Výrazne krivky karosérie z bočného pohľadu s oblými blatníkmi a krátke previsy umocňujú takmer dokonalý vzhľad športového auta: všetko je tak ako má byť, nič sa nedá pridať ani ubrať!

Verzia sedan sa od hatchbacku líši jedine zadnou časťou karosérie. Tá v prípade štvordverového SDN je efektne zvýšená, čím sa dosiahlo okrem iného aj podstatné zväčšenie batožinového priestoru na 419 litrov oproti hatchbacku (360 litrov) o 59 litrov! Rozdiel je aj v počte bočných okien: sedan ich má o jeden pár menej.

O tom, že sedan a hatchback nie sú identické autá, svedčí aj ich rozdielna celková dĺžka. Nepísaným víťazom sa stal sedan, ktorý vonkajšou dĺžkou 4490 mm prekonáva dvojča označené ako 5HB o 70 mm (4420 mm). Ostatné vonkajšie rozmery sú pre obe autá už identické: šírka 1755 mm, výška 1465 mm.

Rovnakú atmosféru sme pocítili, keď sme sa posadili za volant. Interiér je riešený ergonomicky a použitými materiálmi a spracovaním uspokojí aj náročného zákazníka. Jeho najväčšou devízou je však dostatok priestoru - všade: na predných sedadlách a na prekvapenie aj zadných, a s dostatkom dôvtipne navrhnutých úložných priestorov. Zásluhu na tom má veľkorysá vzdialenosť osí náprav, ktorá dosahuje hodnotu 2640 mm.

Na mieste vodiča na nás „kuká“ zaujímavo riešená „prístrojovka“: tri okrúhle ciferníky - rýchlomer, otáčkomer a palivomer kombinovaný s ukazovateľom teploty motora - zapustené v hlbokých tubusoch s efektným metalickým orámovaním sú podsvietené oranžovým svetlom. Volant (nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne v osi otáčania) s pomerne malým priemerom venca, ktorý padne do ruky ako uliaty, a krátka radiaca páka len potvrdzujú, že sedíme v aute s výrazným športovým imidžom. Vodič má dokonalý prehľad o tom, čo sa s vozidlom deje a všetky ovládače má na dosah.

Základná výbava ponúka 6 bezpečnostných vankúšov, predpínače bezpečnostných pásov, elektrické ovládanie vonkajších zrkadiel a okien predných dverí a ovládanie rádia a CD-prehrávača na volante.

Predné sedadlá s výrazným bočným vedením poskytujú pohodlné sedenie. Vodičové navyše aj výškovo nastaviteľné. O pohodlie nie sú ukrátení ani pasažieri na zadných sedadlách.

Kabína je vynikajúco odhlučnená, takže sa nám často stávalo, že na križovatke, keď sme stáli na červenej, nechtiac sme zapochybovali, či motor točí - tak ticho pracoval...

Motor 1,6i s dvomi vačkovými hriadeľmi, ktorý poháňa predné kolesá, je dostatočne výkonný (75 kW/105 k pri 6000 min-1) a pomerne pružný (max. krútiaci moment 145 Nm pri 4000 min-1). Nemali sme problémy s ním jazdiť svižne, ale nevadilo mu ani, keď pri jazde v meste sme postupne zaradili päťku a bez protestu sa podriadil a poctivo „ťahal“. Vozidlá s týmto motorom dosahujú max. rýchlosť 182 km/h a dokážu zrýchliť z 0 na 100 km za 11 sekúnd. Mazda 3 je vybavená päťstupňovou prevodovkou. Radenie je presné; krátke dráhy pohybu radiacej páky sú vyslovene športové.

Osobitnú pochvalu si zaslúži vyspelý podvozok, ktorý čerpá inšpiráciu z väčšej Mazdy 6. Komfortný „spodok“ auta prepožičiava „trojke“ vynikajúce jazdné vlastnosti, ktoré vodiča nenechajú v „štichu“. Vozidlo sa zákrutách správa neutrálne a nenakláňa sa, bez problémov zvláda rýchle zmeny smeru jazdy aj na nemej kvalitných povrchoch. Mimochodom, na podobnej platforme jazdí aj Volvo S40.

Mazda 3 je vybavená účinným brzdovým systémom so štvoricou kotúčových bŕzd, ktoré zastavia vozidlo z rýchlosti 100 km/h na 0 na dráhe 37 metrov. ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily EBD je v základnej výbave, DSC strakčnou kontrolou za príplatok.

Výrobca udáva kombinovanú spotrebu „jedna-šestky“ 7,2 l/100 km. S prihliadnutím na športový imidž auta to nie je prehnaná hodnota. V meste si uchlipne 3-ka 9,3 litra a mimo mesta zvoľní na 6 litrov na 100 km.

Pripomienku máme k otváraniu zadnej kapoty sedanu. Stlačením zámku kapota trochu poskočí a inštinktívne začnete hľadať rukovať. Nič také však nenájdete. Kapotu musíte uchopiť za hranu. A to je vec, ktorá nám vadila, hlavne za dažďa.

Zastavme sa ešte pri výbave. Ako bolo spomenuté hatchback bol v základnej, sedan zase v najvyššej. Ako sa už stalo zvykom pri japonských autách už prvý stupeň výbavy je bohatý na rôzne prvky zvyšujúce bezpečnosť a zvýšujú komfort a pohodlie. U Mazdy 3 dostanete v základe ABS, štvoricu airbagov, výškovo nastaviteľný volant, elektrické ovládanie predných okien, elektrické ovládanie zrkadiel.... V sedane bol štandardne nainštalovaný aj systémDSC zvyšujúci trakčnú stabilitu vozidla a automatická klimatizácia.

Pri takto bohatej výbave vás istotne zaujíma cena. Mazda 3 1.6 5HB Comfort výde na 584.900,- Sk (694.900,- Sk sedan), nami testovaný model na 632.830- Sk . Sedan vo výbave Comfort príde na 709.900- Sk (5HB na 599.000,- Sk), testovanýmodel bol drahší o 17.930- Sk (rádios MP3 modulom).

Ako to celé uzavrieť? Tažko povexať. Hoc obe Mazdy sú takmer identické, každá je iná... Sedan sa mi osobne viac páčil, pôsobil športovejším dojmom, no vďaka riešeniu veka batožinového priestoru je dosť nepraktický. Hatchback určite perfektne splní funkciu rdinného auta. Vari jediným drobným nedostatkom hatchbacku je malý objem batožinpvého priestoru. Výbavu si už musí určiť každý sám, aj základná verzia je dosť bohatá, u top verzie Touring je najzaujímaveší systém DSC i keď aj ostatné prvky výbavy príjemne spríjemňujú pobyt v aute.


Foto: AutoFoto.sk




Galéria
               
           
           
           
           
           
           
       



Súvisiace články:
11. jan 2006 Mazda – ty nejlepší ceny na dosah (Akčné modely)
18. nov 2005 Mazda Motor Europe drží dobré prodejní výsledky (Aktuality zo sveta)
10. nov 2005 Mazda Roadster získala ocenění „2005-2006 Japan Car of The Year“ (Aktuality zo sveta)
14. okt 2005 Mazda SENKU (Aktuality zo sveta)
30. mar 2005 MAZDA 6 2,3i SPORT – TEMPERAMENTNÁ KRÁSKA (Testujeme)
1. okt 2004 MAZDA 3 1,6 MZ-CD HB: TAKMER DOKONALÝ HATCHBACK (Testujeme)
14. nov 2003 Mazda3 získala titul Auto roku 2004 v Českej republike (Aktuality zo sveta)
19. aug 2003 Mazda Kusabi – designový koncept bude mať svoju premiéru na autosalóne IAA 2003 (Aktuality zo sveta)
2. jún 2003 KONTROLA VOZIDIEL MAZDA6, MPV A MX-5 (Aktuality z domova)
3. apr 2003 MAZDA2 - Nový malý vůz s prvky životního stylu (Predstavujeme)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 13/12/17 15:48:25