HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5539 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1022)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (944)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





7. apr 2004 (00:00) - Motormánia - Testujeme

HONDA CIVIC 5D 1,6 VTEC ES - VIAC PRIESTORU NA VAŠE SNY

Nová Honda Civie 5D je rodinný automobil nižšej strednej triedy nového formátu, prekvapuje inovatívnym riešením priestoru, ktorého stredobodom sa stal človek. Šofér a spolujazdci sa v kabíne cítia príjemne a vôbec sa neobmedzujú...






Aj ďalšie vlastnosti vozidla, ktoré sú výsledkom uplatnenia nespočetného množstva šikovných nápadov, prekvapia. Japonským tvorcom sa podarilo postaviť automobil, ktorý z vonku vyzerá ako kompaktný, ale vo svojom vnútri ponúka viac priestoru ako niektoré minivany!

Päťdverovú Hondu Civic by sme mohli kľudne označiť za kríženca kompaktnej triedy a vanu. Predchádzajúca veta platí však iba pre vlastnosti tohoto neobyčajného automobilu. Plechový kabát Civicu vôbec nenaznačuje, že vozidlo poskytuje až nadpriemerný vnútorný priestor. Jeho karoséria s výraznými svetlometmi má osobité tvary, ktoré naviac podčiarkujú športové ambície päťdverového hatchbacku. Ak tvrdíme, že Honda prišla pri karosérii Civicu s formou zajtrajška, určite nepreháňame.

Najviac nás prekvapila ponuka vnútorného priestoru. Ako sme uviedli, aj pri plnom obsadení má osádka dostatok priestoru pre seba, bez toho, aby sa navzájom nejakým spôsobom obmedzovala a preložiť si nohy, nepredstavovalo žiadny problém.

Zásluhu na nadpriemernej veľkosti vnútra má veľký rázvor naprav, šírka karosérie a prístrojová doska, ktorá sa vyznačuje netradičným riešením: v jej strede na spodnej hrane, kde u konkurenčných áut plynulo prechádza do stredovej konzoly, sa nachádza radiaca páka. Musíme priznať: na toto riešenie je potrebné si navyknúť, lebo páka je trochu vyššie ako zvyčajne, ale netrvá to dlho a potom je všetko v úplnom poriadku. Radenie je ľahké, presné a rýchle. Kabína - avšak nie len ona nás -presvedčila svojim kvalitným spracovaním.

Honda Civie 5D si vyslúžil pochvalu aj za slušnú nádielku sériovej výbavy. Je to vôbec prvá v Európe produkovaná Honda s elektrickým posilovačom riadenia. Do základnej výbavy patrí vzduchový vankúš pre šoféra aj spolujazdca a dva bočné, ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, ktoré pracujú s brzdovým asistentom, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých piatich sedadlách, vpredu výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy s napínačom, zadné sedadlá s bezpečnostnými opierkami hlavy, úchytky ISOFIX pre upevnenie detskej sedačky, elektrické ovládanie oken aj zrkadiel, centrálne zamykanie, klimatizácia…

Jazdné vlastnosti predstavujú šťastne zvolenú kombináciu športovej dynamiky a nízkej spotreby, mimochodom vlastností, ktoré sú vozidlám s emblé-mom Honda takpovediac vrodené. Výrobca zdôrazňuje, že vystužená karoséria a perfektne vyladený podvozok sú výsledkom skúsenosti získaných v automobilovom športe a dodávajú päťdverovému Civicu vynikajúce jazdné vlastnosti.

Motor zdvihového objemu 1590 cm3 so systémom VTEC je svižný a nechá sa bez obtiaži vytáčať aj do oblastí vyšších otáčok. Poskytuje 81 kW výkonu pri 5600 otáčkach, najvyšší krútiaci moment je 152 Nm pri 4300 ot./min. Motoru sekunduje päťstupňová manuálna prrvodovku, ktorá sa vyznačuje veľkou presnosťou pri radrní. Pri šprintoch pokorí takto nakomfigurovaný Civic stovku za 10,2 sekundy. Maximálka je 186 km/h.

Na Slovensku sa predáva Civic 5D SE s 1,6-ku za 669.000,- Sk.

Technické parametre:

Motor:
radový štvorvalec, 1590 ccm, 16 ventilov
výkon 81 kW/110 koní pri 5600 ot./min
krútiaci moment 152 Nm pri 4300 ot./min.
max. rýchlosť 186 km/h
zrýchlenie 0 - 100 km/h za 10,2 sek.
kombinovaná spotreba 6,6 litra/100 km

Karoséria:
vonkajšie rozmery 4285x1695x1495 mm
rázvor 2685 mm
batožinový priestor 370/732 litrov
hmotnosť 1135 kg
objem palivovej nádrže 50 litrov




Galéria
               
           
           
           



Súvisiace články:
1. sep 2005 HONDA FR-V 1,7 i-VTEC – REVOLÚCIA V SEDENÍ: MPV S USPORIADANÍM SEDADIEL 3 + 3 (Testujeme)
10. jan 2005 HONDA CIVIC 1,6 LS – KONZERVATÍVNY (Testujeme)
9. aug 2004 HONDA ACCORD 2,2i-CTDi Sport – SYMFÓNIA AKORDOV (Testujeme)
31. dec 2003 Honda ACCORD 2,4 Executive - elegantný športiak (Testujeme)
11. nov 2003 Honda Slovakia – Akcie platné na november 2003 (Akčné modely)
26. sep 2003 Honda predstavila novú konštrukciu nosného skeletu karosérie (Aktuality zo sveta)
11. jún 2003 CMS - Revolučný brzdový systém od Hondy (Aktuality zo sveta)
2. apr 2003 HONDA FCX-V4 - VOZIDLO S PALIVOVÝMI ČLÁNKY (Predstavujeme)
31. mar 2003 VLASTNÍ DIESELOVÝ MOTOR FIRMY HONDA ZAŽÍVÁ SVŮJ DEBUT (Aktuality zo sveta)
2. dec 2002 Honda FCX v službách polície Los Angeles (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 13/12/17 15:39:40