HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5537 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1021)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (943)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





22. jan 2004 (00:00) - Motormánia - Testujeme

CITROEN C2 1,4 i VTR SensoDrive: FEŠÁK S „VRECKOVÝMI“ ROZMERMI

Citroen C2, očarujúca novinka francúzskeho koncernu PSA, ktorá v jeho obchodných plánoch čiastočne nahradí zastaralý typ Saxo, je aj medzi malými automobilmi podľa vonkajších rozmerov drobcom...






Jeho dĺžka neprekračuje 3,7 metra, ale aj tak poskytuje dostatok priestoru štyrom dospelým osobám. Podarilo sa to vďaka dômyselne využitému vnútornému priestoru trojdverovej nápadne tvarovanej karosérie s minimálnym objemom batožinového priestoru. A vlastne ten predurčuje „ce-dvojku“ do úlohy mestského vozítka s „móresmi“ veľkého automobilu.

Citroen C2 sa určite nestratí v spleti súčasných automobilmi preplnených miest. Jeho nápadná karoséria, ktorej nemožno uprieť francúzsky šarm ani svojskú originalitu, vzbudzuje zaslúžený obdiv. Svetlomety s dvojitou optikou a čírymi sklami rovnako ako aj hmlovky dotvárajú charakteristickú „tvár“ najnovšieho typu Citroenu. Malé rozmery „ce-dvojky“ nie sú na úkor vnútorného komfortu posádky. Konštruktérom z krajiny galského kohúta sa podaril husársky kúsok, keď do pôdorysu 3666 x 1659 mm umiestnili štyri plnohodnotné sedadlá. Pochopiteľne, vodič a jeho spolujazdec je z hľadiska pohodlia na tom o voľačo lepšie ako cestujúci vzadu. Tajomstvo spočíva v tom, že predná časť kabíny sa rozmermi neodlišuje od kabíny päťmiestneho vozidla nižšej strednej triedy. Tá v tomto prípade skutočne pochádza z väčšieho typu C3.
Mimochodom, z Citroenu C3 má pôvod nielen palubná doska a predné sedadlá, ale aj celá podlahová skupina, takže nás neprekvapí, že obidve vozidlá majú 60 % dielov spoločných a 90 % operácii obidvoch typov je zhodných. Na jednej linke sa tak vo francúzskom Aulnay vyrábajú tri rôzne typy!
Vnútri kabíny dominuje prístrojová doska, z ktorej sa na vodiča usmieva „kaplnka“ s bielym podkladom. V nej je veľký digitálny rýchlomer, s neobyčajne veľkými ciframi, otáčkomer, ukazovateľ paliva a teploty motora. Palivomer má užitočnú funkciu pokiaľ už jazdíte na „rezervu“ – informuje vodiča o dojazde s aktuálnym množstvom paliva a tak sa nemusíte obávať, že zostanete stáť na ceste v najmenej vhodnom okamžiku, napr. na križovatke. Neoceniteľnú službu nám poskytol aj palubný počítač. V strede palubovky je konzola s ovládaním klimatizácie a rádia s prehrávačom a tlačidlom „Black panel“ pre jazdu v noci.
Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, ktorý padne do rúk ako „ušitý“ – má hrubý veniec, ktorý sa dobre drží a nekĺza sa, vytvára vpredu s výškovo nastaviteľným sedadlom vodiča maximálne pohodlie.

Nevýhodou priestrannej kabíny, ktorá ponúka aj veľký počet odkladacích priestorov v celom interiéri, napr. v prístrojovej doske, stredovej konzole, vo výplniach dverí, sú podľa nášho názoru jedine dvere. Pasažieri sediaci na zadných sedadlách sú pri nastupovaní, resp vystupovaní do určitej miery „diskriminovaní“ a svojim susedom na predných sedadlách môžu bezproblémové vystupovanie len závidieť. Ani široké dvere nerobia tento úkon zvlášť príjemným a ľahkým. Myslíme si, že starší ľudia alebo menej fyzicky zdatnejšie osoby budú mať pri vystupovaní problémy... Ale musíme dodať, že hoci Citroen C2 je tipovaný ako štvormiestny, je určený pre mladých ľudí dynamického životného štýlu, ktorí budú svoj automobil väčšinou využívať pri obsadení len predných sedadiel.
Malé vonkajšie rozmery „ce-dvojky“ sme si nevedeli vynachváliť pri parkovaní v preplnených bratislavských uliciach, kde sme sa bez problémov „zastrčili“ do medzery, ktorá pre ostatných záujemcov o parkovanie zostávala z pochopiteľných dôvodov nepoužiteľná...
V základnej zostave je batožinný priestor naozaj malý – má objem len 166 litrov. To ho však vôbec nediskvalifikuje v očiach užívateľov: ponúka totiž všestrannú variabilitu. Individuálnym posúvaním zadných sedadiel dopredu sa dá jeho objem zväčšiť na 224 litrov. To však nie je všetko. Ich sklopením prostredníctvom hydraulickej vzpery môže narásť na až na obdivuhodných 879 litrov! Je prístupný vďaka dvojdielnym zadným dverám. Horná výklopná časť je však tak malá, že cez ňu sa podarí vložiť dnu len drobné predmety. Ak chcete umiestniť do batožinového priestoru rozmernejšie veci, musí sa otvoriť aj spodná časť, ktorá sa sklápa nadol do vodorovnej polohy a tejto pozícii udrží hmotnosť do 100 kg, a ktorá v sebe ukrýva úložný priestor objemu 5 litrov.

Najväčšie prekvapenie skrýva Citroen C2 VTR 1,4i SensoDrive pod kapotou. Motor objemu 1360 cm3 sa nevymyká z bežného štandardu: výkon 75 koní pri 5400 1/min, ktorý zaručuje vozidlu s pohotovostnou hmotnosťou 991 kg nadpriemerné dynamické vlastnosti. Max. rýchlosť je 169 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 14,1 s. Výrobca udáva spotrebu v meste 7,6 l/100 km, mimo mesta 4,9 a zmiešanú spotrebu 5,9 l/100 km. Na základe testu môžeme tieto hodnoty potvrdiť, hoci sme mali spotrebu mierne vyššiu, ale to je daň – ako zvykneme vravieť – za „ťažkú nohu“.
Ako však vyplýva z typového označenia SensoDrive, vozidlo je sériovo vybavené 5-stupňovou prevodovkou s možnosťou výberu sekvenčného manuálneho radenia prevodových stupňov alebo ich automatického radenia a učí sa štýl jazdy svojho vodiča.
Sekvenčne sa rýchlostné stupne radia páčkami pod volantom alebo pohybom samotnej radiacej páky na stredovej konzole.
Uvedená prevodovka výraznou mierou zvyšuje aktívnu bezpečnosť, lebo umožňuje vodičovi sa úplne koncentrovať na jazdu a dokonca ak pri sekvenčnom preraďovaní prevodových stupňov ak predsa len urobí chybu, elektronika je stále v strehu a zaradí najvhodnejší rýchlostný stupeň. Pozoruhodná je aj skutočnosť, že spotreba s „automatikou“ je priaznivejšia ako pri sekvenčnom radení!
Činnosť 5-stupňovej prevodovky je sprevádzaná typickým trhnutím. Pri radení nám vadila istá odozva – akoby prevodovka „čakala“, čo pri predbiehacom manévri môže vyvolávať nie zrovna najpríjemnejšie pocity... Tento jav je tým zreteľnejší, čím je jazda dynamickejšia. Avšak po chvíli sa automatika prevodovky spamätá a všetko je v poriadku – automobil zrýchľuje podľa vodičovho želania. Tento negatívny jav sa dá do určitej miery eliminovať jemným ubraním plynu tesne pred predpokladaným momentom preradenia.
K dobrej motorizácii sú adekvátne navrhnuté brzdy, aj podvozok. Ten na malej C2 si zaslúži obdiv. Napriek svojej veľkosti sa auto v zákrutách správalo veľmi suverénne a ani nijako nenaznačilo, že by jeho zadná časť chcela odskočiť, ako je u malých áut pravidlom. Okrem toho mierne tuhé pruženie úplne korešponduje s celkovou dynamikou vozidla. Ako sme v úvode spomenuli, parametrom motora musia stačiť aj brzdy. Tie u „ce-dvojky“ si svoju úlohu plnia na jedničku. Kedykoľvek dokázali autíčka spoľahlivo zastaviť.

Malý Citroen ponúka slušnú výbavu už v sériovej verzii. O bezpečnosť sa starala štvorica airbagov; ku komfortu posádky prispievali elektricky ovládané okná aj vonkajšie spätné zrkadla, oku lahodili krásne hliníkové disky a telu zase športové dvojfarebné sedačky, ktoré poskytovali dobrú bočnú oporu aj pri takmer pretekárskej jazde. Elektrický posilňovač riadenia s variabilným účinkom uľahčoval „krútenie“ volantom pri parkovaní. Vetranie, ktoré dokáže pracovať s recirkuláciou vzduchu, bolo vybavené peľovým a prachovým filtrom. Celkovú útulnosť zvyšovalo látkové čalúnenie sedadiel a bočných výplní na dverách.
Pri nákupoch, keď sme mali plné ruky tašiek, prišlo vhod centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládačom v kľúčiku.

Na záver len toľko: kúpou „ce-dvojky“ síce získate malé auto predurčené do mesta, ale ako pridanú hodnotu dostanete neopakovateľné pocity, ktoré má na svedomí radenie pod volantom a tak sa z Citroenu stala – bez preháňania – Formula 1 do mesta. To všetko pri cene 475 900 Sk (s vybavením: bočné airbagy a airbag vodiča a spolujazdca, predné hmlovky, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá, 5-rýchlostná robotizovaná prevodovka, elektrický posilňovač riadenia, palubný počítač, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant a sedadlo vodiča,elektrické ovládanie okien, autorádio s CD, metalíza,...) .




Galéria
               
           
       



Súvisiace články:
7. okt 2006 Citroen C-MÉTISSE -SPOJENIE VÁŠNE A ROZUMU (Predstavujeme)
7. aug 2006 C4 Picasso: nový van nižšej strednej triedy (Aktuality zo sveta)
22. jún 2006 Nový Citroën Jumper - Spoľahlivý spoločník (Aktuality zo sveta)
4. dec 2005 Concept car C-AirPlay - Vyjadrenie pôžitku z jazdy (Predstavujeme)
18. nov 2005 Telstra Rally Australia (Motoršport)
25. okt 2005 S. Loeb vytvoril na Rallye Korzika nový rekord – 9. víťazstvo v sezóne! (Motoršport)
21. apr 2005 CITROEN C5 2,0i-16V PACK – AUTO PRE VŠETKY PRÍLEŽITOSTI (Testujeme)
11. feb 2005 CITROEN C3 1,4i V16 SENSODRIVE – FANTÁZIA V POHYBE (Testujeme)
20. júl 2004 CITROEN C3 1,6i X-TR SENSODRIVE – TERÉNNA KAČICA (Testujeme)
10. nov 2003 CITROËN vám prináša Vianočný balík výhod. (Akčné modely)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 11/12/17 12:11:27