HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5524 ľudí)

do 5.000 Sk (1835)

do 10.000 Sk (1016)

do 20.000 Sk (844)

viac ako 20.000 Sk (943)

neinvestujem (886)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





3. okt 2003 (00:04) - Marek Michálek - Testujeme

TEST: Ford Fusion 1.6 16V Duratec Comfort – sympatický mestský minioff-road

Ak pátrate po automobile do mestskej premávky, ktoré zvládne naše slovenské nie príliš kvalitné cesty máme pre vás riešenie: Ford Fusion. Je to automobil, ktorý vyzerá dobre, nerobia mu problém vysoké obrubníky a iné podobné nerovnosti ...






Ford Fusion
Fusion je automobil, ktorým Ford stvoril novú kategóriu automobilov do drsných mestských podmienok, medzi ktoré dozaista patria aj cesty našich veľkomiest. Ford nazval túto kategóriu UAV (Urban Activity Vehicle), ale kľudne si ju môžeme pomenovať aj minioff-road. Je to vlastne kombinácia malého mestského vozidla s niektorými prvkami terénnych automobilov, ako napríklad: zdvihnutý podvozok, veľké svetlá, priestorný interiér a atď. ...

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Pohľad na exteriér.
Fusion je model, ktorý tak trochu vybočuje z klasických línii Fordu (Fiesta, Focus), aj keď niektoré prvky a zopár indícii z neho robia čistokrvný Ford. Fusion vychádza z podvozku Fiesty, ale pôsobí omnoho rozmernejšie a rozmernejším aj je. Dizajnéri sa skutočne so vzhľadom pohrali, aby vyzeral Fusion väčší ako Fiesta, spomeniem napríklad jemne vysunuté blatníky, mohutný predný nárazník s guľatými hmlovkami a samozrejme zdvihnutý podvozok. Do určitej dokonalosti sú dovedené predné aj zadné svetlá. Tie predné sú prirodzene veľké a číre, zadné sú esteticky pekne osadené do zadných stĺpikov a lemujú tak viko batožinového priestoru. Pri bočnom pohľade Fusion mierne pripomína miniMPV a to vďaka okienku nad batožinovým priestorom a prudkému sklonu zadnej časti. Celkovo by som Fusion zhodnotil ako veľmi pútavé autíčko, ktoré sa hodí ako druhé auto do rodiny alebo ako jediné auto do mladej prosperujúcej rodinky, ktorá uvažuje nad prírastkom, ale dozaista by ním nepohrdol ani žiadny študent, či študentka.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Pohľad do interiéru.
Začnem pekne od podlahy, čo v tomto prípade znamená od nastupovania a sedenia. Tým, že je Fusion celkovo postavený vyššie, ako bežné malé vozidlá, je aj nastupovanie posadené o niečo vyššie, a tak je tento úkon pohodlný a jednoduchý aj pre dámy s krátkymi sukničkami. Sedenie je o niečo vyššie, podobné ako pri vozidlách z kategórie MPV. Vyššie sedenie má podľa môjho názoru kladný vplyv na vodiča, ten má lepší rozhľad okolo seba a sedí sa mu pohodlne aj pri dlhších trasách. Sedadlo vo Fusione je pohodlné, ale mohlo mať lepšie vypracované bočné vedenie, pretože pri prejazde ostrými zákrutami sa potom telesná schránka v sedadle nakláňa. Pri malých automobiloch, medzi ktoré Fusion určite patrí, býva veľa diskusii okolo sedenia na zadných sedadlách. Fusion sa v tomto prípade nemá vôbec za čo hanbiť, pretože priestoru pre nohy aj hlavu je dostatok. Aj zadná lavica je posadená vyššie, podobne ako sedadlá vpredu, čiže nastupovanie do zadnej časti je rovnako pohodlné a bezproblémové.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Vyhotovenie interiéru nie je žiaden luxus, skôr asi vo Forde dbali na praktičnosť, ako na estetiku. Materiál, z ktorého je vyhotovená palubná doska pôsobí pomerne lacno, ale na druhej strane je zas nenáročný na údržbu, čo má tiež svoje výhody. Palubná doska aj s rozmernou stredovou konzolou sa veľmi ponášajú na tú, ktorá sa nachádza vo Fieste, väčšia odlišnosť by možno neuškodila, ale keď niečo vyzerá dobre prečo to meniť. Veď Ford sa ani netajil tým, že pre Fusion použil ako základ Fiestu. Palubná doska je prehľadná a má taký skôr mladistvý nádych. Malou zaujímavosťou je digitálny ukazovateľ pre stav paliva v nádrži a teploty motora. Na ukazovateli otáčok mi chýbalo označenie odkiaľ začína červené pole, teda do koľko otáčok je možné motor točiť. Zdá sa, že Ford sa v tomto prípade spoliehal na to, že dobrý vodič to vycíti sám :-). Stredovej konzole dominujú dva kruhové výduchi ventilácie a na tri čisti rozdelené rádio MC/rádio/prepínanie staníc. Takéto rozdelenie rádia pôsobí odpudivo pre zlodejov, pretože ak by chcel rádio, musel by ukradnúť celú stredovú konzolu, naviac takéto rádio by mu do žiadneho auta nepasovalo.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Ak patríte medzi ľudí, čo majú neustále plné vrecká všelijakých drobností, oceníte vo Fusione dostatok odkladacích priestorov. Hneď jeden praktický sa nachádza pod stredovou konzolou aj s držiakom na nápoj, ktorý môže po dokúpení cigaretového kitu slúžiť aj ako popolník. Nechýba odkladací priestor vo výplniach dverí a dobre ovládateľná je aj schránka pred spolujazdcom. Našlo sa ale aj miesto pre jednu tajnú odkladaciu schránku, ktorá je pod sedákom spolujazdca. Pre použitie je ale potrebné sklopiť operadlo, takže v prípade, že niekto na tomto mieste sedí sa do tohto odkladacieho priestoru nedostanete. Je to praktické miesto pre odloženie napríklad nejakých cennejších vecí pri cestovaní. Ďalším mojim obľúbeným odkladacím priestorom bola schránka nad stredovou konzolou, ktorá je vhodná na odloženie si mobilu, peňaženky alebo okuliarov.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Batožinový priestor Fusionu svedčí o tom, že Fusion nie je len dobre vyzerajúcim autom, ale aj autom pre mnohostranné využitie. Po odklopení vika batožinového priestoru máte k dispozícii absolútne rovnú plochu bez spodnej hrany, čo umožňuje pohodlné nakladanie ťažšieho nákladu. Základný objem batožinového priestoru je 337 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa priestor zväčší na 1175 litrov. Ak potrebujete prevážať dlhé predmety, je možné sklopiť aj operadlo predného sedadla a odviesť tak predmet dlhý až 2300mm.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Testovaný Fusion poháňal motor 1.6 16V Duratec s výkonom rovných 100 koní (74kW). Je to temperamentný motor, ktorý ponúka ťah krútiaceho momentu už od nízkych otáčok (Max. krútiaci moment 146Nm/4000 ot./min.). Je to kultivovaný benzínový motor, ktorý sa ale trošku hlučne správa pri vyšších otáčkach, čo kompenzuje vynikajúco odhlučnená kabína Fusionu. Maximálnu rýchlosť dosahuje Fusion s týmto motorom 180 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za zhruba 14 sekúnd. Ford udáva spotrebu v meste 8,5 litra na 100km, mimo mesta 5,3 litra a kombinovaná spotreba by mala byť 6,6 litra na 100 km. Pri našom teste sa priemerná spotreba pohybovala okolo 7 litrov, čo je celkom dobrý výsledok, ak uvážime, že sme s Fusionom jazdili mesto/diaľnica, pričom na diaľnici sa rýchlosť pohybovala okolo 140 km/h. Môžem teda konštatovať, že tento motor je pre Fusion ideálnym, ponúka mu dynamiku aj dobrú spotrebu, kto by však bol rád ešte úspornejší môže siahnuť po Fusione s motorom 1,4 16V Duratec alebo 1.4 TDci.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Jazdné vlastnosti Fusionu sú na veľmi dobrej úrovni, čo zabezpečuje tvrdšie naladený podvozok, ale aj výkonný už vyššie spomínaný motor. Automobil sa správa sebaisto v meste ale aj na dlhých cestách s množstvom ostrých zákrut. Na druhej strane, tvrdšie odpruženie uberá na komforte jazdy, ale nie je to až také, ako by sa na prvé zvezenie mohlo zdať. V meste sa s Fusionom jazdilo vynikajúco, je perfektne ovládateľný, nerobia mu problémy vysoké obrubníky, či iné podobné prekážky, a tak aj parkovanie bolo úplne bezproblémové. K dobrému ovládanie určite prispelo aj ľahké radenie a volant, ktorý dobre padol do ruky, škoda, že bol iba výškovo nastaviteľný.

Ford Fusion je ideálnym rodinným automobilom, ktorý ponúka naozaj široké využitie. Môže byť ideálnym dopravným prostriedkom pre manželku do práce, ale rovnako tak môže byť vhodným automobilom pre menších podnikateľov, ktorý sem tam potrebujú odviesť menší náklad. Dobre poslúži aj na presunutie sa cez víkend na chatu, či piknik keďže vďaka zdvihnutému podvozku zvládne aj ľahší terén.

Cena testovanej verzie: 565 000Sk

Základná výbava: airbag vodiča a spolujazdca, posilovač riadenia, imobilizér, centrálne zamykanie + otváranie dverí batožinového priestoru z kabíny, elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, otáčkomer, digitálne hodiny, kožou potiahnutý volant, vnútorné kľuky dverí vo farbe metalickej šedi, odkladacia kapsa na zadnej strane operadla sedadla vodiča + plne sklopné sedadlo spolujazdca s pracovnou plošinou na zadnej strane operadla, úložný priestor pod sedadlom spolujazdca (+ 6 ďalších úložných priehradok v prednej časti vozidla), varovný signál nízkej hladiny paliva, koberec a osvetlenie v batožinovom priestore, tri trojbodové bezpečnostné pásy na zadných sedadlách + 3 zadné hlavové opierky, vyhrievané zadné sklo, Rádio / prehrávač + 2 reproduktory + strešná anténa





Súvisiace články:
27. okt 2003 OPÄŤ VYNIKAJÚCA PONUKA VOZIDIEL FORD (Akčné modely)
9. okt 2003 FORD TRANSIT CONNECT ZBIERA OCENENIA (Aktuality z domova)
8. aug 2003 FORD ZNIŽUJE CENY ZA “KOLÍZNE” DIELY (Aktuality zo sveta)
28. júl 2003 FORD TOURNEO CONNECT NA SLOVENSKOM TRHU S ODPOČTOM DPH (Aktuality z domova)
18. júl 2003 SLOVENSKÉ CESTY OSVIEŽI FORD STREETKA (Aktuality z domova)
9. júl 2003 PRODUKCIA FORDA FOCUS C-MAX SA ZAČÍNA (Aktuality zo sveta)
3. júl 2003 FORD -VÝNIMOČNÉ AUTÁ TERAZ ZA VÝNIMOČNÉ CENY (Aktuality z domova)
20. jún 2003 Kuriozitka: STOROČNÝ SID OSLAVUJE S FORDOM (Aktuality zo sveta)
13. jún 2003 FORD POMÁHA PRI REKONŠTRUKCII TRENČIANSKEHO HRADU (Aktuality z domova)
19. máj 2003 ADAC určil Ford Fiesta ako najspoľahlivejšie vozidlo v triede malých áut (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 24/11/17 14:01:58