HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5539 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1022)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (944)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





26. sep 2003 (00:03) - Press - Aktuality zo sveta

Honda predstavila novú konštrukciu nosného skeletu karosérie

Spoločnosť Honda Motor Co., Ltd. ohlásila vývoj konštrukcie nosného skeletu karosérie, ktorá zaisťuje väčšiu bezpečnosť pri zrážke vozidiel rozdielnych veľkostí a hmotností.






Honda G CON
Nová konštrukcia karosérie, vychádzajúca z patentovanej technológie firmy Honda “G-Control” (G-CON) pre bezpečnosť karosérie pri zrážkach, využíva pre účinné zachytenie a rozptýlenie energie zrážky dvoch vozidiel motorový priestor, čo podstatne zlepšuje pasívnu bezpečnosť, ale aj znižuje agresivitu voči ostatným vozidlám.

Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Honda použije novú konštrukciu karosérie na úplne novom mini-vozidle Life, ktorého uvedenie na trh sa očakáva 5. októbra. V budúcnosti, v priebehu zásadných modelových zmien, budú vozidlá stavané na nových platformách novej konštrukcie karosérie, ktorá zmierňuje následky nárazov, vybavené.

Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Nová karoséria Honda je tvorená prednou časťou skeletu, ktorá zníži potenciálnu skoncentrovanú silu nárazu pohltením a rozptýlením energie nárazu do širokého priestoru a obmedzí možnosť bočného alebo zvislého prieniku s rámom druhého vozidla, podieľajúceho sa na zrážke. Nový voz Honda Life je vybavený vysoko účinným hlavným rámom, schopným pohlcovať energiu, hornou prednou priečkou, ktorá pohltí hornú zložku energie nárazu a spodným členom, ktorý pomáha zabrániť vzájomnému preniknutiu rámov vozidiel podieľajúcich sa na zrážke. Táto konštrukcia zabraňuje bočnému aj zvislému vzájomnému prieniku rámov a výrazne pohlcuje energiu zrážky.

Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Pri čelnom náraze s osobným vozidlom až do dvoch ton hmotnosti (napr. Legend), vykazuje nový Life zvýšenie absorpcie energie nárazu v motorovom priestore o zhruba 50%, zatiaľ čo priestor pre cestujúcich je zaťažený silou o zhruba 30% nižšou. To znižuje mieru deformácie priestoru pre posádku v priebehu zrážky a zvyšuje ochranu cestujúcich, ale taktiež dopad zrážky na druhé vozidlo.
V roku 1998 ohlásila firma Honda vývoj svojej technológie G-CON pre konštrukciu „nárazuvzdornej“ karosérie, ktorá znižuje účinok prudkého zníženia rýchlosti na posádku vozidla a pomáha zlepšiť bezpečnosť kabíny tak, aby posádka zrážku prežila. V roku 2000 si Honda vytýčila nový ciel na úseku bezpečnosti a dosiahla pokroku vďaka nezávislému výskumu bezpečnosti pri zrážkach dvoch vozidiel, ktorý zahrňoval robenie nárazových skúšok s presnejšou simuláciou skutočných podmienok zrážok. Výsledkom bolo ďalšie zdokonalenie technológie G-CON firmou Honda: tento nový nosný skelet karosérie zaisťuje vyššiu bezpečnosť pri zrážke medzi dvoma vozidlami rozdielnych veľkostí, hmotností a konštrukčných štruktúr.
Pasívna ochrana: zníženie rozsahu a vážnosti zranenia posádky vozidla pri zrážke a zaistenie priestoru pre prežitie.
Aktívna ochrana druhých vozidiel: Jednostranné zvýšenie poškodenia spôsobeného v dôsledku koncentrácie sily nárazu v priebehu zrážky vozidiel.





Súvisiace články:
1. sep 2005 HONDA FR-V 1,7 i-VTEC – REVOLÚCIA V SEDENÍ: MPV S USPORIADANÍM SEDADIEL 3 + 3 (Testujeme)
10. jan 2005 HONDA CIVIC 1,6 LS – KONZERVATÍVNY (Testujeme)
9. aug 2004 HONDA ACCORD 2,2i-CTDi Sport – SYMFÓNIA AKORDOV (Testujeme)
7. apr 2004 HONDA CIVIC 5D 1,6 VTEC ES - VIAC PRIESTORU NA VAŠE SNY (Testujeme)
31. dec 2003 Honda ACCORD 2,4 Executive - elegantný športiak (Testujeme)
11. nov 2003 Honda Slovakia – Akcie platné na november 2003 (Akčné modely)
11. jún 2003 CMS - Revolučný brzdový systém od Hondy (Aktuality zo sveta)
2. apr 2003 HONDA FCX-V4 - VOZIDLO S PALIVOVÝMI ČLÁNKY (Predstavujeme)
31. mar 2003 VLASTNÍ DIESELOVÝ MOTOR FIRMY HONDA ZAŽÍVÁ SVŮJ DEBUT (Aktuality zo sveta)
2. dec 2002 Honda FCX v službách polície Los Angeles (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 13/12/17 08:11:30