HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5516 ľudí)

do 5.000 Sk (1833)

do 10.000 Sk (1013)

do 20.000 Sk (843)

viac ako 20.000 Sk (942)

neinvestujem (885)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





23. sep 2003 (00:03) - Marek Michálek - Predstavujeme

Hyundai CCS – nová štúdia kabrioletu objavuje sviežejšie stránky života

Raz bolo lepšie len lietanie. Teraz Hyundai predstavuje unikátnu cestu ako udržať vašu hlavu v oblakoch a pritom stáť pevne v realite. Kabriolet Hyundai CCS Convertible bol predstavený vo Frankfurte.






Hyundai CCS
Štúdia kabrioletu CCS, založená na veľmi obdivovanom modeli 2.7 Coupe, predstavuje vysoko vyzývavý a myslenie provokujúci objav štylistických a technických možností. Srdcom tejto výzvy je unikátna trojdielna posuvná a skladacia strecha vyvinutá firmou Karmann. Stlačením tlačidla môže vodič zmeniť presklennú strechu na otvorenú a naviac vozidlo premeniť na úplný kabriolet.

Výsledkom je automobil, ktorý sa úplne vysporiada s akýmikoľvek poveternostnými podmienkami. Automobil, ktorý svojej posádke poskytuje v každej dobe maximum pohodlia. Automobil navrhnutý k vyvolaniu emócii, či už parkuje pred supermarketom alebo jednoducho hltá diaľnice. Ide taktiež o fascinujúci záblesk z množstva pohľadov - stylingu karosérie a kabíny aj výbavy. Veľa jeho prvkov môže dobre ovplyvniť vývoj budúcich vozidiel Hyundai.

Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


STRECHA
V histórii sklápacích striech predstavuje systém posuvnej a sklápacej strechy automobilu Hyundai CCS tretej generácie. Prvá generácia bola typická kovová skladacia strecha, druhá potom zasunovacia presklenná strecha. Tretia generácia stavia na skúsenostiach získaných z predchádzajúcich dvoch etáp a zdokonaľuje ich tak, aby ponúkla maximálne potešenie z jazdy s vetrom vo vlasoch.

Pri premenlivom počasí vodič iba stlačí tlačidlo, aby sa presklenná strecha posunula späť cez zadné okno. Posunutím strechy dovnútra sa maximalizuje priestor nad hlavou cestujúcich na zadných sedadlách. V tejto fáze zostávajú bočné strešné stĺpy vo svojej polohe, takže ak sa počasie zmení, strecha sa rýchle a jemne posune späť do uzatvorenej polohy.

Zmena na plný kabriolet vyžaduje iba stlačenie druhého tlačidla. To zloží zadné okno s prednými strešnými stĺpmi pod predný panel batožinového priestoru, zatiaľ čo v rovnakej dobe nastaví posuvný strešný panel v polohe tak, aby vzniklo čo najviac priestoru pre batožinu.

Ďalšou pôvabnosťou tohoto systému je fakt, že je možné ho taktiež ovládať na diaľku.

Celý proces je elegantne skonštruovaný a vyzerá veľmi jednoducho. Práve táto jednoduchosť je kľúčová pre prevahu tohoto systému nad všetkými sústavami, ktoré mu predchádzali. Je dôležité, že tento systém obsahuje menej pohyblivých dielov a menej čapov než predchádzajúce sústavy. Výsledkom je zvýšenie prevádzkovej účinnosti a zníženie hmotnosti, odkladacia polička sa pohybuje v jednej rovine miesto toho, aby sa zdvíhala a otáčala. Štúdia taktiež predvádza ďalšiu výhodu systému: zvýšenie hmotnosti oproti bežnému modelu Coupe, zahrňujúci všetky hydraulické a elektrické súčasti, sa podarilo udržať pod 140 kg.

Fascinujúce riešenie strechy poskytuje možnosti ďalšieho vývoja. Slnečné panely alebo podobné zdroje energie je možné jednoducho zapracovať než do komplexnejších štruktúr. Ďalšie materiály a spôsoby poťahov môžu byť do systému zahrnuté bez toho, aby sa zmenšili podstatné výhody štruktúry. To jej dodáva viacej prispôsobivosti. V skutočnosti by štúdia Hyundai CCS mohla dobre predstavovať prvý krok na dlhej ceste technologických prínosov a zdokonaľovania.

Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


STYLING
Za základ kabrioletu CCS bolo prirodzene použité výnimočne pôvabné Coupe. To napomohlo väčšej atraktivite nového modelu. Najpozoruhodnejšie štylistické zmeny sú patrné od dverí smerom dozadu. Mierne vyššia celková úroveň zadnej časti s vikom batožinového priestoru dovoľuje do tejto partie uložiť strechu, pričom stále ponúka najväčší objem batožinového priestoru v danom sektore. Následné úpravy zadných plôch a svetiel boli dosiahnuté s minimom porušenia celkových línií automobilu, výsledok má harmonický a úplný výraz.

Do štúdie však boli zahrnuté isté ďalšie štylistické úpravy. Nešlo len o nové zadné skupinové svetlá, priehľadné predné kryty svetlometov zaznamenali vyššiu úroveň optického zdokonalenia. Odľahčený a športovejší vzhľad dodávajú kabrioletu nové 18palcové kolesá s pneumatikami Michelin s rozmermi 225/40 x 18. Pre lakovanie bola vyvinutá nová farba Warm Silver, pričom ju robí výnimočnou odlesk sklenených mikročastíc.

Hyundai CCS je automobil navrhnutý tak, aby budil emócie. Vozidlo, ktoré vyzerá dobre v parku rovnako ako na diaľnici, automobil, ktorý vyjadruje výnimočnú osobnosť a osobné sebavedomie bez toho, aby akýmkoľvek spôsobom vyzeral agresívne.

INTERIÉR
Celý koncept kabrioletu CCS Convertible je navrhnutý tak, aby poskytol pocit vzdušného priestoru. Slobody a vzrušenia spojeného s osobným rozhodovaním o tom, ako intenzívne chce posádka skúsiť pocit z jazdy s vetrom vo vlasoch. Problémom nie je ani premenlivosť počasia. To nejde nikde inde pocítiť tak ako v interiéri.

Volant a palubná doska sú potiahnutý hnedou kožou, čo pridáva zvláštny stupeň vyspelosti už dobre vybavenej a hravo pôsobiacej „kancelárie“. Kovové prvky vrátane výduchov ventilácie a klimatizácie, lemovanie reproduktorov, rámov skiel okien boli zvlášť ošetrené žhavým procesom, aby ich skryto začlenili do celku a naviac pridáva extra prvok jemnosti. Vyspelý automobil si prirodzene zasluhuje najlepšiu audiosúpravu. 280W kombinácia hardware značky Becker s reproduktormi Infinity je možné len ťažko prekonať.

Sedadlá s čalúnením hnedou kožou sú vysoko pohodlné a podporné položky v športovom štýle z Coupe, boli vyvinuté v spolupráci s firmou Recaro. Štandardná výbava zahrňuje predné sedadlá s ôsmimi možnosťami nastavenia a pamäťou. Ako ďalší príspevok k pohodliu bola na stredné partie sedáku a operadla použitá pretkávaná koža s ventiláciou. Zadné sedadlá boli s ohľadom na nový strešný systém mierne modifikované, ale priestor pre cestujúcich vzadu zostáva vzorovou lekciou dobrého usporiadania a vybavenia interiéru.

Pokiaľ ide o objem batožinového priestoru, štúdia ponúka úctyhodných 0,443 m3 pri uzatvorenej streche, po jej zložení potom 0,244 m3. Je to dostatočne pre romantické dovolenky, príležitostné rodinné pikniky alebo aj obchodné využitie, ktoré nevyžaduje dielňu či výkladnú skriňu. Ďalšie úložné priestory, ako napríklad kapsy na mapy apod., sú v interiéri automobilu.

Celkovo vzaté, kabriolet CCS ponúka zákazníkom s túžbou odlíšiť sa praktické aspekty high-tech jazdy s vetrom vo vlasoch, ktorá zjemňuje tradíciu, a pridáva tomu úplne nový rozmer praktičnosti.

Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


POHONNÁ SÚSTAVA
Kabriolet CCS odvodzuje svoju dostatočnú silu z osvedčeného motoru Hyundai Delta 2.7 V6. Z hľadiska športovej výkonnosti ide o významný medzník vo vývoji motorov Hyundai. S hliníkovým blokom, hlavou a vaňou kľukovej hriadele, sintrovanými ojnicami a kľukovým hriadeľom „Non Twist“ (bez kmitania) patentovaným firmou Hyundai, poskytuje najvyšší výkon 122,9 kW (167 k) pri 6000 ot/min a maximum točivého momentu 245,1 N.m (25 kg.m) pri 4000 ot/min.

Motor má úzke usporiadanie valcov do V a používa kombináciu remeň a reťaz k pohonu ventilov a príslušenstva. Má ďalej elektronickú riadiacu jednotku najnovšej generácie a splňuje taktiež všetky emisné limity, ktoré sú v platnosti.

Výkon motoru sa prenáša na kolesá cez šesťstupňovú prevodovku, vyrábanú firmou Aichi. Vyznačuje sa zotrvačníkom s dvojitým závažím pre minimalizáciu poklesu točivého momentu a dvojitú kuželovú synchronizáciu pre zjednodušenie radenia prvého a druhého prevodového stupňa. Použité sú taktiež pokročilé trecie materiály. Výsledkom je jemné presné radenie, ktoré perfektne zodpovedá príjemnému športovému pojatiu kabrioletu CCS.

Istú dávku uvážlivosti prináša štvorstupňová prevodovka Shiftronic s mikroprocesorovým riadením vyvinutá v spolupráci s firmou Porsche, ktorá taktiež môže spolupracovať s motorom Delta V6. Táto prevodovka ponúka vodičovi voľbu medzi plne samočinným alebo aktívnejším športovým radením bez spojky. Tento systém sa bežne montuje do Coupe.

PODVOZOK, TUHOST A BEZPEČNOSŤ
Rovnako ako Coupe, aj kabriolet CCS používa zavesenie predných kolies na vzperách McPherson. Zadná náprava má zdvojené ramená. Pre dosiahnutie extra riadenia a presnosti jazdných vlastností boli použité kuželové pružiny a plynové tlmiče.

Z dôvodu zloženia strechy do batožinového priestoru a s ohľadom na potrebu čo najväčšieho jeho objemu bola zadná náprava jemne upravená. Bola skrátená a preusporiadaná tak, aby dala bezpečnú a presnú jazdu bez straty komfortu jazdy na dlhé vzdialenosti.

Z hľadiska pasívnej bezpečnosti kabriolet CCS stavá na všetkých pokročilých bezpečnostných vlastnostiach Coupe, ako sú predné airbagy s možnosťou menšej účinnosti a plné spektrum náraz pohlcujúcich a rozptyľujúcich dielov. Z hľadiska ochrany pri prevrátení bol vyvinutý ukážkový automobil, ktorý ponúka široký výber doplnkov bez významných ústupkov v priestornosti a tuhosti. Tuhosť CCS takmer na úrovni Coupe zaistila firma Karmann, ktorá stavia na skúsenostiach z výroby viac než 2 miliónov otvorených vozidiel od roku 1949.

Keď sa berie do úvahy aktívna bezpečnosť, štrukturálna tuhosť je základom pre zaistenia presného riadenia, nezbytného pre bezpečné ovládanie, brzdenie alebo zrýchlovanie pri možných problémových situáciách. Ovládanie automobilu je ďalej umocnené štyrmi kotúčovými brzdami, vpredu so 16palcovými ventilovanými a vzadu 14palcovými kotúčmi, prirodzene tiež ABS pre perfektné riadenie vozidla pri brzdení. Súčasťou výbavy sú taktiež systém elektronického rozdeľovania brzdnej sily (EBD – Electronic Brake Force Control) a protiprešmykový systém (FTCS - Full Time Traction Control System). Štýlovosť, tak aj väčšiu mieru jazdnej bezpečnosti dodávajú kabrioletu taktiež zvláštne 18palcová kolesá s pneumatikami Michelin 225/40 x 18.







TECHNICKÉ ÚDAJE

Celková dĺžka (mm) 4395
Celková šírka (mm) 1760
Celková výška (mm) 1330
Rázvor náprav (mm) 2530

Zdvihový objem motoru (cm3) 2657
Najväčší výkon (kW/k) 122,9/167
Najväčší točivý moment (N.m) 245,1
pri ot/min 4000
Druh paliva benzín Natural
Najväčšia rýchlosť (km/h) 218

Objem batožiny (m3)
pri uzavretej streche 0,443
pri zloženej streche 0,244
Čas skladania strechy (s) 25s





Súvisiace články:
31. okt 2006 Rekordné predaje Hyundai v septembri (Aktuality z domova)
25. aug 2006 Hyundai – najkvalitnejšia neprémiová značka (Aktuality zo sveta)
14. aug 2006 Hodnota značky Hyundai neustále rastie (Aktuality zo sveta)
8. jún 2006 Vozidlá Hyundai pre MS vo futbale 2006 (Aktuality zo sveta)
8. mar 2006 Nový Hyundai Accent (Predstavujeme)
3. mar 2006 Nový Hyundai Santa Fe (Predstavujeme)
1. mar 2006 Ženeva 2006: Novinky z automobilky Hyundai (Aktuality zo sveta)
27. feb 2006 Hyundai prvý medzi servismi v Nemecku (Aktuality zo sveta)
28. nov 2005 Hyundai Sonata a Tucson s najvyšším hodnotením v crashtestoch NHTSA (Aktuality zo sveta)
24. nov 2005 Nové sídlo Hyundai Motor SK (Aktuality z domova)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 20/11/17 08:28:06