HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5524 ľudí)

do 5.000 Sk (1835)

do 10.000 Sk (1016)

do 20.000 Sk (844)

viac ako 20.000 Sk (943)

neinvestujem (886)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





1. aug 2003 (00:03) - Marek Michálek - Testujeme

TEST: Volkswagen Touran 2.0TDI Highline –pohodlie a dynamika v jednom balení

Automobilka Volkswagen pred nedávnom uviedla na slovenský trh model Touran, ktorý je veľkopriestorovým rodinným vanom z nižšej strednej triedy. Touran zaujme predovšetkým svojim jedinečným nemeckým charakterom a širokou paletou motorov, ktoré z neho môžu spraviť obyčajné rodinné vozidlo, ale aj výkonného bežca na dlhé trate ...






VW Touran
Pohľad z vonku.
Ako sme si už pri značke Volkswagen zvykli, tá pri vzhľade vsádza na tradičný konzervatívny imidž svojich vozidiel, a nie je tomu inak ani pri novom Tourane. Automobil má jednoduchý a konzervatívny vzhľad, ktorý evokuje určitú chladnosť, ktorá je pre nemecké značky typická. Touran sa bráni akýmkoľvek novotám a inovatívnym prvkom, ktoré by mohli oživiť karosériu. Keď si to ale zoberieme z druhej strany, jednoduchosť sa v dnešnej dobe cení, a ako sa v poslednej dobe dosť často hovorí „V jednoduchosti je krása“. Táto jednoduchosť možno robí z Touranu aj akési nadčasové vozidlo, čo ocenia predovšetkým budúci majitelia.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Pri popise vzhľadu Touranu by som mohol siahnuť aj do automobilového lexikónu a nájsť si tam význam skratky MPV. Je to automobil s charakteristickou siluetou, krátkou prednou kapotou, ktorá svojim náklonom plynulo prechádza do čelného skla. Na boku vpredu je malé trojuholníkové okienko, ktoré sa nachádza ešte pred veľkými prednými dverami, za ktorými je ďalší pár dverí, ktoré nie sú pri Tourane posuvné, za nimi sa nachádza ešte okienko do batožinového priestoru. Keďže náš testovaný Touran bol v najvyššej výbave, mal tmavé sklá na zadných dverách ako aj na okienku na batožinovom priestore. V prednej časti mi učarovali veľké číre svetlomety a veľký guľatý znak VW. Praktické a účelné mi pripadá aj zabudovanie smeroviek do bočných spätných zrkadiel. Celkovo sa dá hodnotiť vzhľad Touranu ako učebnicové MPV, ktoré má jednoduchý a nadčasový vzhľad.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Interiér
S určitosťou môžem povedať, že okamžite po nasadnutí do Touranu vo výbave Highline mi bolo jasné, že je to tá najvyššia výbava a dá sa teda očakávať kvalitné spracovanie, ako aj prítomnosť tých najhodnotnejších materiálov. Prístrojový panel je jednoduchý a veľmi prehľadný, naviac dobre známy z iných modelov od VW. Okrem dvoch veľkých „budíkov“ (otáčkomer a rýchlomer) sa tu nachádzajú aj dva menšie „budíky“, ktoré signalizujú teplotu motora a stav nádrže. V strede medzi otáčkomerom a rýchlomerom sa pod sebou nachádza dvojica displejov. Vrchný displej je naplnený rôznymi kontrolkami, ktoré slúžia napríklad na signalizáciu nejakej poruchy. Spodný displej zas je digitálny a je určený pre palubný počítač. Podsvietenie je červené a ladí s podsvietením stredového panelu, ktorý je mierne vysunutý a pôsobí dosť mohutne. Stredový panel od vrchu začína dvomi výduchmi klimatizácie, medzi ktorými je veľký červený trojuholník. Keď postúpime nižšie uvidíme dva displeje klimatizácie a tri veľké ovládacie prvky klimatizácie, ktorá je digitálna, naviac dvojzónová (Climatronic). Pod klimatizáciou sa našiel priestor pre rádio s CD, a s obrovským displejom, ktorý je na stredovom paneli jasne dominantným prvkom. Z pohľadu vodiča, ale tejto prednej časti dominuje švorramený kožou potiahnutý volant, ktorý je nastaviteľný v dvoch osiach. Prekvapila ma na volante neprítomnosť ovládacích prvkov rádia, ale na druhej strane si položíte otázku, že načo, keď všetky prvky sú na stredovom panely prehľadne rozmiestnené, a na bezproblémový dosah ruky.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Odkladacieho priestoru je v Tourane dostatok aj pre tých najnáročnejších. Okrem tých klasických odkladacích priestorov, ktoré sa nachádzajú vo dverách, pod stredovou konzolou, či schránka pred spolujazdcom vytvorili tvorcovia ešte jednu štvorcovú schránku na vrchole stredového panelu a priestor na odkladanie okuliarov alebo iných drobností sa nachádza zabudovaný v strope. VW myslel aj na cestujúcich v zadnej časti, ktorí majú k dispozícii odklápacie stolčeky, držiaky na nápoje a v horúcich dňoch ocenia aj prieduchy klimatizácie ktoré sú vyvedené aj do zadnej časti.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Sedenie je v Tourane vyššie, čo je typické pre jeho triedu, a tak aj nastupovanie je pohodlnejšie a jednoduchšie. Ako vodič musím pochváliť predné sedadlá, ktoré boli športového charakteru. Malinko tvrdšie sedenie, sedák bol pohodlne dlhý a bočné vedenie nedovoľovalo náklon telesnej schránky ani v ostrých zákrutách. Väčšinu času som strávil na pozícii vodiča, ale pre objektívnosť som si posedel aj na zadných sedadlách, kde som skonštatoval, že sedadlá mohli byť malinko mäkšie a o niečo vyššie. Priestoru na zadných sedadlách bolo neúrekom, teda ideálny základ na pohodlné dlhé cesty. Ale to nie je všetko, v dnešnej dobe sa pri minivanoch kladie veľký dôraz na variabilitu druhej rady sedadiel, čomu sa musel prispôsobiť aj Volkswagen. Sedadlá v druhej rade sa dajú jednoducho vybrať, sklápať posúvať .... Keď vyberieme napríklad stredné sedadlo, ktoré váži cca 16kg dostaneme na krajných dvoch sedadlách omnoho viac priestoru pre lakte a teda sa cestovanie stáva ešte pohodlnejším. Za príplatok sa dá dokúpiť ešte aj tretia rada sedadiel, ale tie sú určené skôr na krátkodobé premiestňovanie a nie na dlhé cesty.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Taktiež veľkosť batožinového priestoru závisí samozrejme od prítomnosti tretej rady sedadiel. Pri klasickej päťsedadlovej variante je veľkosť batožinového priestoru skvelých 695 litrov. Po sklopení druhej rady sedadiel dostávame v Tourane veľkosť batožinového priestoru až 1989 litrov, čo už je skoro objem plnohodnotného úžitkového vozidla. Pri sklopenej druhej rade môžete previesť náklad dlhý až 210cm a úžitková nosnosť je 650kg. Praktické mi príde, že Touran má až dve pozície pre uchytenie bezpečnostnej siete a dokonca tri pozície na roletu, ktorá zakrýva batožinový priestor. Podlaha batožinového priestoru je rovná a nenachádza sa tu ani tá nepríjemná vyvýšená nákladová hrana, čím sa stáva nakladanie väčších a ťažkých predmetov viac menej bezproblémovým.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Bezpečnosť
VW Touran má skutočne veľké množstvo bezpečnostných prvkov, čo ho radí do skupiny najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede, čo dokazujú aj štyri hviezdičky v teste EuroNCAP. Základnou výbavou sú airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy až po druhú radu sedadiel. ESP (elektronický stabilizačný program), brzdový asistent, antiblokový systém, kontrola trakcie, elektronickú uzávierku diferenciálov, trojbodové uchytenie pásov vo všetkých troch radách sedadiel a ukončiť to môžem aktívnymi opierkami hlavy. Extra nepríjemným zariadením mi prišlo zariadenie na signalizáciu nezapnutých bezpečnostných pásov, ktoré dosť nepríjemne pípa skoro až osem minút, čo je asi hranica kedy to už málo kto zvláda a zapne sa.

Motor
V mnou testovanom Tourane bol osadený 2,0 litrový TDI motor, ktorý má výkon 100kW (136k), čo z Touranu robí automobil s vynikajúcim pomerom výkon/spotreba. Touran s týmto skvelým TDI motorom dosahuje maximálnu rýchlosť 198 km/h z 0 na 100 km/h zrýchli za necelých 11 sekúnd a priemerná spotreba sa pohybuje okolo 6 litrov na 100 km. Pri teste som si vyskúšal dva štýle jazdy. Prvý štýl bol klasický, tak ako asi jazdí priemerný vodič, ktorý sa nikam neponáhľa, jazdí bezpečne a dbá si na spotrebu. Vtedy som mal pri jazde, kde som spravil tak 30% v meste a 70% na diaľnici (135km/h) spotrebu cca 5,6 litra na 100km. Potom som sa ale vžil do kože šoféra, ktorý sa vždy ponáhľa a jazdí riadne dynamicky. Pri takejto dynamickej jazde (20% mesto 80% diaľnica (170km/h)) som dosiahol priemernú spotrebu skvelých 6,8 litra na 100km. Dá sa teda povedať, že motor 2.0 TDI je skutočnou pýchou VW a do Touranu sa maximálne hodí.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Jazda
S Touranom som najazdil niečo málo cez 1300km, počas ktorých sa auto dostatočne prejaví a šofér zistí, čo si s autom môže alebo nemôže dovoliť. Touran má úplne nový podvozok, ktorý bude požitý aj pre Golf novej generácie, a že je to podvozok nadčasový som zistil okamžite pri jazde Bratislavou. Jazda s Touranom bola absolútne pohodová, podvozok pohlcuje vynikajúco menšie aj väčšie nerovnosti, čo samozrejme prispieva k príjemnej jazde na krátke aj dlhé vzdialenosti. Podvozok je malinko tvrdší, a teda aj tak pomerne veľké auto akým Touran je, sa v prejazde zákrutami len veľmi málo nakláňa a vynikajúco si drží stopu. Dá sa povedať, že Touran sa nespráva ako ostatní kolegovia v jeho triede, ale ako osobný automobil, ktorý ponúka pohodlie, bezpečie a dynamiku. Kabína je veľmi dobre odhlučnená a prienik zvukov od motora alebo okolia je len minimálny. Šesťstupňová prevodovka + spiatočka je vynikajúco vyladená a radenie je bezproblémové (presné).

Záver
VW Touran je automobilom, ktorý vo svojej triede nasadil latku pomerne vysoko, čo sa týka vzhľadu, motoru a aj interiérovej variability. Podľa môjho názoru je to auto vhodné do rodinného podniku, kde je nutné občas previezť rozmernejší náklad alebo do mladej úspešnej rodiny, ktorá sa chce voziť v komfortnom a bezpečnom automobile, no niekedy treba odviezť kočík, bicykele alebo iné pomôcky.

Možno vás po tom všetkom, čo som v článku vymenoval neprekvapí ani cena, ale mňa osobne dosť zaskočila:

VW Touran začína od verzie BASIS s motorom 1.6 FSI od 695400Sk aj s DPH
VW Touran s motorom2.0TDI začína od verzie Trendline od 901200Sk aj s DPH

Testovaná verzia bola vo výbave Highline, motor 2.0TDI 6 st. manuálna prevodovka. Cena: 1006000Sk aj s DPH.

Výbava: metalíza, Rádio s CD meničom, Climatronic, 4 disky z ľahkých zliatin „Imola“, Xenónové svetlomety s ostrekovačom, kožený volant, športové sedadlá, hlinikové doplnky interiéru, hmlovky, zatmavené zadné okná.





Súvisiace články:
12. sep 2006 VW Touareg terénnym vozidlom roka 2006 (Aktuality z domova)
4. máj 2006 Limitovaná séria: Volkswagen Touareg Exclusive (Aktuality z domova)
12. sep 2003 VW Concept R – nečakané prekvapenie (Predstavujeme)
4. júl 2003 VW Touran najbezpečnejší z minivanov (Aktuality zo sveta)
10. jún 2003 "Chrobáci" už nejdú na odbyt, ich výrobu zastaví VW už v tomto roku (Aktuality zo sveta)
5. jún 2003 V10 TDI získal ocenenie „motor roka 2003“ (Aktuality z domova)
21. máj 2003 VW čelí obvineniu za údajné povolenie na predaj áut s konštrukčnou chybou (Aktuality zo sveta)
7. apr 2003 MiniTEST: Volkswagen Touareg 5.0 V10 TDI – víchor na cestách a v teréne tornádo (Testujeme)
14. mar 2003 Volkswagen Touareg – Dnes (14.3.2003) začína jeho predaj na Slovensku (Predstavujeme)
13. mar 2003 Volkswagen chce podstatne rozšíriť výrobu na Slovensku (Aktuality z domova)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 24/11/17 14:06:54