HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5539 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1022)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (944)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





26. júl 2003 (00:00) - Motormánia - Testujeme

TEST: Škoda Octavia Combi RS – pekelne rýchly kombík

Keď mladoboleslavská automobilka Škoda koncom roku 1996 uviedla na trh typ Octavia, vo svojom výrobnom programe tým spôsobila malú revolúciu. Vtedy ešte nikto netušil, že po omladzovacej kúre, ktorá nasledovala v roku 2000, tradičný český výrobca pripraví aj niečo pre športovo založených priaznivcov značky: úspešný typový rad Octavia sa rozšíril o „svalnatú“ verziu, ktorá dostala typové označenie RS. Najprv sa dostala na trh klasická päťdverová limuzína, o pol roka neskôr sa športovým švihom mohlo pochváliť aj kombi. A pravé Škodu Combi RS sme vďaka láskavosti slovenského importéra Auto Škoda Slovensko dostali na krátky test, z ktorého poznatky vám teraz ponúkame.






Škoda RS
Keď sme zoznamovali s technickými parametrami novučičkého automobilu, ktoré malo najazdených necelú tisícku kilometrov, nechcelo sa nám veriť, že automobilka Škoda sériovo ponúka typ auta s úctyhodným výkonom motora až 132 kW (180 koní) a maximálnou rýchlosťou prekračujúcu hranicu 230 km/h. Pri type RS je to však úplná pravda. V súčasnosti je to najrýchlejšia sériovo produkovaná škodovka.

Pod kapotou elegantnej karosérie sa skrýva štvorválec s päťventilovou technikou, ktorý má zdvihový objem 1781 cm3, a je podporovaný turbodúchadlom, Osvedčený koncernový preplňovaný motor, na ktorý naväzuje päťstupňová športová prevodovka (oproti sériovej má „kratšie“ prevody), tak našiel uplatnenie okrem vozidiel značky VW, Seat, Audi nakoniec aj v škodovkách. Motor dosahuje maximálny výkon 132 kW pri 5500 min-1. Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu je 235 Nm, a vodič ju má k dispozícii od príjemných 1950 min-1.

Magickú stokilometrovú hranicu Octavia RS pokorí za bleskových 7,4 sekúnd. Je to skutočne výkonný motor, ktorý poháňa Octaviu RS. Daňou za nadpriemerné výkonové parametre je však značne vysoká priemerná spotreba, ktorá sa podľa výrobcu pohybuje okolo 10,8 litra na 100 km (v meste), resp. 6,4 litra na 100 km (mimo mesta); výrobca udáva kombinovanú spotrebu paliva 8 litrov na 100 km. Z vlastnej skúsenosti môžeme potvrdiť, že v meste sa dá jazdiť aj so spotrebou tesne nad 8 litrov, ale pri takomto šetrnom spôsobe jazdy, ktorý mimochodom „svalnatej“ RS-ke vôbec nesedí,, máte subjektívny pocit, že skôr stojíte ako idete... Ale proti gustu žiadny dišputát. Naša priemerná spotreba počas testu bola 9,1 litra na 100 km, z čoho asi 75 percent pripadlo na športová jazda po meste... Tu naozaj záleží dosť veľmi od vodiča a jeho disciplíny. Zaujímavá historka sa nám prihodila pri meraní maximálnej rýchlosti, ktorú sa nám, žiaľ, nedarilo potvrdiť, lebo sme nenašli vhodné podmienky na podobný experiment. Zlom nastal v posledný deň testu, keď sa pri nás pristavila Honda Accord Type R a po krátkej nahánačke v uliciach nášho hlavného mesta sme sa dostali na diaľnicu. Na prekvapenie škodovka RS mala do rýchlosti 210 km/h oproti výrazne upravenému Accordu navrch. S narastajúcou rýchlosťou RS-ka začala strácať dych, ale statočne držala až kým sa ručička rýchlomeru nezastavila pri 240 km/h. V tej chvíli sa o slovo prihlásil obmedzovač rýchlosti... a Honda Accord sa nám pomaly začala vzdiaľovať. Hodnota udávaná továrňou je teda pravdivá.

Športový duch auta nevytvára len obrovský výkon motora. Aj podvozok musí ísť ruka v ruke s výkonovými parametrami hnacieho agregátu, to je aj dôvod, prečo inžinieri z Mladej Boleslavy primerane prispôsobili aj podvozok. Ten oproti klasickej oktávke klesol o 15 mm. Športový charakter ďalej dotvárajú tuhšie pružiny a športové tlmiče. Výrazná zmena sa udiala aj v brzdovom systéme, kde už pri zbežnom pohľade zaujmú zeleno nafarbené strmene bŕzd, ktoré majú navyše ventilované kotúče. Štvoricu kotúčových bŕzd dopĺňa účinné ABS a brzdový asistent MBA a ASR. K brzdám podotýkame len toľko, že naozaj sú na úrovni motora a výrobca ani v podvozku nenechal nič na náhodu. V testovanom type škodovky sa ešte nachádzal protišmykový systém ESP, ktorý zabraňuje zbytočnému prešmykovaniu kolies pri rozbiehaní sa, alebo prudkom prejazde zákrut, a dodáva za príplatok. O aktívnu bezpečnosť posádky sa stará pár airbagov, za príplatok je možne ich doplniť ešte ďalšími dvomi umiestnenými v bokoch operadiel sedadiel.

Najvýkonnejší typ škodovky dáva svoje športové ambície najavo „nadupanou“ technikou aj svojou karosériou. V jej prednej časti dominuje robustný nárazník s integrovaným spojlerom, vzadu spojler s integrovaným brzdovým svetlom. RS-ka jazdí na šestnásťpalcových hliníkových disky kolies a jej výzor dopĺňajú znak Škoda Motorsport na prednej maske a nerezová koncovka výfuku so zaujímavým šesťhranným tvarom.

Pozadu neostáva ani interiér: športové sedadlá potiahnuté kombináciou bielej látky a kožených bokov, trojramenný volant potiahnutý kožou, nerezové plochy pedálov, športová hliníková radiaca páka, s koženou manžetou, rovnako ako páka ručnej brzdy.

Komfort pri jazde zvyšuje automatická klimatizácia Climatronic, s digitálnym ovládacím panelom, bočné okná ovládané elektricky, rovnako ako aj vonkajšie spätné zrkadlá. V testovanom kuse boli za príplatok naše namontované doplnky ako kožená stredová lakťová opierka, tempomat, xenónové reflektory...

Je toho dosť, čím ohuruje kombi Škoda Octavia RS Combi. Okrem výkonu aj množstvom ponúkaného vnútorného priestoru. To, že pohodlne odvezie štvoricu pasažierov aj na dlhšie trasy je samozrejmé, naviac ponúka aj nadpriemerne veľký batožinový priestor. V základnom usporiadaní sada doň naložiť batožina do objemu 548 litrov, po sklopení zadných sedadiel dokonca až 1512 litrov.


Škoda  Octavia RS



Súvisiace články:
25. júl 2003 MICHELIN A ŠKODA MOTORSPORT -SILNÉ PARTNERSTVO (Motoršport)
20. máj 2003 Škoda Auto podľa odborárov uvažuje o výrobe štvrtého modelu (Aktuality zo sveta)
14. apr 2003 Škoda Auto obmedzuje výrobu limuzíny Superb (Aktuality zo sveta)
7. apr 2003 Škoda vyrobila už 750.000 Fabií (Aktuality zo sveta)
3. mar 2003 Škoda Auto prežila slabší rok (Aktuality zo sveta)
27. jan 2003 Škodu Superb vyhlásili v ČR za najobľúbenejší automobil (Aktuality zo sveta)
9. jan 2003 Škoda Auto ukončí výrobu starých motorov (Aktuality zo sveta)
11. júl 2002 Škoda Octavia Combi RS - nové rýchle Combi (Predstavujeme)
10. jún 2002 Škoda Auto predvolá na kontrolu 19 tisíc vozidiel Octavia (Aktuality z domova)
23. máj 2002 TEST: Škoda Fabia 1.4 16V Automat – nenápadne komfortná (Testujeme)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 13/12/17 08:16:06