HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5539 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1022)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (944)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





24. júl 2003 (09:00) - Press - Predstavujeme

Nové Audi A3 - Dynamika, design a exkluzivita

Audi predstavuje druhú generáciu A3. Výkonné štvor- a šesťvalcové motory až po 177 kW (241 k), pohon quattro a nová, automaticky radiaca športová prevodovka DSG s priamym radením zabezpečujú spolu s vysoko dynamickým podvozkom pôžitok z jazdy, ktorý naznačuje športovo štylizovaná karoséria. A exkluzivita vybavenia a materiálov opäť prenáša vysoký štandard, typický pre veľké modely Audi, do kompaktnej triedy.






Audi A3
Design exteriéru
Emócia a precíznosť: Tieto dve vlastnosti charakterizujú design exteriéru nového A3 a tým ho viditeľne označujú ako zástupcu aktuálnej línie Audi. Celá karosérie pôsobí ešte kompaktnejšie a atletickejšie.

S rázvorom zväčšeným o 65 milimetrov, o 30 milimetrov zväčšenou šírkou a súčasne o 10 milimetrov redukovanou výškou sa proporcie nového A3 približujú ku klasickému kupé. Tento dojem zvýrazňujú aj krátke previsy, výraznejšie sklonený tretí stĺpik karosérie a užšie presklenné plochy.

Najdôležitejší výsledok tohto rastu okrem estetických kvalít: pasažieri vpredu i vzadu profitujú z výrazne zväčšených rozmerov interiéru a tým zlepšeného priestorového komfortu.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Prísnejšia a atletickejšia silueta
Nielen kvantitatívne a v proporciách sa dá doložiť generačný skok, ale aj kvalitatívne a v detailoch. Celá karoséria vozidla pôsobí ešte dynamickejšie a atletickejšie – tento výraz je výsledkom početných nanovo štylizovaných elementov. Bok vozidla je determinovaný dvoma kontúrami, ktoré tvoria základ novej štylistiky Audi:
tzv. línia pliec a dynamic-line.

Dynamic-line sa tiahne nad prahmi karosérie ako jasný prelis od výrezu blatníka po výrez blatníka, zvýrazňuje široký rozchod a stabilitu vozidla na ceste.

Výrazne energicky kontúrované okrúhle výrezy blatníkov sa akoby opierajú o fundament prahov, ktoré dynamic-line oddeľuje. Veľké kolesá priemeru 16 a 17 palcov podčiarkujú účinok maskulínnej športovosti a už v pokoji zviditeľňujú dynamický potenciál nového Audi A3.

Rovnako intenzívne zvýrazňuje línia pliec plasticitu bočnej partie. Tiahne sa od horného horizontálneho ohraničenia predných reflektorov, dotýka sa bodu lomu predného výrezu blatníkov a v plynulom oblúku sa tiahne dozadu, kde v oblasti širokého zadného stĺpika karosérie vedie takmer rovno. Línia pliec ako hrana lámajúca svetlo podčiarkuje trojrozmernosť, ktorou sa bočná partia A3 aktuálnej generácie líši od svojho predchodcu.

Súčasne decentne dozadu otvorený uhol medzi dynamic-line a líniou pliec zvýrazňuje jemne klinovitý tvar atletickej siluety. Aj mierne stúpajúca základová línia pásu okien vytvára tento dojem, spolu so splývajúcou líniou strechy, pripomínajúcou kupé. Optické ťažisko nového Audi A3 je preto v robustnej zadnej časti; celé vozidlo pôsobí akoby pripravené na skok.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Nové línie, nová tvár
Prednú časť A3 charakterizuje výrazná bočná šípovitosť a dynamický strih reflektorov s čírym krycím sklom. Horné hrany smerujú do stredu a tvári automobilu s dvojitou maskou, typickou pre Audi, dodávajú sebavedomý, ofenzívny charakter.

Maska chladiča zažila výraznú evolúciu: vonkajšie hrany horného a spodného segmentu sú viditeľné spojené dvoma líniami prelisov v nárazníku. Takéto tvarovanie – spolu so šípovitosťou celej prednej časti, viditeľnou z každej perspektívy – citeľne zvyšuje plasticitu a tým aj prezenciu tváre vozidla.

Aj ploché vstupy pre vzduch pod reflektormi, segmentované priečne zapustenými lamelami, zvýrazňujú horizontálne členenie tváre Audi A3.

Rovnako ako bočná a zadná časť je aj celá predná časť vozidla, teda aj v oblasti pod nárazníkom, kompletne lakovaná vo farbe karosérie. Tento detail dynamickým líniám dodáva celkom špecifickú a súčasne nevtieravú známku exkluzivity.
Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Elegantná zadná časť
Zadná časť je koncipovaná s výraznou redukciou línií a grafickým rozdelením plôch vo výraznej jasnosti. Predstavuje to evolúciu výrazových prostriedkov, ktorá súčasne zachováva príbuznosť s predchodcom, mnohokrát oceneným za svoj design. Nanajvýš prézentným prvkom, reprezentatívnym pre dynamiku vozidla, sú pritom viditeľné koncovky výfukovej sústavy, ktorá je – podľa motorizácie – jedno- alebo dvojvetvová.

Nápadné je – a to nielen v porovnaní s predchodcom – spojenie bokov a zadnej časti líniou pliec. Táto línia, spolu so spodnou hranou zadného okna a spodným zakončením dverí batožinového priestoru horizontálne člení plochu. V spodnej časti nárazníka pokračuje dynamic-line a tým vytvára formálne spojenie s členením bočnej časti.

Veľkoplošne a do šírky sa ťahajú aj zadné svetlá. Ich proporcie zodpovedajú - na rozdiel od predchodcu – celkovému designu vozidla: sú širšie a stúpajú v jemnom oblúku zboku do zadnej časti. Ich bočné línie sú takmer vertikálne a vytvárajú výrazné ohraničenie. Vysoko posadené zadné svetlá predovšetkým v noci akcentujú trapézovitý tvar zadnej časti ktorá pri pohľade zozadu vytvára energicko-robustný dojem, ktorým nové Audi A3 pôsobí.

Výsledkom je výrazne pokojná partia, formovaná jemnými zaobleniami a iba niekoľkými líniami. Špeciálne pri pohľade zospodu pôsobí zadná časť A3 veľmi robustne, rozpínavo do strán. Výrazne sklonené zadné stĺpiky bez prelisov a oddeľujúcich hrán ešte umocňujú tento dojem.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Interiér
Športovosťou a eleganciou sa vyznačuje aj design interiéru nového Audi A3. Tento dojem umocňuje nižšia poloha sedadiel v porovnaní s predchodcom, rovnako ako vysoká a široká stredová konzola a jasné, veľkoplošné členenie palubnej dosky. Povrchové plochy a každý jednotlivý detail sa vyznačujú najvyššou kvalitou materiálu a vypracovaním s najvyššou remeselnou úrovňou.

Pre Audi typický je aj spojitý prechod palubnej dosky do formovaných obkladov dverí, ktoré sa v dynamickej šípovitosti zužujú smerom dozadu. Združený prístroj má takmer okrúhly kryt, ktorý zámerne cituje tvar iných športových vozidiel Audi – ako TT a A4 Cabriolet.

Aj vyhotovenie rozličných detailov charakterizuje nové A3 ako pravé Audi. Platí to pre ergonómiu – napríklad tak pre perfektnú polohu radiacej páky ako pre stojaci pedál akcelerátora, typický pre športové automobily i pre jasné členenie prístrojov, ktoré majú precíznu architektúru chronometra.

Vo všetkých oblastiach interiéru sa ergonomicky vycizelovaný tvar spája s vysokými estetickými kvalitami: napríklad pri okrúhlych mriežkach vzduchu s hliníkovou optikou, pri otočných ovládačoch automatickej klimatizácie s kovovým lemovaním a pri početných hliníkových aplikáciách ako sú vnútorné kľučky dverí alebo otvárač schránky na rukavice.

Osobitnú dynamiku signalizujú dekoračné obklady na čalúnení dverí, vytvarované ako bumerang. Tento štylistický prvok možno vo variácii nájsť aj v zadnej časti kabíny a tak opticky zjednocuje všetky funkcie – teda držadlo dverí, lakťovú opierku, ovládanie okien a vnútornú kľučku.

Dve úzke lišty spájajú stredový tunel s vertikálnou plochou konzoly, čím vytvárajú dojem zvláštnej ľahkosti: detail, ktorý nie náhodou pripomína ikonu aktuálneho automobilového designu – Audi TT.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Tri línie vybavenia
Nové Audi A3 pokračuje v úspešnej koncepcii línií vybavenia svojho predchodcu. Na výber sú tri konzistentne prekomponované línie:

- charakterová verzia Attraction
- zvlášť športová Ambition a
- nanajvýš exkluzívne vybavenie Ambiente.

Okrem kolies a funkčných rozlišovacích znakov tieto tri línie vybavenia zahŕňajú aj rozličné farby, poťahové látky, volanty a dekoračné obklady. Napríklad kým dekoračné obklady modelov Attraction sú vyhotovené zo zvrásneného, matne lakovaného plastu, športové verzie Ambition ich majú hladké, zvýraznené čiernym alebo modrým klavírovým lakom a pri modeloch Ambiente sú obklady vyhotovené z dreva Vavona. Na želanie môžu byť všetky verzie vybavené obkladmi z orechového dreva.

Výrazne väčší priestor
Citeľný pokrok novej generácie A3 predstavuje jasne zväčšená priestorová ponuka pre všetkých členov posádky.

Predĺženie rázvoru o 65 milimetrov ide takmer úplne na konto zväčšenia dĺžky vnútorného priestoru (+55 milimetrov). Aj zväčšená šírka vozidla (+30 milimetrov) sa odráža vo výrazne optimalizovanom priestorovom komforte.

V porovnaní s predchodcom profitujú predovšetkým cestujúci na zadných sedadlách z výrazne zväčšeného priestoru pre nohy (+29 milimetrov). Aj vnútorná šírka v oblasti pliec (vzadu +23, vpredu +42 milimetrov) sa na obidvoch radoch sedadiel jasne zväčšila.

Napriek redukovanej výške vozidla zostáva – vďaka nízko namontovaným sedadlám – vnútorná výška prakticky zachovaná.

Zisk priestoru však neprinášajú iba celkovo väčšie rozmery ale aj vyhotovenie detailov: napríklad konštrukcia páky ručnej brzdy v tvare písmena Z umožnila do stredovej konzoly umiestniť dva ďalšie držiaky na nápoje, ktoré sa dajú dosiahnuť aj zo zadných sedadiel.

Pre všetkých členov posádky sú k dispozícii ľahko prístupné odkladacie priestory. Vodič a spolujazdec vpredu môžu využiť objemné priehradky v predných dverách a schránku na rukavice, okrem toho rozličné priehradky v stredovej konzole a pred radiacou pákou. V zadnej časti sú odkladacie priestory v bočnom čalúnení.

Na želanie sa dodáva rozšírený počet odkladacích priestorov, ktorý obsahuje napríklad odkladacie sieťky na zadnej strane operadiel predných sedadiel, odkladaciu schránku pod sedadlom vodiča, sieťku na stredovej konzole u spolujazdca, ako aj sieť a háčky na nákupné kapsy pod krytom batožinového priestoru. Do krytu batožinového priestoru môže byť na želanie integrovaná slnečná clona (sériovo pri Ambition), ktorá sa ako svetelná a tepelná izolácia dá vyklopiť smerom k zadnému oknu – ďalšie nóvum v kompaktnej triede.

Zvýšenú variabilitu umožňuje na želanie dodávaná sklopná lakťová opierka vzadu, ktorá okrem dvoch držiakov na nápoje obsahuje aj vyberateľný vak na lyže, umožňujúci dopravu až štyroch párov lyží alebo dvoch snowboardov.

Objem batožinového priestoru nového Audi A3 postačuje aj pre náročné prepravné úlohy. K dispozícii je základný objem 350 litrov, pri sklopenom zadnom sedadle až 1100 litrov.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Vysoká miera komfortu sedenia
Pozdĺžne a výškovo nastaviteľný stĺpik riadenia a takisto pozdĺžne i výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča umožňujú optimálnu polohu sedenia pre vodiča každej postavy. V porovnaní s predchodcom je rozsah výškového nastavovania väčší o 20 a pozdĺžneho o 5 percent.

Čalúnenia na stredovej konzole slúžia ako komfortná opierka pre nohy.

Sériové predné sedadlá nového Audi A3 majú nosnú mušľu v operadle i sedáku, ktorá je ergonomicky vyplnená penovým materiálom. Preto sedadlá poskytujú nielen komfortné čalúnenie ale aj pevné držanie tela pri jazdách na dlhé trate. Hmotnosť sediacej osoby sa rovnomerne rozkladá, aby sa predchádzalo lokálnej koncentrácii tlaku. Sedadlá okrem toho zabezpečujú vynikajúce odfiltrovanie vibrácií a rázov od vozovky.

Tieto kvality sú citeľné aj v zadnej časti vozidla. Komfort cestujúcich vzadu zvyšuje sériová funkcia easy-entry na predných sedadlách, uľahčujúca nastupovanie dozadu, ako aj na želanie dodávané vyhrievanie zadných sedadiel. To je ponuka, hodná trendsettera v prémiovom kompaktnom segmente.

Predné sedadlá môžu byť na želanie vybavené elektricky nastaviteľnými štvorsmerovými bedrovými opierkami, ktoré umožňujú zvlášť pohodlné sedenie a účinnú prevenciu pred tuhnutím chrbtového svalstva.

Pohon
Bohato členený, no vždy so športovým charakterom: tak sa prezentuje program motorov a prevodoviek pri debute nového Audi A3. Na štarte stoja tri novinky: objem úspešného štvorvalca TDI inžinieri zväčšili na plné dva litre; súčasne tento motor dostal štvorventilovú hlavu valcov. Svoju premiéru v A3 zažíva štvorvalec 2.0 FSI a motor V6 3.2.

A ešte jednu kvalitu majú všetky motory spoločnú: zostávajú pod hraničnými hodnotami normy Euro 4, čím v Nemecku zabezpečujú svojim majiteľom aj daňové zvýhodnenie.

Program motorov:
- 3,2 litra V6 so 177 kW (241 k), 320 Nm (od polovice 2003)
- 2,0 litra FSI so 110 kW (150 k), 200 Nm
- 1,6 litra so 75 kW (102 k), 148 Nm
- 2,0 litra TDI so 103 kW (140 k), 320 Nm
- 1,9 litra TDI so 77 kW (105 k), 250 Nm

Podľa motora je na výber manuálne ovládaná 5- alebo 6-stupňová prevodovka a tiptronic. So šiestimi stupňami táto automatická prevodovka predstavuje jedinečnú ponuku v kompaktnej triede.

Najvýkonnejšia benzínová verzia a najvýkonnejší motor TDI môžu byť ako alternatíva k manuálnej prevodovke vybavené novou prevodovkou s priamym radením DSG. Táto inovatívna prevodovka – inšpirovaná technológiou pretekových automobilov – umožňuje vďaka elektrohydraulickej dvojitej spojke bleskurýchle radenie bez prerušenia prenosu krútiaceho momentu a tým pôžitok zo športovej jazdy v rýdzej podobe.

Bez paralely na poli prémiovej kompaktnej triedy je naďalej permanentný pohon všetkých kolies quattro, ktorý zabezpečuje optimálnu trakciu aj najvýkonnejších verzií A3. Tým quattro poskytuje predpoklady pre vysokú mieru jazdnej dynamiky a aktívnej bezpečnosti.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Nová prevodovka s priamym radením DSG
Revolučná prevodovka s priamym radením DSG spája prednosti konvenčnej 6-stupňovej prevodovky s kvalitami modernej automatickej prevodovky. Vodič tak profituje z enormnej agility a pôžitku z jazdy pri súčasne harmonickej a dynamickej akcelerácii bez prerušenia ťažnej sily. K tomu pristupuje veľká hospodárnosť kvôli nízkemu vnútornému odporu a komfortné ovládanie.

Základom novej prevodovky je trojhriadeľová 6-stupňová manuálna prevodovka s vysokou variabilitou pri voľbe prevodového pomeru. Použitím dvojitej lamelovej spojky s premysleným elektrohydraulickým ovládaním môžu byť súčasne zaradené dva prevodové stupne.

Okrem dobrej účinnosti a schopnosti prenášať veľké krútiace momenty tento typ spojky umožňuje realizovať aj rozličné rozjazdové charakteristiky. Lamelová spojka sa dá tak ovládať, že umožňuje všetky mysliteľné procesy rozjazdu od zvlášť jemného na klzkom povrchu až po športovú akceleráciu s maximálnou intenzitou.

Radenie prebieha spontánne a presne ako na stlačenie gombíka. Elektronicky ovládaný medziplyn v manuálnom a športovom móde „S“ ešte posilňuje dojem najvyššej dynamiky radenia.

Ako pracuje prevodovka DSG? Pri jazde je jeden rýchlostný stupeň spojkou spojený s motorom. Po priblížení sa k ďalšiemu preradeniu je už príslušný prevodový stupeň predvolený pri otvorenej druhej spojke. Pri radení sa otvorí spojka aktivovaného stupňa a súčasne sa zopne druhá spojka, čo sa deje s určitým vzájomným prekrytím. Výsledok: k zmene prevodového stupňa dochádza pod záťažou bez prerušenia prenosu krútiaceho momentu.

Riadiaca logika, integrovaná v skrini prevodovky, optimálnou stratégiou radenia zabezpečuje bleskurýchle a súčasne komfortné preraďovanie, prakticky bez trhania vozidlom. Vodič môže radiacou pákou v manuálnej rovine alebo ako pri pretekovom automobile prostredníctvom sériových radiacich kolískových tlačidiel na volante kedykoľvek ovplyvniť voľbu prevodového stupňa a moment preradenia.

V automatickom móde môže vodič využiť zvlášť športový program radenia „S“ s výrazne neskoršími momentmi radenia a skorším spätným odradením, ako aj kratšími časmi preraďovania. Aj pri automatickom móde „D“ a „S“ môže vodič prostredníctvom radiacich tlačidiel na volante prepnúť na časovo obmedzený prechod do manuálneho módu (funkcia tipp-in).

Vyhotovenie kulisy radiacej páky s ušľachtilým hliníkovým povrchom pripomína typický dizajn prevodoviek Audi tiptronic.

Prevodovka DSG sa bude dať objednať pri dvoch najvýkonnejších verziách Audi A3 – 3.2 quattro a 2.0 TDI.

Nový 6-stupňový tiptronic
Jeden stupeň navyše: Použitie 6-stupňovej automatickej prevodovky je novinkou v prémiovom segmente kompaktnej triedy a pre vodiča predstavuje citeľnú prednosť oproti 5-stupňovej verzii. Väčší využiteľný celkový prevodový pomer – 6:1 oproti predchádzajúcim 5,5:1 – prispieva nielen k prevádzkovej ekonómii.

Okrem nižšej hladine otáčok pri 6. stupni – čo znižuje spotrebu paliva a hladinu vnútorného hluku pri rýchlej jazde – sa skrátením prevodového pomeru 1. stupňa zvýšil spontánny záber a umocnila agilná dynamika pri rozjazde.

Pri tom sa nový 6-stupňový tiptronic s dynamickým programom radenia DSP prejavuje ako multitalent nielen subjektívne zvýšením pôžitku z jazdy. Automatická prevodovka, ktorá debutovala v roku 2002 v Audi TT, sa vyznačuje aj kompaktnými rozmermi a nízkou hmotnosťou. Hoci má o jeden prevodový stupeň viac ako predchodca, vďaka zníženiu počtu komponentov a hmotnostnej optimalizácii použitých dielov má nový tiptronic o 20 kg nižšiu hmotnosť ako 5-stupňový predchodca. To nielen zlepšuje výkonovú hmotnosť A3 ale predstavuje aj výhodu z hľadiska rozloženia hmotnosti – a tým aj jazdnej dynamiky.

Ovládanie prevodovky zabezpečuje elektrohydraulická riadiaca jednotka s vlastným riadiacim počítačom. Stratégia radenia a aj menič krútiaceho momentu sú špeciálne vyladené pre kombináciu s agregátom 2.0 FSI, s ktorým nový 6-stupňový tiptronic debutuje v A3. Znamená to, že tento motor môže aj v spojení s automatickou prevodovkou naplno využiť svoj potenciál tak v hospodárnosti, ako aj v dynamike jazdy.

Kvôli zvýšeniu spontánnosti umožňuje nový tiptronic viacnásobné odradenie nadol, napríklad priamo zo šiesteho na druhý prevodový stupeň. Aby sa zlepšila agilita, ovládanie prevodovky pri automatickom odraďovaní nadol dokonca aktívne pridá medziplyn, aby sa skrátil čas radenia.

Okrem normálneho programu „D“, ktorý je ekonomicky ladený, nový 6-stupňový tiptronic má aj zvlášť športový program radenia „S“. Pri ňom sa jednotlivé prevodové stupne nielen vytáčajú do vyšších otáčok, ale aj odradenie nadol sa uskutočňuje skôr a už pri ľahkom pohybe pedálu akcelerátora, čím sa umožňuje spontánnejšia akcelerácia.

Súčasne program „S“ zabraňuje rušivému radeniu nahor, čím umožňuje harmonickejšiu jazdu pri rýchlom prejazde úsekov s mnohými zákrutami.

Dráha voliacej páky pre automatickú funkciu bola kvôli zjednodušeniu ovládania predĺžená o stupeň „S“, takže vodič môže na zmenu režimu medzi „D“ na „S“ využiť priamo voliacu páku prevodovky. Okrem toho má tiptronic druhú dráhu páky, v ktorej môže vodič manuálne voliť želaný prevodový stupeň. Pri vybavení vozidla zodpovedajúcim multifunkčným volantom (za príplatok) sa dajú jednotlivé prevodové stupne radiť pomocou tlačidiel tiptronicu na priečkach volantu.

Ďalší prínos v oblasti jazdnej dynamiky a komfortu predstavuje dynamický program radenia DSP. Rozoznáva rozličné štýly jazdy a pre každého vodiča a každé prevádzkové podmienky stanovuje optimálny moment preradenia.

6-stupňový tiptronic sa bude od polovice roka 2003 dať objednať pre A3 2.0 FSI a neskôr aj pre A3 1.6.

Permanentný pohon všetkých kolies quattro
Pri Audi A3 quattro preberá – rovnako ako pri predchodcovi i pri Audi TT quattro – hydraulická lamelová spojka variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu. Toto technické riešenie, ktoré zvlášť vyhovuje požiadavkám pri priečnom uložení motora, poskytuje všetky známe výhody Audi quattro.

Systém pohonu quattro s permanentným rozdeľovaním pohonnej sily na všetky štyri kolesá podľa situácie, umožňuje maximálnu trakciu a tým optimálnu akceleráciu. Súčasne zostávajú ešte vysoké rezervy pre prenos bočných síl, čo zvyšuje bezpečnosť pri jazde v zákrutách.

Srdcom systému je lamelová spojka, zabudovaná medzi kĺbovým hriadeľom a diferenciálom zadnej nápravy. Obsahuje súbor lamiel v olejovom kúpeli, ktoré sa riadeným hydraulickým tlakom dajú k sebe stlačiť, čím sa umožňuje variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou.

Čím je tlak, pôsobiaci na lamelovú spojku silnejší, tým väčší pomer krútiaceho momentu sa prenáša na zadnú nápravu. Elektronicky ovládaný systém bleskurýchle reaguje na zmeny trakčných pomerov. Vďaka konštrukcii s vlastným olejovým obehom a dvoma axiálnymi piestovými čerpadlami na rýchle vytvorenie tlaku, je táto spojka schopná zasiahnuť do regulácie už pri zmene uhla otáčania 45 stupňov medzi kolesami prednej a zadnej nápravy.

Rozdeľovanie krútiaceho momentu pritom neprebieha podľa vopred definovanej krivky, pretože je ovplyvňované podľa mechanických pomerov tak hydraulicky, ako aj elektronicky. Prostredníctvom spojenia dátovou zbernicou (CAN-Bus) sa zaznamenáva a vyhodnocuje množstvo dát iných elektronických regulačných systémov vozidla. Elektronika riadi tlak spojky a tým prenášaný krútiaci moment podľa momentálnej situácie prostredníctvom regulačného ventilu. Riadiaci počítač na to využíva najrozličnejšie informácie, okrem iného otáčky motora a kolies, rýchlosť jazdy a krútiaci moment motora. Systém sa súčasne „učí“ jazdné situácie a aktuálne želanie vodiča.

Usporiadanie s motorom vpredu a lamelovou spojkou pohonu všetkých kolies na zadnej náprave je výhodné z hľadiska rozdelenia hmotnosti na nápravy. Toto usporiadanie má významný podiel na vynikajúcej dynamickej stabilite a dobrej obratnosti Audi A3 quattro.

Permanentný pohon všetkých kolies quattro je k dispozícii pre obidve špičkové verzie, A3 3.2 (sériovo) a A3 2.0 TDI (na želanie).

Podvozok
Druhý pilier pre excelentnú jazdnú dynamiku nového Audi A3 poskytuje premyslená konštrukcia jeho podvozku: rekonštruovaná predná náprava typu McPherson a nové štvorprvkové závesy kolies vzadu.

Podvozok je konštruovaný pre športovo-agilnú obratnosť pri súčasne vysokej stabilite a zabezpečuje vynikajúce jazdné vlastnosti v zákrutách tak pri pohone predných kolies ako aj pri pohone quattro. Ďalšou kvalitou podvozku je komfort jazdy, ktorý spĺňa nároky, kladené na vyššiu triedu automobilov.

Kolesá priemeru 16 alebo 17 palcov ( rozmer 17 palcov je sériovo pri modeloch Ambition) ďalej zlepšujú jazdné výkony, pričom automobilu dávajú aj vizuálne športové akcenty. Potenciál brzdovej sústavy so zväčšeným priemerom brzdových kotúčov zodpovedá výkonnosti motorov.

Novinkou pri Audi A3 je servotronic – elektromechanické riadenie s účinkom posilňovača závislým od rýchlosti. Spája optimálnu spätnú väzbu s malou citlivosťou na vplyvy z vozovky a s výrazne redukovanou spotrebou energie.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Jazdné vlastnosti: dynamika a komfort
V novom Audi A3 sa dá pokrok v oblasti jazdnej dynamiky doslova zažiť pri jazde – dokonca aj pri porovnaní s podvozkom prvej generácie, ktorý bol odbornou tlačou vždy vysoko hodnotený.

To platí nielen pre exaktnú smerovú stabilitu, ktorá profituje z predĺženého rázvoru. Nové A3 presviedča aj pri nájazde do zákruty: prvý subjektívny dojem charakterizuje príkladná presnosť, s ktorou A3 reaguje na každý pohyb volantu. Napriek predĺženému rázvoru je nové Audi A3 ešte agilnejšie a obratnejšie.

Pritom karoséria zostáva pokojná, jej pohyby sú aj pri nerovnostiach vozovky a v zákrutách relatívne malé a neovplyvňujú jazdné vlastnosti. Tie zostávajú neutrálne až do vysoko položenej hraničnej oblasti, ktorá sa ohlasuje iba ľahkou nedotáčavosťou. Dokonca aj vyprovokované reakcie na zmenu zaťaženia v zákrutách sú veľmi mierne a dajú sa hravo ovládnuť.

Tieto výrazne dynamické jazdné vlastnosti však sprevádza vysoká miera komfortu. Nové Audi A3 citlivo pruží a pri každej rýchlosti absorbuje nerovnosti vozovky. Aj riadenie zostáva neotrasiteľne pokojné, dokonca aj na nerovnom povrchu a vždy sprostredkúva vodičovi dobrý kontakt s cestou.

Základom pre takéto vyladenie podvozku je relatívne tvrdé pruženie, kombinované s účinne pracujúcim tlmením a miernym nastavením stabilizátorov. To je charakteristika, ktorá spolu s geometriou a kinematikou náprav vytvára predpoklady pre typický pôžitok z jazdy, ktorý A3 poskytuje. Pôžitok, ktorý sa dá – nezávisle od zvoleného motora – zažiť v každej verzii A3. Pretože tlmenie je v každom konkrétnom prípade prispôsobené rozdielnej hmotnosti vozidla a zaťaženiu náprav.

Riadenie
Úplne nové je elektromechanické riadenie Audi A3. Výrazná prednosť tejto technológie: na rozdiel od konvenčných hydraulických posilňovačov riadenia spotrebúva energiu iba vtedy, keď je v činnosti. Tým umožňuje, v závislosti od podmienok , úsporu paliva priemerne 0,2 litra na 100 kilometrov.

Senzory registrujú moment a uhlovú rýchlosť, ktorými vodič otáča volantom a z toho vypočítavajú potrebný účinok posilňovača. Na základe toho ovládajú elektromotor, ktorý pomocou závitovkového prevodu pôsobí priamo na ozubený hrebeň riadenia. Ďalšou rozhodujúcou veličinou pre stanovenie momentu podpory je rýchlosť vozidla.

V praxi to znamená, že pri parkovaní je účinok posilňovača maximálny, kým pri narastajúcej rýchlosti sa účinok posilňovača zmierňuje a citlivosť riadenia sa zmenšuje. Súčasne systém umožňuje účinne tlmiť rázy, prenášané z vozovky. Novinkou je aj aktívne vracanie riadenia s adaptívnym nulovým bodom. Priečny sklon cesty a konštantný bočný vietor tak už neovplyvňujú smerovú stabilitu vozidla.

Aj v oblasti komplexnosti predstavuje elektromechanický posilňovač riadenia pokrok: nepotrebuje hydraulické čerpadlo, hadice, vyrovnávaciu nádržku a chladič, čím zjednodušuje montáž i údržbu.


Brzdy a kolesá
Brzdová sústava nového Audi A3 je primeraná dynamickým talentom vozidla. Štyri kotúčové brzdy, rozdielne dimenzované podľa výkonu motora, zabezpečujú bezpečné a spoľahlivé spomalenie. Špičkový model 3.2 quattro má dokonca 17-palcovú brzdovú sústavu, čo v tejto triede vozidla predstavuje unikát. Priemer brzdových kotúčov predných bŕzd je až 345 milimetrov!

Aj v oblasti ovládania bŕzd je A3 priekopníkom vo svojej triede. Rovnako ako Audi S4 má kompaktný model brzdový posilňovač s dvojitým pomerom zosilnenia (Dual Rate). Za normálnych podmienok to umožňuje jemné dávkovanie brzdnej sily – faktor zosilnenia je 1 : 5. Pri núdzovom brzdení sa posilňovač od určitého definovaného tlaku prepne a zvýši účinok zosilnenia na 1 : 8,5.

Aktívne bezpečnostné rezervy vytvára elektronický stabilizačný program ESP najnovšej generácie. Tento regulačný systém zahŕňa nasledovné funkcie: protiblokovací systém ABS, elektronické rozdeľovanie brzdnej sily EBV, protipreklzovú reguláciu ASR, reguláciu brzdného momentu motora MDR, elektronickú uzávierku diferenciálu EDS, hydraulický brzdový asistenčný systém a rozšírený stabilizačný brzdový systém ESBS.

Modifikovaný regulačný algoritmus riadiaceho počítača ESP teraz umožňuje potenciálne kritické situácie skôr rozpoznať a dokonca preventívne zasiahnuť. Adaptívne ESP, ktoré sa samo „učí“, kontinuálne pozoruje vozidlo aj pri stabilnej jazde a prah zásahu konštantne prispôsobuje jazdným podmienkam. Výsledkom je dvojnásobný zisk – v prospech bezpečnosti a komfortu. ESP môže v kritických situáciách zasiahnuť výrazne skôr a na druhej strane predchádza zbytočným akciám.

Modely A3 s líniami vybavenia Attraction a Ambiente majú sériovo kolesá priemeru 16 palcov s pneumatikami rozmeru 205/55 R 16; modely Ambiente majú disky kolies odlievané z ľahkej zliatiny.

Zvlášť športovo ladené modely A3 Ambition a 3.2 V6 sú vybavené športovým podvozkom a 17-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s pneumatikami 225/45 R 17. Táto kombinácia nielen vzhľadovo dáva vozidlu nanajvýš dynamický akcent ale súčasne má aj vynikajúce jazdné vlastnosti tak na suchej, ako aj na mokrej vozovke.

Pre zimné pneumatiky sú takisto na výber kolesá priemeru 16 i 17 palcov. Všetky A3 sú sériovo vybavené súpravou na opravu pneumatiky Tire Mobility System; na želanie sa dodáva rezervné koleso pre núdzový dojazd.

Karoséria
Nové Audi A3 je vzorovým príkladom pre možnosti modernej oceľovej karosérie. Spája vysokú mieru tuhosti – a tým excelentný komfort kmitania – s vynikajúcimi deformačnými vlastnosťami pri náraze a súčasne efektívnou ľahkou stavbou.

Túto syntézu umožnilo cielené použitie plechov z ocele vysokej a veľmi vysokej pevnosti, komponentov s premenlivou hrúbkou steny („tailored blanks“) a najmodernejších spájacích techník. Celkovo dosahuje podiel plechov z ocele vysokej a veľmi vysokej pevnosti pri novom Audi A3 až 62 percent.

Oproti prvej generácii A3 sa špeciálne v oblasti podlahovej skupiny podarilo počet dielov výrazne zredukovať; celú prednú časť tvorí iba jediný diel. Výhodou takéhoto riešenia je nižšia hmotnosť pri súčasne vyššej tuhosti. Hoci v oblasti tuhosti patril predchodca A3 k najlepším vozidlám svojej triedy, nástupca má dynamickú ohybovú i torznú tuhosť ešte o 20 percent vyššiu. Statická torzná tuhosť je vyššia dokonca o 33 percent.

Stabilné štruktúry pre pasívnu bezpečnosť
Vysoká miera ochrany posádky je pre vozidlá Audi samozrejmým vývojovým cieľom – platí to rovnako pre náraz spredu, zboku, zozadu i pre prevrátenie vozidla.

Dôležitým kritériom pre bezpečnosť pri najčastejšej kategórii nehôd, čelnom náraze, je crash-test Euro-NCAP – čelný náraz na deformovateľnú bariéru pri rýchlosti 64 km/h a 40-percentnom prekrytí. Štruktúra nového Audi A3 je pri tom najprv chránená nárazníkovým systémom z viackomorového hliníkového priečneho nosníka a za ním ležiacimi deformačnými elementmi. Tieto prvky – spolu s pozdĺžnymi nosníkmi – absorbujú vysokú mieru energie aby sa odľahčila kabína posádky a predovšetkým priestor pre nohy vodiča a spolujazdca vpredu.

Hliníkový pomocný rám v prednej časti je priskrutkovaný v šiestich bodoch a účinne rozdeľuje sily, pôsobiace na štruktúry podlahy a stredového tunela s vysokou pevnosťou.

Presné zladenie všetkých záchytných systémov v kabíne a kinematika stĺpiku riadenia i pedálov zabezpečujú čo najnižšie zaťaženie členov posádky. Plnoobjemové čelné airbagy vodiča a spolujazdca, ako aj napínače bezpečnostných pásov a obmedzovače sily pásov redukujú sily, pôsobiace na telo pri čelnom náraze.

Osobitné čalúnenie stĺpika riadenia a priestoru na nohy, ako aj opierka ľavej nohy a stojaci pedál akcelerátora chránia dolné končatiny vodiča, predovšetkým citlivé partie kĺbov.

Pri náraze zboku posádka A3 profituje zo zvlášť tuhej štruktúry skeletu. Špeciálne v oblasti stredného stĺpika a prahov zabezpečuje homogénna kontúra a prierezu dielov vhodnú deformačnú kinematiku. Centrálny profil prahov zabraňuje veľkým deformáciám a spolu s objemným priečnym nosníkom sedadiel zabezpečuje dobrú oporu, ktorá sa uplatní špeciálne pri veľmi vysokom lokálnom zaťažení – napríklad pri náraze na stĺp.

V oblasti dverí zabezpečuje nosníkový systém hybridnej konštrukcie – to znamená hliníková výstuha s priskrutkovanou oceľovou zásterou – zvýšenú bezpečnosť. Pri bočnom náraze sa po veľkej dĺžke oprie o prah karosérie a tým účinne prenesie pôsobiace sily do štruktúry podlahy.

V kabíne zvyšujú bezpečnosť pri bočnom náraze bočné airbagy, integrované do sedadiel, ktoré chránia bedrovú oblasť i trup sediacej osoby. V západnej Európe majú všetky nové Audi A3 sériovo aj bočné hlavové airbagy sideguard, ktoré pokrývajú prakticky celú oblasť okien medzi predným a zadným stĺpikom karosérie, čím výrazne redukujú sily nárazu, pôsobiace na hlavu a krk.

Rýchle nafúknutie airbagov zabezpečuje hybridný plynový generátor. Airbagy zostávajú dlho nafúknuté, čím sa zabezpečuje ich dostatočný ochranný účinok aj pri sekundárnych nárazoch.

Riziká zadného nárazu redukujú aktívne opierky hlavy v predných sedadlách, ktoré sa pri náraze pohybujú dopredu a tým zmenšujú zrýchlenie hlavy pri záklone.

Aktiváciu záchytných systémov zabezpečuje rozsiahly riadiaci systém so šiestimi vysunutými nárazovými senzormi na strednom a zadnom stĺpiku karosérie a v nosníku predného čela. Tým sa dajú jednotlivé nárazy diferencovane detekovať a členov posádky možno účinne chrániť včasným zapojením do spomalenia vozidla.

Nárazové senzory v novom Audi A3 poskytujú posádke pri nehode aj ďalšie služby: odomknú centrálne zamykanie, zapnú varovný blikač a prerušia dodávku paliva do motora.

Aj proti následkom nárazov zozadu je kompaktné Audi vynikajúco chránené. Už dnes Audi A3 spĺňa požiadavky budúcich štandardov. Odoláva nárazu deformovateľnou bariérou rýchlosťou 80 km/h s prekrytím najmenej 70 percent. Pri takomto náraze zostáva kabína posádky a palivová nádrž mimo deformačného priestoru. Štruktúra zadnej časti vozidla má pozdĺžne nosníky veľkého prierezu, ktoré absorbujú energiu nárazu.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Detailné doladenie v aerodynamickom tuneli
Dlhší rázvor, širší rozchod, väčšia celková dĺžka a šírka vozidla pri súčasne menšej výške, k tomu širšie základné pneumatiky oproti predchodcovi: tieto zmenené rozmery podmieňujú, popri novom celkovom tvare, kompletne nové aerodynamické vyladenie nového Audi A3.

Prvoradou úlohou bolo, že napriek zväčšenej čelnej ploche sa odpor vzduchu nesmie zhoršiť. Najdôležitejším konštrukčným opatrením pre dosiahnutie tohto cieľa bolo aerodynamicky optimalizované zakrytie spodnej časti vozidla. Na realizáciu tejto úlohy bol obzvlášť vhodný aerodynamický tunel Audi v Ingolstadte, ktorý s bežiacimi pásmi v podlahe umožňuje merania s otáčajúcimi sa kolesami a tým nanajvýš realistickú simuláciu prúdenia vzduchu pod vozidlom.

Na spodnej hrane predného nárazníka je namontovaný spoiler, ktorý účinne odvádza prúd vzduchu, vnikajúci pod vozidlo. Kolesové spoilery pri všetkých štyroch kolesách zabezpečujú, že brzdové kotúče majú zabezpečený prívod dostatočného množstva chladiaceho vzduchu a súčasne sa na nich nezachytáva nečistota.

Dva veľké aerodynamické kryty v strednej časti vozidla zabezpečujú, že prúdenie je takmer úplne laminárne, bez turbulencií. Takzvaný pätkový plech ako spoiler na zadnej hrane krytu efektívne blokuje prúdenie pod vozidlom, čím pozitívne ovplyvňuje prúdenie vzduchu v hornej polovici zadnej časti vozidla. Tým sa zabraňuje, aby prúdenie priliehalo na zadné sklo, čím za znižuje znečistenie tejto časti vozidla – také typické pri vozidlách so splývajúcou zadnou časťou a s karosériou typu kupé.

Detailnú prácu v aerodynamickom tuneli si vyžiadala aj predná časť vozidla s otvormi pre vstup vzduchu. Problémom bolo, že jednotlivé verzie motorov majú rozdielnu potrebu množstva chladiaceho vzduchu. Napriek tomu sa podarilo počet rozličných okrasných mriežok zredukovať na dve verzie, kým A3 prvej generácie malo ešte päť rozličných verzií.

Koeficient aerodynamického odporu nového A3 2.0 FSI dosahuje iba 0,31 – čo prináša výhody pri jazdných výkonoch, dynamike jazdy a spotrebe paliva.

Veľa práce pri detailnom doladení investovali aj aeroakustici, pretože hlučnosť vozidla výrazne ovplyvňuje celkový kvalitatívny dojem. Ako zvlášť dôležité sa pri tom ukázali dve zóny: dvere a stierače, pretože práve pri nich vznikajú vysokofrekvenčné kmitania, ktoré človek pociťuje ako zvlášť rušivé. Premyslená koncepcia tesnení preberá hlavnú rolu v oblasti dverí.

Aj tvarovanie vonkajších spätných zrkadiel, odkvapových líšt a antén aeroakustici Audi optimalizovali z hľadiska zníženia hlučnosti pri dlhých testoch v aerodynamickom tuneli.

Analogicky ako pri vývoji modelov A4 a A8 dostala predná hrana odkvapovej lišty, zachytávajúcej vodu z čelného skla na prednom stĺpiku, väčší rádius, čím sa znížil jej aerodynamický hluk.

Špičkovú techniku predstavujú aj stierače, ktoré sa tak v pokojovej polohe ako aj pri činnosti vyznačujú zvlášť nízkym aerodynamickým hlukom. Umožnila to nová technológia plochých stieračov, ktorá bez zníženia účinnosti pri vysokej rýchlosti zabezpečuje nižšiu hladinu hluku pri súčasne príjemnejšom frekvenčnom priebehu než konvenčné stierače.

Táto technika stieračov profituje predovšetkým z premysleného vedenia vzduchu okolo ramienka stierača a okolo stieracej lišty s integrovaným spoilerom. Ramienko stierača je veľmi tuhé a vyvoláva prídavný prítlak stieracej lišty.

Sériové vybavenie
Rovnako ako už jeho predchodca, aj nové Audi A3 sa stáva etalónom v oblasti vybavenia, zodpovedajúceho kategórii premium. Tri línie – charakterová Attraction, zvlášť športová Ambition a nanajvýš exkluzívna Ambiente – umožňujú každé Audi A3 premeniť na vozidlo podľa individuálnych želaní.

Už od línie Attraction sú súčasťou sériového vybavenia okrem iného funkcia easy-entry pre predné sedadlá, elektrické ovládanie predných okien a centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Sedadlo vodiča je sériovo vybavené výškovým nastavovaním.

Samozrejmosťou pre nové Audi A3 sú bezpečnostné prvky ako elektronický stabilizačný program ESP, nové predné sedadlá s aktívnymi opierkami hlavy a bočné hlavové airbagy sideguard.

Pre exteriér všetkých A3 je k dispozícii 14 farieb od odtieňa Arktisblau po Brillantschwarz, z ktorých tri farby sú v základnej cene a ostatné za príplatok. Všetky A3 sú kompletne lakované vo farbe karosérie.

Attraction, Ambition, Ambiente
Individualita a štýl: dva pojmy, ktoré tvoria dôležitú súčasť histórie úspechu Audi A3. Preto aj nová generácia pokračuje v koncepcii vybavenia s troma úplne odlišnými líniami, ktoré zodpovedajú nárokom diferencovaných skupín zákazníkov.

Attraction: To je moderná a charakterová interpretácia témy A3. Zvonka sa dajú modely Attraction rozoznať podľa kolies priemeru 16 palcov – na želanie z ľahkej zliatiny – s pneumatikami formátu 205/55. Sedadlá sú potiahnuté látkou „Modul“ v štyroch farbách (schwarz, beige, hellgrau alebo tiefblau).

Povrchové plochy a aplikácie sú zo zvrásneného, resp. matne lakovaného plastu v odtieňoch schwarz alebo tiefblau. K vybaveniu Attraction patrí 4-ramenný volant, príjemný na dotyk.

Ambition: Ešte dynamickejšia interpretácia športového vozidla – pri prvom A3 najpredávanejšia verzia vybavenia. Modely Ambition majú kolesá rozmeru 7,5 x 17 v päťcípom designe, odlievané z hliníka a pneumatiky rozmeru 225/45. Pre interiér je na výber päť farebných kombinácií látky „Matrix“: Schwarz/grau, schwarz/blau, schwarz/rot, tiefblau a hellgrau. Dekoračné obklady majú povrch z klavírového laku odtieňa Schwarz, resp. Tiefblau.

Naviac k základnému vybaveniu všetkých modelov A3 má verzia Ambition športový podvozok, športové sedadlá vpredu, 3-ramenný športový volant s koženým poťahom a výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca. Vybavenie obsahuje aj reflektory do hmly, hliníkové dekoračné lišty na prahoch dverí a slnečnú clonu na kryte batožinového priestoru.

Ambiente znamená luxus a komfort. Tretiu líniu programu A3 zvonku identifikujú kolesá odlievané z hliníka v 7-ramennom designe s pneumatikami 205/55 R 16. Vnútri sú na výber štyri farby (schwarz, tiefblau, hellgrau a beige) pre poťahovú látku „Metrik“. Ušľachtilé drevo Vavona vo farebnom odtieni Bernstein ako štýlový materiál na dekoráciách dáva interiéru celkom osobitý akcent. Viditeľnými atribútmi modelov Ambiente je aj 4-ramenný volant s koženým poťahom a stredová lakťová opierka vpredu. Vybavenie obsahuje navyše výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, automaticky tlmené vnútorné spätné zrkadlo so svetelným senzorom a funkciou coming-home, ako aj tempomat, teplomer vonkajšej teploty, rozšírený počet odkladacích priestorov a rozšírené vnútorné osvetlenie.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Zvláštne vybavenie
Nad rámec prvkov vybavenia, špecifických podľa jednotlivých línií, má majiteľ A3 na výber aj mnoho ďalších možností. Kvalita a rozsah ponuky odzrkadľujú ambíciu nového Audi A3, ponúknuť úroveň vyšších tried vozidiel aj v kompaktnom segmente. Nasledovný výpočet je iba výberom z celkového programu:

Celkovo jedenásť zvláštnych odtieňov laku – štyri z toho metalizované, šesť s perleťovým efektom umožňuje majiteľovi A3 vybrať si favorizovanú farbu.

Exteriér vozidla – nielen vzhľadovo – športovo akcentujú rozličné rozmerov 6,5 x 16 alebo 7,5 x 17. Ani v zime nemusia majitelia A3 oželieť atraktívny design. Na výber sú dva typy hliníkových kolies a jedny kolesá z oceľového plechu vo formátoch 6 x 16 až 6 x 17.

Elektrické posuvné/výklopné strešné okno zvyšuje variabilitu pri vysokom komforte, zabezpečenom elektrickým ovládaním.


Športový podvozok – sériovo pri modeloch Ambition – zahŕňa zníženú svetlosť o 15 milimetrov a dynamické, tvrdšie vyladenie pruženia i tlmičov.

Dobrú viditeľnosť v noci zabezpečujú xenónové reflektory. Majú väčší dosah a poskytujú lepšiu intenzitu osvetlenia vozovky. Dodávajú sa v kombinácii s ostrekovačom reflektorov a automatickou dynamickou reguláciou dosahu.

Reflektory do hmly – sériovo pri modeloch Ambition – zabezpečujú prehľad aj pri kritických klimatických podmienkach.

Automaticky tlmené vnútorné spätné zrkadlo vrátane svetelného senzora a automatického zapínania reflektorov s funkciou coming-home (sériovo pri Ambiente) zlepšuje výhľad a zvyšuje užívateľský komfort.

Rozšírené vnútorné osvetlenie obsahuje okrem iného osvetlené vnútorné kľučky dverí, osvetlenie priestoru pre nohy, svetlá pre nastupovanie, osvetlenie kozmetických zrkadielok i odkladacej schránky, ako aj svetlá na čítanie vpredu i vzadu.

Diaľkové ovládanie garážových dverí, integrované v slnečnej clone vodiča, sa dá naprogramovať na rozličné frekvencie.

Tempomat (sériovo pri Ambiente) zabezpečuje udržiavanie konštantnej rýchlosti od 30 km/h za predpokladu, že to dovoľuje brzdiaci účinok motora.

Acoustic parking system uľahčuje parkovanie pomocou zvukového signálu, ktorý sa definovane mení podľa vzdialenosti od prekážky.

Informačný systém vodiča (sériovo pri modeloch Ambition) obsahuje palubný počítač, indikáciu frekvencie autorádia, teplomer vonkajšej teploty a hodiny samočinne nastavované rádiovým signálom.

Navigačný systém s ovládaním hlasovými povelmi odľahčuje vodiča a zvyšuje bezpečnosť.

Audioaparatúry poskytujú pre každé nároky ideálnu kombináciu ovládacieho komfortu a rozsiahleho vybavenia:
- chorus s kazetovým prehrávačom a ôsmimi reproduktormi
- concert s CD-prehrávačom (namiesto kazety) a anténnou diverzitou pre optimálny príjem
- symphony s kazetovým prehrávačom, CD-meničom so zásobníkom na 6 diskov a anténnou diverzitou

Bose-Sound-System (v kombinácii s autorádiami concert a symphony) vytvára v A3 atmosféru koncertnej sály.

Príprava pre mobilný telefón umožňuje komfortné hlasové ovládanie pre naprogramovanie 50 čísel a ich voľbu. Digitálne spracovanie signálu umožňuje potlačenie rušivých hlukov a zabezpečuje vynikajúcu zrozumiteľnosť. Zvlášť komfortné ovládanie je zabezpečené pri vybavení vozidla multifunkčným volantom. Rozhranie Bluetooth zabezpečuje upgrade systému v budúcnosti.

Automatická klimatizácia s reguláciou podľa polohy slnka umožňuje vodičovi a spolujazdcovi individuálne nastavenie teploty a je vybavená senzorom kvality vzduchu, ktorý pri vysokom obsahu škodlivín vo vonkajšom vzduchu automaticky prepína na uzavretý obeh.

Volanty s koženým poťahom v troj- alebo štvorramennom designe zvyšujú ovládací komfort a pri multifunkčnom vyhotovení obsahujú navyše tlačidlá na ovládanie tiptronicu a infotainmentu.

Športové sedadlá vpredu zabezpečujú excelentné bočné držanie tela a dajú sa manuálne výškovo nastavovať (sériovo pri Ambition). Pre Ambiente a Attraction sú na výber s koženým poťahom alebo v kombinácii koža/alcantara.

Vyhrievanie sedadiel aj pre vonkajšie miesta vzadu, je v segmente kompaktnej triedy doteraz jedinečnou novinkou.

Rozšírený počet odkladacích priestorov obsahuje odkladacie sieťky na zadnej strane operadiel predných sedadiel, odkladaciu schránku pod sedadlom vodiča, priehradku na mapu v skrinke na rukavice, sieťky v prednej časti stredovej konzoly, ako aj sieť a háčky na nákupné kapsy pod krytom batožinového priestoru.

Vyberateľný vak na lyže za stredovou lakťovou opierkou vzadu je vhodný na dopravu dlhých predmetov – až štyroch párov lyží alebo dvoch snowboardov.


Paket batožinového priestoru obsahuje kombinovanú sieť, ktorá sa dá upevniť na podlahe batožinového priestoru alebo na zadnej strane operadla a zásuvku 12V v batožinovom priestore.





Súvisiace články:
13. dec 2005 Prezentácia Audi R10 v priamom prenose na internete (Motoršport)
18. jún 2003 Le Mans: Audi po piaty raz úspešne (Motoršport)
4. júl 2002 Audi dosiahlo historický hattrick v Le Mans. (Motoršport)
24. jún 2002 Tradícia kabrioletov Audi pokračuje: A4 Cabriolet očarí každého (Predstavujeme)
4. okt 2001 AUDI TT S-LINE – pre tých, čo majú športového ducha. (Akčné modely)
5. sep 2001 Motorola získala celosvetovú zákazku pre AUDI AG (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 13/12/17 15:35:39