HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5539 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1022)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (944)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





16. júl 2003 (00:03) - Press - Aktuality zo sveta

Opel uvádza škálu vylepšených agregátov so spotrebou nižšou o 23 %

Inovatívny koncept TWINPORT je teraz k dispozícii aj pre zážihové motory s objemom 1,0 l a 1.4 l. DIRECT ECOTEC je prvým zážihovým motorom automobilky Opel so systémom priameho vstrekovania benzínu. Nový turbodiesel „common rail“ s objemom 1,3 l s technológiou Multi-Injection






Jednou z dôležitých súčastí dlhodobej stratégie automobilky Opel je snaha o neustále znižovanie spotreby motorov. Opel uvádza celú škálu nových zážihových a vznetových agregátov radu ECOTEC. Všetky tieto technologicky mimoriadne vyspelé motory plnia emisné limity normy Euro 4, vynikajú vysokým výkonom a mimoriadne nízkou spotrebou paliva.

Do modelov Corsa automobilka už v lete zavedie dva nové zážihové motory s inovatívnou technológiou TWINPORT. Ide o motory s objemom 1,0 l a 1,4 l a výkonmi 44 kW/60 k, resp. 66 kW/90 k. V závislosti na použitej prevodovke budú mať modely Corsa poháňané novými motormi v porovnaní so súčasnými modelmi až o 23 % nižšiu spotrebu paliva. V modelovom rade Corsa sa objaví aj úplný nováčik - turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC s výkonom 51 kW/70 k - najmenší turbodiesel s technológiou priameho vstrekovania Multi-Injection, ktorý spotrebuje iba 4,5 l nafty na 100 km.

Hospodárny turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC a zážihový agregát 1.0 TWINPORT ECOTEC tento rok v lete obohatí aj modelový rad Agila.

Po debute v modeloch Signum doplní škálu motorov pre Vectru Caravan zážihový štvorvalec 2.2 DIRECT ECOTEC s výkonom 114 kW/155 k, prvý zážihový motor automobilky Opel so systémom priameho vstrekovania benzínu. V porovnaní s rovnako veľkým konvenčným zážihovým agregátom vykazuje štvorvalec 2.2 DIRECT ECOTEC vyšší výkon a krútiaci moment, pričom jeho spotreba je asi o 6 % nižšia.

„Naše nové motory patria vo svojich segmentoch k najlepším agregátom na automobilovom trhu,“ hovorí Rita Forstová, členka predstavenstva automobilky Opel, ktorá je zároveň vedúcou vývoja firmy Opel Powertrain. „S novými zážihovými a vznetovými agregátmi sa naše modely zaradia medzi najhospodárnejšie automobily vo svojich triedach. Zákazníci tak budú ťažiť so zavádzania najmodernejších technológií do sériovej produkcie.“


TWINPORT: Nový koncept na zníženie spotreby zážihových motorov do objemu zvýšenia 1,6 l

Na svojej ceste za znižovaním spotreby motorov Opel využíva dve rozdielne stratégie. Pre malé zážihové motory do objemu 1,6 l Opel vyvinul inovatívny koncept TWINPORT. Táto technológia sa najprv objavila v zážihovom motoru 1.6 TWINPORT ECOTEC s výkonom
76 kW/103 k v modeloch Astra. V súčasnosti technológia TWINPORT našla uplatnenie aj v motoroch s objemom 1,0 l a 1,4 l. Nový agregát 1.0 TWINPORT ECOTEC, ktorý vychádza z populárneho litrového trojvalca, je určený pre modely Corsa a Agila. O niečo väčší motor 1.4 TWINPORT ECOTEC vychádza zo štvorvalca s objemom 1,2 l.

Priemerná spotreba oboch noviniek je pozoruhodne nízka. Corsa poháňaná litrovým trojvalcom 1.0 ECOTEC TWINPORT s výkonom
44 kW/60 k si v priemere vypýta iba 5,3 l na 100 km, čo je asi o 3 %, resp. 0,2 l/100 km menej, ako spotreba súčasného modelu.

Štvorvalec 1.4 ECOTEC TWINPORT (66kW/90 k) v priemere skonzumuje iba 5,9 l benzínu na 100 km, čo je o takmer 13 %, resp.
0,9 l/100 km menej, ako v prípade rovnako výkonného súčasného modelu s päťstupňovou prevodovkou. Pokiaľ sa však nový štvorvalec
1.4 ECOTEC TWINPORT prepojí s automatizovanou manuálnou prevodovkou Easytronic, dosiahne úspora v porovnaní s Corsou poháňanou súčasným štvorvalcom 1.4, prepojeným so štvorstupňovou prevodovkou až 1,7 l/100 km, čo predstavuje zníženie o viac než 23 %.

Tento rok v lete oba tieto agregáty doplnia súčasnú ponuku pohonných jednotiek v Corse, v modeloch Agila vystrieda nový trojvalec 1.0 TWINPORT ECOTEC stávajúci agregát 1.0 ECOTEC na pozícii základného motora celého modelového radu. Agila s motorom 1.0 TWINPORT priemerne spotrebuje iba 5,8 l na 100 km, čo je o 3 % menej ako priemerná spotreba stávajúceho modelu Agila 1.0 ECOTEC.

Technológia TWINPORT je aplikovaná na štandardný štvorventilový rozvod motorov ECOTEC. Jeho hlavnou prednosťou je, že redukuje jednu zo zásadných slabín zážihových motorov - tzv. škrtiace straty. Úspora motorov s technológiou TWINPORT spočíva v použití variabilného sacieho potrubia v kombinácii s vysokým využitím recirkulovaných výfukových plynov. V režime čiastočného zaťaženia motora sa do sacieho potrubia dostáva viac ako 25 % výfukových plynov. Ďalšou výhodou technológie TWINPORT je možnosť aj naďalej využívať prepracované systémy vstrekovania paliva do sacích kanálov a systémy kontroly a čistenia spalín pomocou riadených trojcestných katalyzátorov. To znižuje finančnú náročnosť nasadenia novej technológie do sériovej výroby, z čoho samozrejme ťaží zákazník. Finančná dostupnosť novej technológie posúva motory so systémom TWINPORT do úlohy favoritov predovšetkým menších kompaktných automobilov.


Motor 2.2 DIRECT ECOTEC: Prvý zážihový motor automobilky Opel s priamym vstrekovaním benzínu

V prípade znižovania spotreby väčších motorov chce Opel ísť cestou využívania technológie priameho vstrekovania benzínu do valcov. Prvým agregátom automobilky Opel s touto technológiu je zážihový štvorvalec 2.2 DIRECT ECOTEC (114 kW/ 155 k). Tento novo vyvinutý motor technicky vychádza zo známeho motora 2.2 ECOTEC so vstrekovaním benzínu do sacieho potrubia. Technológia priameho vstrekovania benzínu do valcov pracuje s premennými vstrekovacími tlakmi v rozsahu 40 až 120 barov a využíva tiež variabilný sací trakt - vzduch sa do spaľovacích priestorov každého valca privádza v závislosti na zaťažení motora dvoma separátnymi kanálmi.

Pri čiastočnom zaťažení sa do sacieho traktu vracia tiež značná časť recirkulovaných výfukových plynov, čo prispieva k dosiahnutiu nízkej spotreby paliva. Výhodou technológie priameho vstrekovania benzínu je možnosť využitia vyššieho stupňa kompresie (12:1), než pri konvenčných agregátoch 2.2 ECOTEC. Zmes paliva a vzduchu sa pri priamom vstrekovaní navyše ochladzuje, čo zlepšuje účinnosť práce motora.

Spotreba paliva motora 2.2 DIRECT ECOTEC je asi o 6 % nižšia ako spotreba konvenčného motora 2.2 ECOTEC so vstrekovaním paliva do sacieho potrubia. Pritom štvorvalec 2.2 DIRECT ECOTEC disponuje až o 10 % vyšším krútiacim momentom v nízkych otáčkach (maximum: 220 Nm pri 3800 ot/min) a jeho výkon je o 6 % vyšší. Priamovstrekový zážihový štvorvalec 2.2 DIRECT ECOTEC začal svoju púť najprv v modeloch Opel Signum, v ktorých vykazuje spotrebu len 8,1 l benzínu na 100 km. Už onedlho sa objaví aj v nových modeloch Vectra Caravan.


Kompaktný turbodiesel: Motor 1.3 CDTI ECOTEC pre modely Agila a Corsa

Popri nových hospodárnych zážihových motoroch Opel predstavuje tiež novú generáciu vysoko účinných vznetových agregátov. Najmenším z nich a zároveň asi aj najinovatívnejším je turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC s výkonom 51 kW/70 k. Najvyšší krútiaci moment tohoto agregátu, vybaveného novým vstrekovacím systémom Multi-Injection, dosahuje 170 Nm v rozmedzí otáčok 1750 ot/min až 2500 ot/min.

Vstrekovací systém Multi-Injection využíva vstrekovače s päťotvorovými tryskami ovládanými magnetmi. Vstrekovacie tlaky dosahujú až 1400 barov, veľkou výhodou moderných vstrekovačov je veľmi krátky reakčný čas, ktorý zaručuje extrémne presné dávkovanie i časovanie vstrekovaného paliva. Počas jedného pracovného taktu je možné do spaľovacích priestorov valcov vstreknúť až päť dávok paliva. To prispieva nielen k mimoriadnej hospodárnosti nového motora, ale aj k pozoruhodnej čistote výfukových plynov (motor plní emisné limity normy Euro 4) a pokojnému a vyváženému behu. Tzv. pilotný predvstrek malého množstva paliva zaručuje bezproblémové spúšťanie studeného motora, čo inak býva pri vznetových agregátoch často problém.

Rozmery len 460 x 500 x 650 (dĺžka x šírka x výška) robia z nového turbodiesela 1.3 CDTI ECOTEC najmenší štvorvalcový turbodiesel „common-rail“ na svete. Motor 1.3 CDTI ECOTEC príde už tento rok na jeseň do modelov Corsa a Agila, ktorá sa tak ako prvý automobil svojho segmentu predstaví aj so vznetovým agregátom. Priemerná spotreba Corsy 1.3 CDTI ECOTEC je len 4,5 l/100 km, Agily 5,2 l/100 km.


Astra ECO4 Caravan: Mimoriadne hospodárny model s motorom 1.7 CDTI ECOTEC

Hospodárny turbodiesel „common-rail“ 1.7 CDTI ECOTEC (59 kW/80 k)
je teraz k dispozícii tiež pre aerodynamicky optimalizované verzie Astra ECO4. Opel teraz pripravil aj kombi verziu Astra ECO4 Caravan. Tento model, poháňaný novým turbodieselom 1.7 CDTI, spotrebuje v priemere iba 4,5 l nafty na 100 km (Astra ECO4 sedan: 4,4 l/100 km).

Štvorvalcový turbodiesel 1.7 CDTI ECOTEC je vybavený systémom priameho vstrekovania paliva do valcov „common-rail“ druhej generácie firmy Bosch, ktorý pracuje s tlakmi až 1600 barov, štvorventilovou technikou, chladičom nasávaného vzduchu, dvojicou vačkových hriadeľov v hlave valcov a palubným diagnostickým systémom EOBD (European On-Board Diagnostic), ktorý neustále monitoruje zloženie výfukových plynov motora. Pneumaticky ovládané klapky v sacom potrubí zaručujú aj v nízkych otáčkach motora dokonalé rozvírenie zmesi paliva so vzduchom, čo zvyšuje účinnosť spaľovania a prejavuje sa predovšetkým vo vyššom krútiacom momente, ktorého maximálna hodnota je 170 Nm v rozmedzí 1800 ot/min až 2800 ot/min. Motor je vybavený tiež vodou chladeným zariadením pre recirkuláciu výfukových plynov EGR (Exhaust Gas Recirculation). Podobne ako Astra 1.7 CDTI, ktorá sa stala prvým veľkosériovo vyrábaným automobilom poháňaným vznetovým motorom, ktorý plní emisné limity normy Euro 4, aj modely Astra ECO4 plnia tieto prísne emisné štandardy.

Ponuku pohonných jednotiek modelov Opel Meriva a Opel Corsa rozšíri tento rok na jeseň nový turbodiesel 1.7 CDTI ECOTEC s výkonom
74 kW/100 k. Tento agregát bude vybavený systémom priameho vstrekovania nafty do valcov „common-rail“, pracujúcim s tlakmi až 1800 barov a turbodúchadlom s premenlivou geometriou rozvádzacieho kolesa. Najvyšší krútiaci moment štvorvalca 1.7 CDTI ECOTEC, ktorý vyhovuje emisným limitom normy Euro 4, je 240 Nm. Opel Corsa, poháňaná týmto agregátom spotrebuje v priemere iba 4,8 l nafty na
100 km, Meriva 5,3 l/100 km.





Súvisiace články:
12. nov 2003 ŠPECIÁLNA PONUKA SPOLOČNOSTI OPEL (Akčné modely)
4. nov 2003 Spoločnosti General Motors a Avis podpísali najväčšiu dohodu o dlhodobom odbere automobilov (Aktuality zo sveta)
11. sep 2003 Opel: Nový turbodiesel „common-rail“ s objemom 1,9 l a výkonom 110 kW/150 k (Aktuality zo sveta)
20. aug 2003 Nový Opel Vectra Caravan: Komfortné a funkčné prvky v detaile (Predstavujeme)
6. aug 2003 Opel Signum - tvorca novej automobilové triedy (Predstavujeme)
30. júl 2003 Opel Astra novej generácie: Dynamický design pre kompaktnú triedu (Aktuality zo sveta)
17. júl 2003 Opel zvýšil predaje o 30% (Aktuality z domova)
30. apr 2003 Opel Meriva: Nová dimenzia kompaktnej triedy (Predstavujeme)
8. apr 2003 Opel začína s montážou automobilov na Ukrajine (Aktuality zo sveta)
17. mar 2003 TEST: Opel VECTRA GTS Elegance 2.2 DTi 16V – Dieslový nemecký športovec-elegán (Testujeme)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 14/12/17 01:13:19