HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5539 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1022)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (944)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





23. júl 2001 (01:00) - Press - Aktuality zo sveta

Podľa Svetového centra výskumu trhu má Veľká Británia dva najproduktívnejšie závody v Európe.

Automobilový výrobný závod Nissan vo Veľkej Británii určuje európske štandardy produktivity






Už piaty rok za sebou obsadil automobilový výrobný závod Nissan v Sunderlande vo Veľkej Británii prvé miesto v produktivite spomedzi skúmaných európskych výrobných závodov v najvýznamnejšom medzinárodnom prieskume.
Každoročný prieskum výroby osobných áut v Európe uskutočňuje Svetové centrum výskumu trhu, ktoré vydáva Ročný automobilový index produkcie. Namerané údaje ukazujú, že pracovníci v Sunderlande vyrobili v roku 2000 v priemere 101 automobilov na zamestnanca, čo znamená nárast o 7% v porovnaní s 94 automobilmi v roku 1999. Koeficient 101 automobilov sa blíži k európskemu rekordu v Sunderlande z roku 1998. Náskok pred výrobným závodom umiestneným na druhom mieste tak vzrástol na takmer 20% - z 13 automobilov v roku 1999 na 15.
V roku 2000 vyrobili v Sunderlande, najväčšom výrobcovi automobilov vo Veľkej Británii, 327.701 automobilov, čo je 20%-ný nárast oproti roku 1999, s rovnakým počtom pracovných síl t.j. 3.262.
Ian Robertson zo Svetového centra výskumu trhu hovorí: „Závod vo Veľkej Británii konkuruje výrobcom na medzinárodnom trhu. Rekordných 165 áut na zamestnanca dosiahol Daewoo Changwon závod v Severnej Kórei v roku 1998. Až vďaka indexu vydaného koncom roka uvidíme, ako pôsobí Sunderland v porovnaní s ostatnými závodmi. Tohtoročný index takisto ukáže, či silná konkurencia zrýchľuje prijímanie nových pracovných postupov na zvýšenie kvality a efektívnosti.“
Generálny riaditeľ výrobného závodu Nissan vo Veľkej Británii, John Cushnaghan, vyhlásil: „Naším umiestnením na prvej pozícii spomedzi európskych závodov piaty krát po sebe sme nepochybne všetci v Sunderlande nadšení. Úspech je zásluhou celkového zasvätenia a ťažkej práce zamestnancov a sily nášho vzťahu s dodávateľmi.
„Náš závod v Sunderlande je jedným z najvýkonnejších a najproduktívnejších na svete. Nemôžme sa vyhnúť faktu, že ak si chceme udržať najvyššie postavenie v Európe a zaútočiť na popredné miesta na svete, treba čeliť silnej konkurencii a prispôsobiť sa prudkým zmenám na trhu.
Na druhom mieste skončil závod Toyoty v Burnastone s výrobou 86 automobilov na zamestnanca, čím umocňuje vedúce postavenie výrobcov japonských automobilov. Začiatkom roka ohlásila Toyota svoj zámer presunúť výrobu 3-dverovej Corolly z Japonska do Veľkej Británie. To by viedlo k nárastu o 50.000 jednotiek v roku 2002.
Renault bodoval v prvej pätnástke monitorovaných závodov na šiestich pozíciách. Španielski výrobcovia automobilov sa v prvej dvanástke umiestnili 5-krát.
Výrobný závod Hondy – Swindon sa prepadol z druhého miesta v roku 1999 na 26 pozíciu v roku 2000, produkcia sa znížila z 83 automobilov na zamestnanca na 55. Spoločnosť pripisuje tento úpadok zlomu, po ktorom nasledovala úplná modelová zmena 5-dverového Civicu a predstavenie CR-V. Vyhliadky pre závod boli narušené aj rozhodnutím spoločnosti vrátiť výrobu Accordu späť do Japonska a zrušenie plánu vybudovať vo Veľkej Británii nový typ malého automobilu. Napriek tomu, doplní od septembra výrobu v Swindone druhá montážna linka.
Celková produktivita v európskych automobilových závodoch sa zvýšila z priemerných 52,6 automobilov na zamestnanca v roku 1997 na rekordných 60,1 v roku 1999 a v roku 2000 skončila s miernym poklesom na 58,3, čo odzrkadľuje oslabenie európskeho trhu. Prognózy pre európsky trh na pokles o ďalších 5% môžu zapríčiniť zvýšený nátlak na produktivitu.
Najvyššie európske hodnotenie prichádza dva týždne po tom, ako prestížny Severoamerický Harbour Report 2001 ocenil Nissan ako najproduktívnejšieho výrobcu v Severnej Amerike. Výrobný závod Smyrna v Tennessee, ktorý vyrába sedany strednej triedy, športovo-úžitkové automobily a pick-upy, potrebuje len 17.37 montážnych hodín na jeden automobil, čo je 7,1%-né zlepšenie v porovnaní s minulým rokom.





Súvisiace články:
2. jan 2006 NISSAN X-TRAIL 2.2 dCi - AUTO DO POHODY AJ NEPOHODY (Testujeme)
19. feb 2003 NISSAN PATHFINDER ARMADA 2004 JE PRIPRAVENÝ NA SVOJ DEBUT V NEW YORKU (Aktuality zo sveta)
18. feb 2003 NOVÁ MICRA ŠTARTUJE NA PARÍŽSKOM TÝŽDNI MÓDY (Aktuality zo sveta)
11. feb 2003 NISSAN - VÝSLEDKY ZA DECEMBER A ROK 2002 (Aktuality zo sveta)
24. okt 2002 Reklamná kampaň na Nissan Pickup dosiahla dve ocenenia (Aktuality zo sveta)
11. okt 2002 Nová forma inteligentného tempomatu v prevedení od Nissanu (Aktuality zo sveta)
4. okt 2002 Nová Micra žiari na móle parížskeho autosalónu (Aktuality zo sveta)
18. sep 2002 Veľká premiéra malého auta Nissan Micra bude v Paríži (Aktuality zo sveta)
27. aug 2002 Nissan Primera získal cenu ”RED DOT” za dizajn (Aktuality zo sveta)
22. máj 2002 Nissan s rekordným ziskom druhý rok po sebe (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 13/12/17 08:06:50