HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5524 ľudí)

do 5.000 Sk (1835)

do 10.000 Sk (1016)

do 20.000 Sk (844)

viac ako 20.000 Sk (943)

neinvestujem (886)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





16. máj 2003 (00:03) - Marek Michálek - Testujeme

TEST: Renault Mégane II. 5 dv. 1.4 16V Expression – tvorca automobilov stvoril Auto Roku 2003

Tvorcovia z automobilky Renault sa opäť blysli, keď svetu predstavili nový Mégane. Zaujímavý dizajn s množstvom inovatývnych prvkov, medzi ktoré určite patrí zvláštny zadoček, na ktorom Renault postavil aj reklamnú kampaň. Poďme sa teda na nový Mégane pozrieť z bližšia ...






Renault Megane
Pohľad z vonku.
Do redakcie sa nám na test dostal päťdverový model v pozitívne ladenej svetlo-modrej metalíze, ktorá Méganu II. pomerne pristane. Farba však nie je všetko, čo robí automobil pekným a dizajnéri v Renaulte to určite vedia. Snažia sa preto nové modeli prichádzajúce v poslednom období odlíšiť a vytvoriť si akúsi vlastnú cestu dizajnu, ktorou sa budú uberať. Začalo to VelSatisom a Avantimom, a že sa v tomto dizajne bude pokračovať nás presvedčil Renault novým Espacom a Méganom II. Koniec konzervatívnym oblinkám, v kurze sú teraz nové línie a hrany, ktoré robia automobil zvláštnym, jednoducho iným.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Prednú mriežku chladiča rozdeľuje veľký znak Renaultu, ktorý je akýmsi ukončením kapoty, ktorej stredom sa tiahne prelis. Po stranách mriežky sa nachádzajú neveľké svetlomety, ktoré sú jemne hranato ladené, tak ako celý automobil. Pri pohľade z boku je pekne vidieť všetky netradičné prvky zadnej časti, ako úplne kolmé zadné sklo valcovitého tvaru a jemne vypuknuté viko batožinového priestoru, alebo ak chcete zadočku na ktorom si Renault veľmi zakladá, čo potvrdzuje aj najnovšia reklamná kampaň „shaked at as“. S vypuknutým zadočkom korenšpondujú aj zadné svetlá, ktoré kopírujú jeho tvar. Celkovo pôsobí nový Mégane tak „young“ a srší z neho dynamika a energia, rovnako ako z mladých ľudí.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Pohľad do vnútra
Uhol otvárania dverí je dostatočný a umožňuje pohodlné nastupovanie. Vodič Méganu sa nemá na čo sťažovať, má totiž okolo seba dostatok miesta a enormne veľa odkladacieho priestoru (vraj až 44 litrov). Taktiež sedenie vpredu je veľmi pohodlné, predné sedadlo doslova pohltí telesnú schránku a vinikajúco ju drží pri prejazde zákrutami, čo oceníte ak jazdíte dynamicky. Trošku problém môžu mať starší, ale hlavne objemnejší ľudia, ktorým tieto tvrdšie a užšie sedačky nemusia vyhovovať. Asi jediné, čo by som mohol z pohľadu vodiča Renaultu vyčítať je pomerne málo priestoru okolo plynového pedálu, ale inak je to skutočne radosť sedieť za volantom nového Méganu.

Už na pohľad menšie zadné dvere naznačujú, že toho miesta v zadnej časti nebude asi enormne veľa. Ak chcem mať vodič (185cm vysoký) vpredu dostatok miesta spolucestujúci na zadných miestach budú mať problémy. Tento problém však do určitej miery negujú pozitíva, ako napríklad veľmi pohodlné sedačky a lakťová opierka. Taktiež ak si do zadnej časti sadne nejaký dlháň môže mať problém s priestorom okolo hlavy, čo spôsobuje jemne sa zvažujúca strecha, čo dobre vidieť pri bočnom pohľade. Mégane s priestorom na zadných sedadlách sa skôr radí k automobilom o triedu nižšie, kde patrí napríklad aj Clio.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Batožinový priestor s veľkosťou 330 litrov je triede, v ktorej sa Mégane nachádza príslušný (napr. Fiat Stilo 305 lit., VW Golf 330 lit.). Malinko horšie je to ale s prístupom doň, čo spôsobuje dosť vysoká nákladová hrana. Naopak veľmi praktická sa mi zdá plastová vyberateľná vanička na dne kufru, ktorá je potom ľahko čistiteľná. Po sklopení operadiel zadných sedadiel dostaneme objem batožinového priestoru 1190 litrov.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Na prístrojovej doske si nejde nevšimnúť dva budíky rýchlomer a otáčkomer, ktoré sú orámované matným hliníkom a majú športový charakter. Stredový panel je jemne vysunutý dopredu, a tak má vodič pekne všetko na dosah ruky. Ovládacie prvky sú logicky a prakticky rozmiestnené, iba čítačka elektronického kľúča sa mi zdá dosť nízko posadená. Výškovo nastaviteľný volant vynikajúco sadol do ruky a dosť dobre sú ovládateľné aj páčky pod ním. Trošku dlhá sa mi prišla radiaca páka, ktorej vršok je tiež z chrómu. Veľmi zaujímavá je ručná brzda, ktorá sa nápadne podobá na páku z lietadla. Materiál v interiéry pôsobí pomerne hodnotne a je celkom dobre spracovaný. Tak ako pôsobí nový Mégane dynamicky z vonku, tak je tomu aj v interiéry.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Bezpečnosť
Renault v poslednej dobe dosť dbá na bezpečnosť cestujúcich, čo potvrdzujú aj testy EuroNCAP, kde napríklad nový Mégane, ako jediný z automobilov nižšej strednej triedy získal päť hviezdičiek. Mégane má pomerne tuhú karosériu a množstvo deformačných zón. Už v základnej verzii je ABS aj s núdzovým posilovačom. V základnej výbave je aj veľké množstvo airbagov, ktorých som napočítal šesť (vodič, spolujazdec, bočné a hlavové).

Motor
Renault do Méganu montuje dve šestnásťventilové jednaštvorky silnejšiu (98k) a slabšiu (80k). V testovanom Mégane sa nachádzala práve tá silnejšia jednaštvorka, ktorá ponúka maximálny výkon 72kW (98k.) pri 6000 ot./min. Maximálny krútiaci moment tohto motoru je 127 Nm pri 3750 ot./min. Mégane s týmto motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a maximálnu rýchlosť dosiahne 183 km/h. Renault udáva spotrebu v meste pri tomto motore 9,2 litra, mimo mesta 5,4 litra a kombinovanú 6,8 litra. Pri teste sme namerali priemernú spotrebu okolo 6,3 litra, pričom zväčša sa jazdilo mimo mesta. Tento motor je pre Mégane úplne postačujúci a ponúka možnosť dynamickej ale aj kľudnej jazdy s dobrou spotrebou.

Klikni na obrázok! Klikni na obrázok! Klikni na obrázok!

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Jazda
Interiér Méganu je veľmi dobre odhlučnený, a tak si pri jazde môžete vychutnávať tóny dobrej hudby alebo ticha. Motor je taktiež tichý a viac počuť ho je až pri vyšších otáčkach. Spomínal som už vyššie v článku málo priestoru okolo pedálov, ale nežné pohlavie s úzkymi nožičkami problémy mať určite nebude. Podvozok je o niečo tvrdší, čo som od francúzskeho vozidla neočakával, ale na druhú stranu, zas ponúka lepší prejazd zákrutami, kde si vynikajúco drží stopu aj pri vyšších rýchlostiach. Mégan sa len minimálne nakláňa, ponúka tak pohodlnú a bezpečnú jazdu, kde oceníte robustnosť a tuhosť karosérie.

Záverečné zhodnotenie.
Nový Mégane je svojim moderným vzhľadom príjemným osviežením v nižšej strednej triede, kde sú pre neho konkurenciou Fiat Stilo, VW Golf, Peugeot 307. Okrem dizajnu, nám ponúka veľmi dobré jazdné vlastnosti a nadštandardnú bezpečnosť, čo sa cení. Päťdverová verzia je vhodná pre mladé rodiny, ktoré ocenia hlavne nadčasový look a dobrý pomer kvalita/cena.

Cena Méganu 5dv. 1.4 16V (98k) začína už od 499 900Sk

Cena verzie Expression Pack od 523 900Sk
(ABS+EBV, 6 airbagov, el. posilovač riadenia, volant výškovo aj osovo nastaviteľný, palubný počítač, el. otváranie predných okien, diaľkové centrálne zamykanie, výškovo nastviteľné sedadlo vodiča, ISOFIX ....)

Cena testovaného modelu: 542 600Sk (12800Sk príplatok metalíza + 5900Sk predné hmlovky)





Súvisiace články:
3. dec 2005 Cena Podniky & životné prostredie za rok 2005 (Aktuality zo sveta)
15. nov 2005 Clio III „ Auto roka 2006“ (Aktuality zo sveta)
14. jún 2005 Za Renault bude jazdiť Kovalinen (Motoršport)
13. jún 2005 Fisichella nemôže takto pokračovať (Motoršport)
29. máj 2005 Alonso so šťastím... (Motoršport)
21. máj 2005 Alonso: "Celkom dobré" (Motoršport)
18. máj 2005 Fisichella verí v Monako (Motoršport)
9. máj 2005 Alonso: "5 pódií z 5 pretekov" (Motoršport)
23. apr 2005 Briatore a Alonso predlžujú kontrakty (Motoršport)
19. apr 2005 Renault sa bojí iba McLarenu (Motoršport)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 24/11/17 14:01:05