HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5539 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1022)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (944)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





17. mar 2003 (00:04) - Marek Michálek - Testujeme

TEST: Opel VECTRA GTS Elegance 2.2 DTi 16V – Dieslový nemecký športovec-elegán

Na slovenskom trhu sa nová Vectra predáva už nejaký ten mesiac a nahradila tak generáciu, ktorá bola až nadmieru úspešná. S predchádzajúcou generáciou má nová Vectra v podstate spoločné len meno, pretože zmeny postili každý jeden dielec. Ako sa nám s novou Vectrou jazdilo sa dočítate v dnešnom teste ....






Vectra GTS
Novú Vectru GTS som mal na test zhruba jeden týždeň počas ktorých som najazdil cca 1800 km, počas tohto obdobia som spozoroval jeden zaujímavý jav. Vždy keď testujem nejakú novinku, ktorú musím z času na čas zaparkovať niekde v meste si všimnem rôznych zvedavcov (fanúšikov motorizmu), ktorí sa u mňa potom informujú na výkon a spotrebu. No pri novej Vectre tomu bolo inak. Nie že by novú Vectru nik neokukoval, to nie, záujemcov bolo viac než dosť, ale vždy to boli aspoň na pohľad lepšie situovaní muži, typujem manažéri a majitelia rôznych firiem, ktorých skôr zaujímalo koľko daný model stojí, a kde je najbližší predajca. Neviem si to vysvetliť, ale pripisujem to na účet novému zvláštnemu dizajnu o ktorom sa vedú rôzne diskusie.

Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Vzhľad
Nová Vectra pôsobí na pohľad ako veľké a mohutné auto v čom nás utvrdzujú nie len rozmery 4596x2036x1460mm (DxŠxV), ktoré sú už na hranici veľkých luxusných automobilov, ale utvrdzuje nás v tom aj celkový dizajn. V tom najnovšie dominujú hrany, ktoré vystriedali oblinky staršej generácie. Z predného pohľadu dominuje mohutný nárazník so spojlerom, v ktorom sú zabudované sympatické okrúhle hmlovky. Zaujímavé sú aj pravouhlé hranaté xenónové svetlomety s čírou optikou a čiernym podkladom. Pri bočnom pohľade je vidieť najlepšie rovné línie novej Vectry, ktorej podstata krásy je zašifrovaná v detailoch. Pravouhlé ukončenie novej Vectry patrí asi k novému imidžu značky, začala to už predchádzajúca generácia Vectry, pokračovala v tom nová Astra a nechýba tento prvok ani najnovšej Vectre. V prevedení GTS ma zadná časť Vectry veľmi očarila. Páči sa mi dekorujúci zadný spodný spojler do ktorého je pekne zapasovaná leštená koncovka výfuku. Netreba asi spomínať, že nová Vectra je sedan, ktorý podľa môjho osobného názoru pôsobí dosť americky, asi je to vplyvom GM.

Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Interiér
Tak ako Opel úplne prerobil exteriér Vectry, tak do detailu úplne zmenil aj interiér, ktorý svojim novým vzhľadom nasadil vysokú latku konkurencii. Asi najväčšou dominantou v interiéry je stredový panel, ktorý aj mňa osobne veľmi nadchol. Kraľuje mu veľký displej na samom vrchu v strede, ktorý ponúka informácie z počítača a zároveň slúži aj ako displej rádia, CD prehrávaču a klimatizácie. Informácii na displeji je mnoho, ovládanie je v podstate veľmi jednoduché, chýbalo mi však jemné nasmerovanie displeju na vodiča, ktorého môže ovládanie pri šoférovaní veľmi rozptyľovať. Displej môže byť na požiadanie a príplatok aj farebný a doplnený o navigačný systém GPS. Rádio je ovládateľné šiestimi tlačidlami z volantu, ktoré majú podstatne lepšie umiestnenie ako tomu bolo na starej Vectre. Volant je vo verzii GTS športový trojramenný, s koženým poťahom, ktorý vynikajúco padne do ruky. Volant je samozrejme nastaviteľný štyrmi smermi (hore, dole, ku sebe, od seba). Ovládanie pre spätné zrkadlá a okná je umiestnené vo dverách spolu s otváraním batožinového priestoru a detskou poistkou. Celkovo sú všetky ovládacie prvky ľahko dosiahnuteľné a jednoducho ovládateľné. Malou zvláštnosťou je ovládanie smeroviek. Páčka na smerovky nemá aretáciu, teda keď ťuknete po páčke smeroviek len jemne, blikne smerovka zhruba štyri krát a zhasne. Ak páčku smeroviek však pritlačíte silnejšie potrebným smerom ostane blikať, vypne sa až pri určitom uhle natočenia volantu a pri jeho otáčaní späť. Je to odlišné riešenie, ale po pár jazdách si naň veľmi rýchlo zvyknete a dovolím si tvrdiť, že si ho aj obľúbite.

Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Nastupovanie do novej Vectry je veľmi pohodlné vďaka maximálnemu uhlu utvárania dverí. Po usadnutí do príjemných anatomických sedačiek, ktoré sú potiahnuté kombinovane látkou a kožou sa vodič a rovnako aj spolujazdci cítia veľmi príjemne. Dostatok miesta je na predných sedadlách o trošku menej ho je však vzadu. Sedadlo vodiča má výrazné bočné vedenie, čo zabraňuje kĺzaniu telesnej schránky vodiča po sedadle a nakláňaniu sa v ostrých zákrutách. Nechýba lakťová opierka, ktorá slúži aj ako odkladací priestor, a toho je vo Vectre naozaj dostatok.

Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Po otvorení zadného vika batožinového priestoru vás prekvapí neskutočne veľký priestor, ktorý má objem rovných 500 litrov. Pri prevoze lyží alebo iných nadmerne dlhých predmetov vám poslúži otvor v zadnom sedadle, ktorý klasicky voláme „skitunel“. Ak by vám ani tento tunel nepostačoval je možné jednoduchým spôsobom sklopiť operadlá zadných sedadiel.
Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Motor
Testovaný model Vectry GTS bol vybavený dieslovou jednotkou common-rail 2.2 DTi 16V, ktorá ponúka vodičovi možnosť kľudnej pozvoľnej jazdy, ale aj o niečo športovú a dynamickú jazdu, pri stále vynikajúcej spotrebe. Maximálny výkon 92 kW (125k) dosahuje motor pri 4000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 280 Nm už od 1500 ot./min.. Čo v praxi znamená menej radenia a väčší pôžitok z jazdy. Vectra GTS s týmto motorom zrýchli na 100 km/h za 10,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 206 km/h. Zaujímavá je otázka na spotrebu. Tá je pri mestskej premávke tesne pod hranicou 9 litrov a mimo mesta je to cca 5 litrov na 100km. Kombinovanú spotrebu uvádza výrobca 6,5 litra, závisí to samozrejme od šoféra. Pri teste sme namerali spotrebu okolo 6,8 litra pri bežnej nešportovej jazde. Nedalo mi aby som ale neotestovali prednosti verzie GTS, a tak som si zajazdil aj mierne športovo, čo tento motor s prehľadom zvládal, a ja som sa dopracoval ku spotrebe 8 litrov na 100 km, čo je podľa môjho názoru na limuzínu týchto rozmerov vynikajúca hodnota. Veľkosť palivovej nádrže je 61 litrov a nie je problém na jednu nádrž spraviť viac ako 950 km.

Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Jazda
Ople a hlavne Vectry patrili vždy ku pohodlným a bezpečným prepravným prostriedkom a nová Vectra nie je výnimkou. Auto sa drží cesty zubami – nechtami aj keď sa vodičovi v niektorých situáciách zdá, že auto je pretáčavé nie je tomu tak. Najnovší systém IDS (Interactive Driving System) robí čo môže, aby v každej situácii bola zachovaná čo najlepšia geometria podvozku. Nakláňanie automobilu je primerané jeho rozmerom a hmotnosti a do náklonu sa auto dostáva až v extrémnych situáciách, v ktorých oceníte športovo ladený podvozok. Pri bežnej jazde sa teda nová Vectra chová kľudne, jazda v nej je ako plavba pohodlným a bezpečným korábom. Pri nezvyčajných a extrémnych situáciách sa snaží bojovať s fyzikálnymi zákonmi najrôznejšou elektronikou a zvláda to vynikajúco. Vectra sa veľmi dobre správa aj pri prejazde nerovnosťami, s posádkou to nehádže a mierne nerovnosti ani nepostrehnete. Na šmykľavom povrchu sa vám snaží pomôcť kontrolou trakcie (TC) a taktiež znižuje točivý moment. Pochváliť musím brzdy, ktoré sú okrem ABS vybavené aj brzdovým asistentom s ktorého užitočnosťou sa veľmi rýchlo zoznámite pri nečakanom prudkom brzdení. O tom, že Vectra nie je len vozidlom na dlhé a nudné cesty vás presvedčí aj posilovač riadenia, ktorý v meste dokáže zázraky. S Vectrou aj napriek jej veľkým rozmerom sa vcelku dobre parkuje aj bez parkovacieho asistenta, ktoreho si môžete dokúpiť za príplatok. Vnútorné priestory sú veľmi dobre odhlučnené a hluk z motora a okolia doň preniká len v minimálnom množstve.

Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance Opel Vectra GTS Elegance

Pre zväčšenie klikni na obrázok


Záver
Kúpou automobilu Vectra GTS získate veľké dynamické vozidlo, ktoré má vynikajúco vypracovaný interiér s nemeckým zmyslom pre detail a precíznosť. Vectra je automobil, ktorý vás bude reprezentovať na každom vašom kilometri a zároveň je to plnohodnotné rodinné vozidlo. Športový nádych Vectry GTS sa nedá poprieť, v interiéry to podtrhuje alumíniová lišta a trojramenný športový volant. Množstvo technických a bezpečnostných prvkov niečo stojí, a tak nákupná cena Vectry GTS nie je najnižšia. Dá sa však predpokladať, že investícia sa vráti v podobe ušetrenej nafty a pri nízkych nákladoch na servis, ktorý budete navštevovať len ojedinele.

Cena testovaného modelu VECTRA GTS Elegance 2.2 DTi 16V je 1 029 900,- Sk aj s DPH.

Výbava GTS Elegance: Airbagy predné a bočné na mieste vodiča a spolujazdca a airbagy hlavové pre predné a zadné sedadlá, ABS, El. ovládané vyhrievané spätné zrkadlá, El. ovládanie predných aj zadných okien, ESP, hmlovky, chrómová zadná lišta, imobilizér, manuálna klimatizácia, Traction Control (TC), stredová lakťová opierka, športové nárazníky, športové prahy, športové sedadlá, športový trojramenný volant, tlakové ostrekovače predných svetlometov, tónované sklá, Xenónové svetlá, znížený športový podvozok, rádio CDR 2005 s CD prehrávačom, disky z ľahkých zliatin a mnohé iné detaily.





Súvisiace články:
12. nov 2003 ŠPECIÁLNA PONUKA SPOLOČNOSTI OPEL (Akčné modely)
4. nov 2003 Spoločnosti General Motors a Avis podpísali najväčšiu dohodu o dlhodobom odbere automobilov (Aktuality zo sveta)
11. sep 2003 Opel: Nový turbodiesel „common-rail“ s objemom 1,9 l a výkonom 110 kW/150 k (Aktuality zo sveta)
20. aug 2003 Nový Opel Vectra Caravan: Komfortné a funkčné prvky v detaile (Predstavujeme)
6. aug 2003 Opel Signum - tvorca novej automobilové triedy (Predstavujeme)
30. júl 2003 Opel Astra novej generácie: Dynamický design pre kompaktnú triedu (Aktuality zo sveta)
17. júl 2003 Opel zvýšil predaje o 30% (Aktuality z domova)
16. júl 2003 Opel uvádza škálu vylepšených agregátov so spotrebou nižšou o 23 % (Aktuality zo sveta)
30. apr 2003 Opel Meriva: Nová dimenzia kompaktnej triedy (Predstavujeme)
8. apr 2003 Opel začína s montážou automobilov na Ukrajine (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 14/12/17 01:32:40