HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5537 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1021)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (943)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





15. aug 2002 (00:01) - Ivan Hodas - Predstavujeme

Honda CFX - prvý automobil s palivovými článkami konečne na cestách

V Japonsku a USA je schválená Honda CFX, ktorá je poháňaná palivovými článkami. Ako palivo sa používa hydrogén. Alternatíva k benzínovým a naftovým motorom sa stala realitou, budúcnosť k videniu už dnes!






Honda CFX
Honda FCX je prvým automobilom na svete s palivovými článkami, ktorý bol prijatý Americkou vládou

Honda Motor Co., Ltd vyhlásila, že jej automobil poháňaný palivovými článkami, FCX, bol schválený U.S. EPA (Enviromental Protection Agency – Agentúra na ochranu životného prostredia) a CARB (California Air Resource Board – Kalifornská komisia zdrojov ovzdušia) – prvý automobil na svete poháňaný palivovými článkami.

Prezident Hondy Hiroyuki Yoshino hovorí, „V roku 1972 bola Honda prvým výrobcom automobilov na svete, ktorý prešiel inšpekciou EPA regulačných emisií US podľa „Muskie Act“ (najprísnejší na svete v tej dobe) a tým otvoril dvere novej ére čistých emisií. Teraz, s odobrením palivových článkov otvárame ďalšie dvere – do doby hydrogénu.“

Honda FCX-V4 Honda FCX-V4 Honda FCX-V4


Na základe tohto schválenia a cestných testov v USA a Japonsku, Honda dúfa, že spustí marketingovú kampaň na FCX v oboch krajinách koncom roka 2002, skôr ako bolo pôvodne plánované. Na trhoch v USA a Japonsku bude počas prvých troch rokov limitovaný predaj na zhruba 30 vozidiel. Kvôli obmedzenej infraštruktúre ponuky hydrogénu, marketingové regióny budú obmedzené na metropolitnú časť Tokya a v USA na štát Kalifornia. Tieto automobily budú poskytované zákazníkom na báze lízingu s podmienkami, ktoré budú určené neskôr.

Honda FCX-V4 Honda FCX-V4


Honda ohlásila testovacie vozidlá s palivovými článkami FCX-V1 a FCX-V2 v septembri 1999, nasledovaný štvormiestnym testovacím vozidlom FCX-V3 v septembri 2000. V roku 2001 bola odhalená štvrtá generácia FCX-V4 obsahujúca vylepšenia výkonu a bezpečnosti pri kolíziách. Vývoj vozidiel s palivovými článkami prebiehal hladko s pomocou testovaných dát nakumulovaných z reálnych podmienok prostredníctvom účasti verejnosti počas cestných testov.

Honda FCX-V3 Honda FCX-V3


“Toto je dôležitý krok pre automobilový priemysel, ktorý drží sľub Američanom o čistejšom ovzduší,“ povedal Jeff Holmstead, asistent administrátora „EPA’s office of air and radiation” (kancelária EPA pre ovzdušie a radiáciu). „Skôr ako sa vozidlá s palivovými článkami stanú hlavnou možnosťou transportu musíme ešte vyvinúť veľa úsilia, ale tento certifikát je dôležitým prvým krokom .“

Honda FCX-V3 Honda FCX-V3


„Certifikácia Hondy CFX v Kalifornii je obrovským úspechom,“ povedal Alan C. Lloyd, predseda CARB. „The Californian Fuel Cell Partnership (Kalifornské partnerstvo palivových článkov) – vrátane energetických spoločností, výrobcov automobilov, výrobcov dielov a vládnych organizácií – pomôžu koordinovať kľúčové body vrátane vývoja infraštruktúry.“

Honda FCX-V3 Honda FCX-V3


Nové vozidlo poháňané palivovými článkami odsúhlasené EPA a CARB vyvinuté pre odbyt na trhoch v USA a Japonska sa volá FCX. Krútiaci moment bol zvýšený asi o 15% oproti predchádzajúcemu testovaciemu vozidlu FCX-V4 a jeho výkonové charakteristiky v stredných a vysokých rýchlostiach boli taktiež zlepšené s rýchlym nabratím rýchlosti až po maximálnu rýchlosť 150 km/h. So 156,6L kapacitou v 350 atmosférovej vysokotlakovej nádrži, má FCX dojazd 355 km, čo je o 40 km viac ako FCX-V4. Nový model je tiež celkovo o 40 mm kratší ako FCX-V4, ale udržiava si nezmenenú úroveň bezpečnosti pri kolíziách okrem toho je vybavený novo navrhnutými prednými a zadnými nárazníkmi.

Honda FCX-V3 Honda FCX-V3


Systémová schéma

Špecifikácie






Súvisiace články:
1. sep 2005 HONDA FR-V 1,7 i-VTEC – REVOLÚCIA V SEDENÍ: MPV S USPORIADANÍM SEDADIEL 3 + 3 (Testujeme)
10. jan 2005 HONDA CIVIC 1,6 LS – KONZERVATÍVNY (Testujeme)
9. aug 2004 HONDA ACCORD 2,2i-CTDi Sport – SYMFÓNIA AKORDOV (Testujeme)
7. apr 2004 HONDA CIVIC 5D 1,6 VTEC ES - VIAC PRIESTORU NA VAŠE SNY (Testujeme)
31. dec 2003 Honda ACCORD 2,4 Executive - elegantný športiak (Testujeme)
11. nov 2003 Honda Slovakia – Akcie platné na november 2003 (Akčné modely)
26. sep 2003 Honda predstavila novú konštrukciu nosného skeletu karosérie (Aktuality zo sveta)
11. jún 2003 CMS - Revolučný brzdový systém od Hondy (Aktuality zo sveta)
2. apr 2003 HONDA FCX-V4 - VOZIDLO S PALIVOVÝMI ČLÁNKY (Predstavujeme)
31. mar 2003 VLASTNÍ DIESELOVÝ MOTOR FIRMY HONDA ZAŽÍVÁ SVŮJ DEBUT (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 11/12/17 17:55:18