HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5537 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1021)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (943)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





10. júl 2002 (00:05) - Press - Aktuality z domova

Na Slovensku je už nová pneu Dunlop SP Sport 01 s ”troj-oblastným” behúňom

S Dunlop SP Sport 01, plynú motoristom výhody v podobe evolučného prelomového skoku v technológii výroby pneumatík. Pneumatika SP Sport 01 vyrobená firmou Dunlop predstavuje vôbec prvú masovú výrobu letnej pneu s asymetrickým, nesmerovým dezénom.






Dunlop SP01
Použitím troj-oblastného behúňa, vývojový tím úspešne optimalizoval tri kvalitatívne zložky pneu typické pre značku Dunlop: športovosť, bezpečnosť, tichý chod. Vďaka tomu pneu SP Sport 01 bude v predaji od June 2002 ako reprezentant pneu, ktorá v sebe zahŕňa 3S Sport, Security, Silence – športovosť, bezpečnosť, tichý chod. Z dlhodobého hľadiska bude táto pneu predstavovať náhradu za Dunlop SP Sport 200 a SP Sport 2000. Sú to práve tieto skutočnosti ktoré robia pneu Dunlop SP Sport 01 komfortnejšie orientovanou a zároveň vyváženou alternatívou voči čisto športovo, vysoko výkonne orientovanej SP Sport 9000 so svojím smerovým dezénom.
Asymetrickosť: Nekompromisný vývojový krok
Pri vývoji novej Dunlop SP Sport 01, si Dunlop team zobral za svoj model motoristov preferujúcich komfortnejšie orientovaný štýl jazdy avšak za predpokladu nezníženia športovosti a bezpečnosti. Spoločným menovateľom vzoru, ktorý sa snaží o maximálnu možnú rovnováhu medzi uvedenými troma parametrami je asymetria. Je to najlepší spôsob definovania rôznych oblastí behúňa každá s vlastnými úlohami na dosiahnutie zhody medzi trojkou Sport, Safety and Silence. Asymetrický behúň minimalizuje cieľový rozpor. Pneu uľahčila použitie nových prístupov v riešení problému protibežného charakteru – vysokej bezpečnosti vo vzťahu k aquaplaningu a najmenšej možnej úrovni hlučnosti. Pneu Dunlop SP Sport 01 bola vyvíjaná od úplného začiatku spoločne vedúcimi výrobcami automobilov a teda spĺňa požiadavky prelomového automobilového designu. Jej vývoj bol taktiež obohatený najnovšími poznatkami získanými v súvislosti s prezenciou Dunlopu v oblasti závodného športu (Deutsche Tourenwagen Masters DTM, Le Mans).

Klikni na obrázok!Klikni na obrázok!



Oblasť 1: „Hydro-pádlo“ ako prostriedok na boj s aquaplaningom
Najširšia oblasť z troj-oblastného behúňa pneu Dunlop SP Sport 01 pozostáva z dvoch radov blokov behúňa smerom k centru vozidla so svojim charakteristicky zahnutým základným anti-aquaplaningovým vzorom. Útočnou črtou tohoto vzoru je vlnovo tvarovaný odvodový kanál, ktorý oddeľuje behúň na odvod vody od susediaceho dvojstranového centrálneho rebra. Jeho tvar odstraňuje nežiadúcu úroveň hluku zatiaľ čo predstavuje základ pre želaný turbínový efekt. Ďalšou novou črtou je kombinácia vnútorných častí behúňa v tvare kosáka a vonkajšej časti behúňa na odstreďovanie vody. Toto inovatívne Hydro-pádlo na vnútornej strane behúňa pneu Dunlop SP Sport 01 nás uisťuje v tom, že všetka voda smerujúca na pneu je odstredená turbínovým spôsobom a nerotačne. To zabezpečuje extrémnu úroveň bezpečnosti vo vzťahu k aquaplaningu vo všetkých rozsahoch rýchlosti.
Oblasť 2: Pozdĺžny koľajový systém pre športovosť
Na novo designovaný pozdĺžny koľajový systém so svojimi širokými centrálnymi odvod. kanálikmi, ktoré sú charakteristické pre centrálnu časť behúňa pneu Dunlop SP Sport 01 sleduje vynikajúci prenos laterálnych síl. Vďaka tomu, pneu Dunlop SP Sport 01 nielenže optimálne drží priamu stopu, ale presvedčuje v podobe vysoko precíznej manévrovateľnosti v zákrutách a vynikajúcej stabilite pri brzdení o svojej optimálnosti.
Odvodové kanály po celom obvode spolu so špeciálnymi rezmi prispievajúcimi ku komfortu zabezpečujú efektívne znižovanie hlučnosti. Výsledkom je pneu s vynikajúcou jazdnou stabilitou a vysokou úrovňou odvaľovacieho komfortu, ktorý je garanciou nerušenej a komfortnej jazdy vo všetkých rýchlostných rozsahoch.

Klikni na obrázok!Klikni na obrázok!


Oblasť 3: Asymetrická variácia prenosu na potlačenie hlučnosti
Ďalšou kľúčovou požiadavkou v špecifikáciách Dunlop SP Sport 01 bola efektívna redukcia hlučnosti produkovaná pneumatikou – tak ako subjektívne vnímanej hlučnosti, tak objektívnej hlučnosti v podobe hluku odvaľujúcej sa pneumatiky prechádzajúcej v blízkosti človeka nachádzajúceho sa v exteriéri. Popri uzavretej štruktúre ramien na vonkajšom boku behúňa, Dunlop SP Sport 01 predstavuje nanovo designované usporiadania blokov ramien kombinujúce nepravidelné dĺžky blokov. Toto sa zakladá na výpočtovej metóde známej ako asymetrická variácia prenosu, ktorá zabezpečuje úplnú elimináciu rušivej vysokofrekvenčnej hlučnosti. Kombinácia asymetrickej variácie prenosu a „hydro-pádla“ ďalej zabezpečuje najlepší možný kompromis medzi dvoma vlastnosťami pneu, ktoré sú vzájomne v podstatnom rozpore: Maximálnym odvodom vody a minimálnym produkovaním hlučnosti.
Sub-štruktúra: Prelomový design Dunlopu
Designové črty novej Dunlop SP Sport 01 ju robia prelomovou. Jej behúň zo 100% Siliky s novo designovanou polymérovou štruktúrou redukuje valivý odpor zatiaľ čo zároveň vylepšuje záber. Použitie vysoko konzistentnej a homogénnej Silikovej zmesi bolo možné vďaka výrobnej metóde, ktorá bola po prvýkrát použitá vo výrobniach Dunlopu v Hanau, Germany. Kombinácia výborného vedenia za sucha aj mokra a špičkových jazdných vlastností robí pneu vysoko nákladovo efektívnu.
Náročný design Dunlop SP Sport nám umožňuje venovať sa aj detailom. Podobne ako v Dunlop SP Sport 9000, je v dezéne z gumárenskej zmesi obsahujúcej kysličník kremičitý (Silica) nachádzajúcej sa v behúni integrovaný tzv. „BasePen.“ Základná vrstva BasePanu vytvárajúca prstenec konvenčnej gumárenskej zmesi obsahujúcej uhlík, široká niekoľko milimetrov prechádzajúca stredom dezénu z gumárenskej zmesi s kremíkovými zlúčeninami (Silica), je prepojená so základnou vrstvou dvojvrstvového behúňa, ktorá neobsahuje Siliku. Fungujúc ako el. vodič, zabezpečuje spoľahlivý odvod statickej el. energie a tým chráni tak cestujúcich ako aj elektroniku vozidla pred elektromagnetickými vplyvmi.
Exkluzívne u Dunlopu: JLB koncept v kombinácii s troj-radiálnou kontúrou
Dunlop SP Sport 01 sub-štruktúra, ktorá zakomponúva JLB koncept, je ďalším faktorom, ktorý robí túto pneu vysokovýkonou. SP Sport 01 v sebe zahŕňa pre Dunlop typické JLB. JLB znamená Jointless (súvislý, bez spoja) Nylon (nylonový) Band (pás) predstavujúci 1 cm široký nylonový pás nakrúcaný dookola, tvoriaci vrstvu medzi behúňom a radiálnym oceľovým nárazníkom. JLB vykoná rôzne úlohy. Minimalizuje expanziu (zväčšovanie) pneu vo vysokých rýchlostiach čím zabezpečuje želanú stabilitu v rýchlosti. Zároveň optimalizuje distribúciu tlaku zeme na povrchovú oblasť pneu čím zabezpečuje najlepší možný kontakt s povrchom vozovky.
Spomínaná troj-radiálna kontúra behúňa zabezpečuje optimálnu distribúciu tlaku. Kombinácia týchto vlastností vylepšuje priľnavosť a s tým súvisiacu ovládateľnosť.
PSP b teória zabezpečuje dlhotrvajúcu stabilitu životnosti
Pokiaľ hovoríme o zachovaní najväčšej možnej stability počas dlhého času a o skutočnosti, že rozsah výkonu pneu sa počas svojej životnosti podstatne nemení sú to zaiste vlastnosti, ktoré predstavujú len ďalšie pozitívum. Tieto vlastnosti, ktoré uzatvárajú dokonalé dielo, vznikli na základe tzv. PSP b teórie. Použitím tohto vedeckého simulačného konceptu, celkový design Dunlop SP Sport 01 bol dosiahnutý optimalizáciou metódy konečných prvkov. Výsledkom je pneu stabilne si udržujúca svoje výkonnostné charakteristiky až po dosiahnutie hranice svojej opotrebovanosti.
Dunlop SP Sport 01: Produktová škála
Nová pneu Dunlop SP Sport 01 bude k dispozícii od 185 do 225 rozmerovej škály na 14- až 16-palcové kolesá s rýchlostným koeficientom H (max. 210 km/h) až Y (max. 300 km/h). Takže bude pokrývať vozidlá od VW Polo, Audi A3 alebo Opel Astra na jednom konci a Mercedes-Benz S Class, BMW 7, Audi A8 a VW Phaeton na druhom.





Súvisiace články:
10. jan 2006 Nová generácia pneumatík pre regionálnu dopravu od spoločnosti Dunlop (Pneu)
17. okt 2005 J. B. Dunlop uvedený do automobilovej Siene slávy (Aktuality zo sveta)
16. jún 2003 Sú pneumatiky, s ktorými nebude benzín až taký drahý. (Pneu)
15. máj 2003 Dunlop SP Sport 01: skutočný multitalent (Pneu)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 11/12/17 12:12:30