HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5537 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1021)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (943)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





23. máj 2002 (00:05) - Marek Michálek - Testujeme

TEST: Škoda Fabia 1.4 16V Automat – nenápadne komfortná

Asi len veľmi málo z vás čitateľov videlo na našich cestách tak bežné auto, akým je Škoda Fabia s automatickou prevodovkou. My si dnes takúto Fabiu predstavíme a povieme si o kladoch a záporoch automatickej prevodovky v najmenšej Škodovke na trhu......






Skoda Fabia
Exteriér
Škoda Fabia sa na slovenskom trhu predáva už nejaký ten piatok, a tak je asi zbytočne pitvať názory na jej dizajn exteriéru. Určite každý z vás Fabiu videl zopár krát a aspoň malinko sa zamyslel nad jej exteriérom. Dáte mi za pravdu, ak poviem, že Fabia pôsobí z vonku dynamicky, má taký mladistvý image a možno aj preto by som Fabiu v prevedení hatchback doporučoval skôr mladým ľudom, mladým rodinám a do zabehnutých rodín ako druhé auto (čo v preklade znamená auto pre manželku do práce a nákupy). Z exteriéru ma upútal najmä pohľad spredu, kde dominuje automobilu výrazná maska chladiča so znakom Škoda a svetlomety s čírou optikou. Ak sa Fabia postaví na disky z ľahkých zliatin, obujú sa jej kvalitné gumy naberie hneď image športového vozu a musím dodať, že tento image Fabii veľmi sedí (Doporučujem v kombinácii s peknou žltou farbou).

Upozornenie: Ak klikneš na malý obrázok v texte, ten sa ti otvorí veľký v novom okne.

Škoda Fabia...Škoda Fabia


Škoda Fabia...Škoda Fabia


Interiér
Zrejme väčšinu z motoristov (usudzujem podľa seba) po nasadnutí do nového neznámeho auta zaujme prístrojová doska a stredový panel. Podľa kvality použitých materiálov môžete ihneď zistiť výbavu vozidla. Nami testovaná Fabia bola v prevedení Comfort, čo nie je najslabšia výbava ani najlepšia výbava (zlatá stredná cesta). Použité plasty boli v kombinácii čiernej so šedou a ich hodnota už na prvý pohľad nebola najvyššia. Ak si potrpíte na estetický interiér s hodnotnými materiálmi doporučujem skôr prevedenie Fabie Elegance (béžová s čiernou), čo je ale na druhú stranu finančne malinko drahšie prevedenie (+76000Sk), no máte v tom napríklad už aj klimatizáciu. Prístrojová doska Fabie, ako môžete vidieť na obrázkoch je vcelku vkusná a prehľadná. Nájdete na nej rýchlomer, otáčkomer, ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny, stav palivovej nádrže a v prevedení Comfort aj palubný počítač v kombinácii s hodinami, a extra pri automatickej prevodovke ukazovateľ práve zaradenej rýchlosti. V stredovej konzole je na vrchu praktický odkladací priestor (napr. pre mobilný telefón), ktorý je možné nahradiť napríklad navigačným systémom. Pod týmto odkladacím priestorom je autorádio a nižšie sa nachádzajú ovládače pre prísun vzduchu.

Škoda Fabia...Škoda Fabia


Škoda Fabia...Škoda Fabia


Vonkajšími rozmermi dĺžka 3960mm x šírka 1646mm x výška 1451mm sa Fabia radí do kategórie menších automobilov. Jej vonkajšie rozmery však nemajú nič spoločné s vnútorným priestorom, pretože človek od malého auta automaticky očakáva veľmi malý priestor v interiéry a v tomto je Fabia iná. Meriam 185cm a vážim cca 90kg, teda nie som žiaden drobček, ale musím uznať, že vo Fabii som mal na moje prekvapenie priestoru okolo seba dosť a ani cestujúci sediaci za mnou si nesťažovali. Zrejme je to na úkor batožinového priestoru, ktorý má vo Fabii objem 260L, ale po sklopení zadných sedadiel sa dostaneme na vynikajúcich 1016L, čo postačuje napríklad aj na prevoz bicykla alebo lyží. Sedenie je vo Fabii vcelku v pohode, možno sú troška tvrdé sedačky ale to len podtrhuje skôr športovejší charakter.

Škoda Fabia...Škoda Fabia


Škoda Fabia...Škoda Fabia


Fabia s automatickou prevodovkou?
Každý automobil má v interiéry nejakú dominantu ktorou zaujme, pre niekoho to môže byť dostatok odkladacieho priestoru, pre iného prístrojová doska. Oboje tieto veci v prípade nami testovanej Fabie zaujmú, ale dominantou napriek tomu nie sú. Tou je totiž automatická prevodovka, ktorá v strede medzi sedadlami nádherne vyniká. Je zhotovená z lešteného chrómu má zaujímavý dizajn, ktorý dodal našej Fabii športového ducha v interiéry. Automatická prevodovka sa určite hodí do mestskej premávky, kde človek ocení o jeden úkon menej a môže sa tak viac sústrediť na šoférovanie. Fabia nie je luxusným automobilom a tak aj prevodovka montovaná do tohto automobilu nepatrí medzi tie naj. Badal som na nej tie bežné nedostatky obyčajných automatický prevodoviek, medzi ktoré patrí napríklad malé trhnutie pri radení z Neutrálu na Drive, alebo z Parkingu na Drive. Zaujímavosťou pri tejto prevodovke bolo možnosť vytiahnuť kľúč zo zapaľovania aj pri zaradenom Neutrály, čo u väčšiny automatov ide iba pri zaradenej rýchlosti Parking (Ocenia najmä obyvatelia veľkých sídlisk s nedostatkom parkovacích miest). Automatická prevodovka súvisí vo veľkej miere aj so spotrebou, tú výrobca udáva v meste 10,8L/100Km, mimo mesta 6,8L/100Km a kombinovaná 7,8L/100Km. Ja som s Fabiou najazdil 1300Km a to v meste aj mimo neho. Postrehol som, že s týmto automatom sa dá v meste jazdiť tesne pod hranicou desiatich litrov, čo je lepšie ako uvádza výrobca. Je ale potrebné sa s automatom naučiť jazdiť a šliapať po plynovom pedály primerane (Je to len cvik a skúsenosti). Nemilo ma Fabia prekvapila mimo mesta, presnejšie na diaľnici, kde mala spotrebi pri rýchlosti 130 Km/h spotrebu 14L/100Km. Celkovo sa Fabia s automatom mimo mesta nesprávala tak ako by som očakával. Pri predbiehaní v rýchlosti okolo 100 Km/h som zošliapol pedál na podlahu a prevodovka vôbec nepodradila iba sa sťažka rozbiehala. Celkovo slabá bola akcelerácia vo vyšších rýchlostiach okolo 110-120 Km/h. Od motora 1.4 16V s 55 kW (pri 5500 ot./min.) výkonom som očakával väčšiu svižnosť. Maximálny krútiaci moment je 126Nm/2500 ot./min. . Fabia s týmto motorom a automatickou prevodovkou dosahuje maximálnu rýchlosť 166 Km/h a z 0 na 100 Km/h zrýchli za 17 sekúnd.

Škoda Fabia...Škoda Fabia


Jazda
Ako som spomínal najazdil som na testovanom modely niečo málo cez 1300 Km a môžem povedať, že v primeranom pohodlí. Fabia sa na ceste správa veľmi dobre, ale to sa o Fabiach vie už dávno. Predná náprava so zavesením McPherson a zadná náprava kľuková s vlečnými ramenami sa starajú o tichú a kultivovanú jazdu. Fabia sa v zákrutách moc nenakláňa a drží si trakciu. Brzdné vlastnosti môžem hodnotiť ako primerané. Automobil sme testovali v zime, kde sme si v dostatočnom množstve vyskúšali ABS, ktoré je mimochodom pri Fabiach so slabšími motormi len za príplatok. Riadenie je hrebeňové s elektrohydraulickým posilňovačom. Ovládanie išlo veľmi zľahka, čo ocenia najmä ženy využívajúce Fabiu v mestskej premávke a pri obtiažnom parkovaní.

Škoda Fabia...Škoda Fabia


Záver:
Škoda Fabia 1.4 16V s automatickou prevodovkou bola celkom príjemnou skúsenosťou. Asi len málo kto vie, že je tá možnosť do Fabie si dať namontovať automatickú prevodovku, pričom jej cena je rovných 60 000Sk. Túto voľbu by som doporučoval najmä pre ľudí, ktorí rátajú do budúcna, že si zadovážia automatickú prevodovku a radi by si na ňu privykli. Fabia s automatom je obzvlášť vhodná pre ženy do mestskej premávky, ale na diaľnicu by som ju vytiahol len občasne alebo v nevyhnutných prípadoch, poprípade by som ju nehnal 130 Km/h. Inak je Fabia rozumnou voľbou za primeranú cenu ku komfortu jazdy.

Testovaný model stojí 493900Sk aj s DPH + príplatok 10000Sk za metalízu.

Za zapožičanie ďakujeme importerovi Škoda Auto Slovensko.





Súvisiace články:
26. júl 2003 TEST: Škoda Octavia Combi RS – pekelne rýchly kombík (Testujeme)
25. júl 2003 MICHELIN A ŠKODA MOTORSPORT -SILNÉ PARTNERSTVO (Motoršport)
20. máj 2003 Škoda Auto podľa odborárov uvažuje o výrobe štvrtého modelu (Aktuality zo sveta)
14. apr 2003 Škoda Auto obmedzuje výrobu limuzíny Superb (Aktuality zo sveta)
7. apr 2003 Škoda vyrobila už 750.000 Fabií (Aktuality zo sveta)
3. mar 2003 Škoda Auto prežila slabší rok (Aktuality zo sveta)
27. jan 2003 Škodu Superb vyhlásili v ČR za najobľúbenejší automobil (Aktuality zo sveta)
9. jan 2003 Škoda Auto ukončí výrobu starých motorov (Aktuality zo sveta)
11. júl 2002 Škoda Octavia Combi RS - nové rýchle Combi (Predstavujeme)
10. jún 2002 Škoda Auto predvolá na kontrolu 19 tisíc vozidiel Octavia (Aktuality z domova)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 11/12/17 12:32:25