HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5524 ľudí)

do 5.000 Sk (1835)

do 10.000 Sk (1016)

do 20.000 Sk (844)

viac ako 20.000 Sk (943)

neinvestujem (886)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





2. jan 2006 (00:00) - Motormánia - Testujeme

NISSAN X-TRAIL 2.2 dCi - AUTO DO POHODY AJ NEPOHODY

Zdá sa, že japonskí inžinieri v prípade Nissanu X-Trail vsadili na správnu kartu, ktorý si získava zaslúžené uznanie. Tajomstvo úspechu jedného z najpredávanejších kompaktných automobilov s zapínateľným pohonom 4 x 4 spočíva vo vydarenej symbióze atraktívneho dizajnu karosérie a širokého spektra použitia.






nissan
Voliteľný druh pohonu, ktorý zvyšuje akčnosť vozidla aj na nespevnených cestách, a páčivá samonosná karoséria zase boduje na strane vnútorného priestoru a vyváženého vonkajšieho vzhľadu. K obchodnému úspechu významne prispela aj modernizácia uskutočnená na jeseň 2003, ktorá pre X-Trail znamenala decentný facelifting, nový motor 2.2 dCi so vstrekovaním common rail a zvýraznená orientácia na agilných mladých ľudí, resp. aktívne mladé rodiny.

Podrhnuté, podčiarknuté, Nissan X-Trail je vydarený univerzálny typ auta, ktoré sa vyznačuje nevšedným, neokukaným a pritom atraktívnym zovňajškom, hoci jeho vznik siaha do minulého storočia. Samonosná karoséria triezvych, jednoduchých tvarov aj napriek rokom má niečo do seba; jej rovné, strohé línie vyvažujú oblúky nad výrezmi kolies, ktoré zvýrazňujú línie blatníkov a zaujímavé detaily, ako napríklad do strešných lyžín integrované prídavné diaľkové svetlá alebo kruhové hmlovky, hlboko zapustené v prednom masívnom nárazníku vo farbe karosérie.

Prednú časť auta zdobí "nissanovská" maska, typická pre väčšinu súčasných terénnych automobilov značky z Tokya, tvorená motívmi dvoch štvoruholníkov, medzi ktorými je lichobežník. Po stranách masky sú jednotky pomerne veľkých svetlometov, ktoré majú spoločný plastový kryt s ukazovateľmi smeru. Pre lepší odhad v stiesnených priestoroch majú tieto kryty výstupky, ktoré slúžia ako vizuálne kontrolky. Takmer vodorovná kapota svojim predným okrajom zasahuje až do masky a jej stereotyp je narušený dvomi pozdĺžnymi prelismi smerom dopredu sa navzájom k sebe približujúcim.

Z boku je nápadná vysoká stavba vozidla a jeho svetlá výška, ktorá hodnotou 200 mm naznačuje poslanie vozidla a súčasne uľahčuje jazdu aj v teréne. Mierne stúpajúca kontúra spodných okrajov bočných okien je vyvážená takmer nenápadne smerom dozadu klesajúcou líniou strechy, ktorej dominujú spomenuté mohutné strešné nosiče s prídavnými diaľkovými svetlami.

Interiér X-Trailu náš očaril svojim ergonomickým a praktickým prevedením ako aj početnými priečinkami a poličkami na odkladanie drobnosti. Jeho plusom je netradičné riešenie palubnej dosky, na ktoré si však je potrebné zvyknúť. Nie je veľa vozidiel tejto kategórie, ktoré by mali "kaplnku" s kruhovými prístrojmi v strede; po usadnutí za volant sme sa cítili ako v kine... Takéto riešenie prístrojovky umožnilo vytvoriť pred vodičom veľký výdych vetrania a za ním smerom k čelnému sklu ďalšiu poličku na odkladanie drobností s elektrickou zásuvkou.

Nissan X-Trail, ktorého vonkajšie rozmery sú 4510 x 1765 x 1665 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor naprav 2625 mm, sa môže pochváliť veľkorysou ponukou miesta pre päť dospelých ľudí na pohodlných sedadlách vpredu aj vzadu. Tie majú dobrý tvar a kvalitný poťah, ktorý odpudzuje vodu. Veľkorysý, vzdušný interiér s dostatkom miesta v oblasti ramien a nad hlavami, je miestom, kde sa pasažieri môžu pohodlne posadiť a uvoľniť. A vďaka veľkému strešnému oknu je interiér aj veľmi svetlý.

Interiér, v ktorom prevládajú plastové materiály, potvrdzujú všestranné využitie Nissanu X-Trail. Ak sa znečistí, jeho údržba je ľahká a rýchla. V tomto prípade použitie plastov sa ukázalo ako veľmi praktické.

Masívne dvere umožňujú veľmi pohodlné nastupovanie a vystupovanie. Za nevýhodu považuje elektricky ovládané okná zadných dverí, ktoré v spustenom stave vytŕčajú z dverí takmer do polovice presklennej časti...

V Nissane X-Trail je dostatok miesta aj pre batožinu - 410 dm3 je slušný objem, ktorý sa dá zväčšiť sklopením operadiel zadných sedadiel. Ložná plocha má dĺžku až 1674 mm.

Nissan X-Trail ponúka voľbu jedného z troch spôsobov pohonu: permanentný pohon prednej napravy, pohon 4 x 4 s rozdelením hnacej sily v pomere 57 percent na prednú napravu a zvyšok, teda 43 percent na zadné kolesá, alebo automatické pripojenie pohonu zadných kolies v prípade, že predné kolesá sa začnú preklzávať.

Voľba módu je mimoriadne jednoduchá a zaslúži si pochvalu: neovláda sa ako býva zvykom pákou na prístrojovke alebo stredovej konzole ale otočným ovládačom, ktorý je umiestnený na pravej strane pod volantom. Takéto riešenie je možné vďaka elektronickému systému zapínania pohonu na všetky štyri kolesá.

Nevýhodou testovaného vozidla bola absentujúca redukčná prevodovka, ktorej funkciu do určitej miery supluje šesťstupňová prevodovka.

Jednako, Nissan X-Trail, ktorý neskrýva imidž terénneho autiaka, je doma predovšetkým na komunikáciách so spevneným povrchom. Tu sa správa aj napriek vyššej svetlej výške ako štuka vo vode a jazdnými vlastnosťami sa približuje k limuzíne. Ani pri športovejšej jazde podvozok s nezávisle zavesenými kolesami, ktorý je trocha tvrdšie vyladený, neprivedie vodiča do neriešiteľných situácii. Auto v zákrutách sedí prekvapujúco dobre. Jedine väčšie nerovností kombinované rýchlym prejazdom zákrut môžu znamenať ľahký problém - kolesá uskakujú. Vtedy príde na pomoc elektronická kontrola trakcie a so vzniknutou situáciou si hravo poradí: pribrzďovaním pretáčajúceho kolesa a prenášaním krútiaceho kolesa na zaťaženú stranu stabilizuje jazdu. Elektronický systém kontroly trakcie tak potvrdil svoje oprávnenie v tomto vozidle a jeho činnosť takmer ani nepocítite. Stabilizačný systém ESP+ udržiava trvalý dialóg s pohonom 4 x 4 a môže prostredníctvom pribrzďovania jednotlivých kolies kompenzovať pretáčovavosť alebo nedotáčavosť, do ktorých sa môže vozidla na ceste dostať.

Ľahší terén je pre imidžový X-Trail taktiež nie prekážkou a ak aj zabudnete, že ste nastavili trvalý pohon 4 x 4 (poloha "Lock"), nič sa nedeje. Elektronika má všetko pod kontrolou a pri vyššej rýchlosti ako 30 km/h odpojí pohon zadných kolies. Podobne aj pri jazde v teréne ESP+ stabilizuje jazdu a trakciu na šmykľavom podklade povrchu. Vďaka cieleného pribrzďovania kolesa, ktoré sa nedotýka podložia alebo pretáčajúceho sa kolesa sa hnací moment prenáša na koleso na opačnej stranne napravy, čím sa zvyšuje schopnosť vozidla prekonávať terén

Problémy môžu pre Nissan X-Trail znamenať členitý terén s veľkými nerovnosťami. Spomenutá absencia redukčnej prevodovky, ktorá by umožnila pomalý rozjazd do strmého stúpania, a hlavne medzinapravového diferenciálu diskvalifikujú japonského fešáka do roly outsidera už pri prvotnom prekonávaní veľkej terénnej vlny. Jazdu s mierne skríženými napravami zvládze ešte ako tak, ale to je všetko. Nissan X-Trail aj napriek imidžu terénneho auta a možnosti pohonu 4 x 4 je auto určené predovšetkým pre spevnené komunikácie.

2,2-litrový preplňovaný diesel (vŕtanie 86,0 mm x zdvih 94,0 mm) so vstrekovanou technikou systému common rail, ktorý má výkon 100 kW/136 k pri 4000 ot/min, podporuje suverénnu jazdu na cestách i necestách. Jeho max. krútiaci moment 314 Nm pri 2000 ot/min je zárukou nezvyčajnej pružnosti motora a dobrého záberu takmer od voľnobežných, hoci do svojho živlu sa dostával až po prekročení uvedenej hranice max. krútiaceho momentu. Dieselový motor sa prezentoval v teste ako veľmi dobrý ťahúň a úsporný spoločník, ktorý sa uspokojil v meste s 8,5 l/100 km (normovaná spotreba 6,2/7,2/9,0 l/100 km).

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Nissan X-Trail, ktorého pohotovostná/celková hmotnosť je 1510/2050 kg, za 11,5 s (výrobcom udávaná hodnota) a dokáže uháňať max. rýchlosťou 180 km/h (výrobca).




Galéria
nissan    nissan    nissan    nissan   
nissan    nissan    nissan   
nissan    nissan    nissan   
nissan    nissan    nissan   



Súvisiace články:
19. feb 2003 NISSAN PATHFINDER ARMADA 2004 JE PRIPRAVENÝ NA SVOJ DEBUT V NEW YORKU (Aktuality zo sveta)
18. feb 2003 NOVÁ MICRA ŠTARTUJE NA PARÍŽSKOM TÝŽDNI MÓDY (Aktuality zo sveta)
11. feb 2003 NISSAN - VÝSLEDKY ZA DECEMBER A ROK 2002 (Aktuality zo sveta)
24. okt 2002 Reklamná kampaň na Nissan Pickup dosiahla dve ocenenia (Aktuality zo sveta)
11. okt 2002 Nová forma inteligentného tempomatu v prevedení od Nissanu (Aktuality zo sveta)
4. okt 2002 Nová Micra žiari na móle parížskeho autosalónu (Aktuality zo sveta)
18. sep 2002 Veľká premiéra malého auta Nissan Micra bude v Paríži (Aktuality zo sveta)
27. aug 2002 Nissan Primera získal cenu ”RED DOT” za dizajn (Aktuality zo sveta)
22. máj 2002 Nissan s rekordným ziskom druhý rok po sebe (Aktuality zo sveta)
25. jan 2002 Anglická kráľovná vyznamenala generálneho riaditeľa Nissan Veľká Británia (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 24/11/17 13:57:44