HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5516 ľudí)

do 5.000 Sk (1833)

do 10.000 Sk (1013)

do 20.000 Sk (843)

viac ako 20.000 Sk (942)

neinvestujem (885)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





1. sep 2005 (00:00) - Motormánia - Testujeme

HONDA FR-V 1,7 i-VTEC – REVOLÚCIA V SEDENÍ: MPV S USPORIADANÍM SEDADIEL 3 + 3

V automobilovej terminológii je už dávno zaužívané usporiadanie sedadiel 2 + 2 pre interiér s dvomi plnohodnotnými sedadlami a dvomi núdzovými; formulka 3 + 3, teda tri sedadlá vpredu a tri sedadlá vzadu, zatiaľ iba čaká na svoje rozšírenie, lebo nenájdeme na trhu veľa typov automobilov s takto deklarovanou ponukou sedadiel. Vlastne, so šesticou samostatných sedadiel sa donedávna mohol pýšiť iba Fiat Multipla; od minulého roku monopol talianskeho zástupcu narušil automobil z ďalekého východu – Honda FR-V, ktorý sa prvý raz predstavil verejnosti na septembrovom autosalóne v Paríži.






honda
V redakčnom teste sme dostali príležitosť si ju vyskúšať v kombinácii s benzínovým motorom 1.7 i-VTEC, ktorý v typovom rade FR-V predstavuje základnú motorizáciu.

Honda FR-V (Flexible Recreational Vehicle) predstavuje automobil novej dimenzie – tvarom a predovšetkým – usporiadaním interiéru, resp. sedadiel. A práve rozloženie dvoch radov sedadiel v kabíne a ich variabilita dovoľujú maximálne využiť jej priestor.

Konfigurácia sedadiel, ktoré ponúka automobilka Honda v type FR-V, dostalo neoficiálne označenie 3 + 3, a predznamenáva, že každý z pasažierov, ktorých môže byť „na palube“ až šesť, má k dispozícii samostatné, pozdĺžne posúvateľné sedadlo vybavené trojbodovým bezpečnostným pásom. Pochopiteľne, na všetkých sedadlách v dvoch radoch sa dá meniť sklon operadla a všetky sa dajú sklopiť.

Rozmiestnenie sedadiel, ktoré majú veľmi dobré tvarovanie a sú dostatočné tuhé, a ich variabilita sú svetovou novinkou, ktorá dovoľuje nebývalou mierou maximálne využiť vnútorný priestor a ponúka vysoký stupeň komfortu aj v plnom obsadení šiestimi dospelými osobami posunutím stredného sedadla v prednom rade v rozmedzí 270 mm alebo zadnom rade o 170 mm smerom dozadu, vytvorí sa dostatok miesta vo výške ramien.

Pochopiteľne, ak sa do predného alebo zadného radu posadia zavalití pasažier, priestoru nebude nazvyš. Pri plnom obsadení dospelými osobami tak môže znervózňovať pri prejazde zákrutou, že budeme nechtiac dotýkať spolujazdca ramenami alebo kolenami... Podľa nás rozumnou kombináciou je trojica, resp. štvorica vzrastom vyšších osôb alebo tri či dve detí.

Úžitkovú hodnotu vozidla zvyšujú sklápateľné zadné sedadlá, ktoré sa dajú zložiť do roviny s ložnou plochou batožinového priestoru, čím sa základný objem kufra 439 dm3 dá zväčšiť na 1049 litrov (ložná plocha 1530 x 1100 mm), a pri naložení až po strop dokonca na úctyhodných 1600 l. Rovnako praktickosť zvyšujú aj úchytky bezpečnostných sedačiek Isofix na všetkých sedadlách s výnimkou vodičovho, ktoré je sériovo výškovo nastaviteľné.

V prípade, že predné stredné sedadlo je neobsadené, sklopení operadla sa dá premeniť na praktický stolík, či nezvyčajne širokú lakťovú opierku.

Okrem osobitého usporiadania sedadiel sa môže Honda FR-V pochváliť aj zaujímavým dizajnom karosérie. Jej tvary šikovne skrývajú skutočnosť, že vo svojom vnútri poskytne miesto okrem vodiča ďalším piatim pasažierom. Jej tvary skôr naznačujú, že pred sebou máme „kombi s výrazným športovým švihom“. Výrazný klínový profil..............

Ostatne, vonkajšie rozmery – dĺžka 4285 mm, šírka 1810 mm a výška 1610 – skôr naznačujú, že kompaktný van nepôsobí vôbec mohutne.

Pre vozidlá Honda sú charakteristické výborné jazdné vlastnosti. „Efervéčko“ v tomto smere len potvrdzuje tradíciu. Je to vďaka nezávislé zaveseným všetkých kolies v kombinácii so širokým rázvorom a relatívne nízko umiestneným ťažiskom. Vodič má pocit akoby riadil obyčajný osobný automobil a nie šesťmiestne MPV. Presné riadenie tento pocit ešte viac umocňuje.

Sériovo je Honda FR-V dodávaná s ABS, elektronickým delením brzdnej sily (EBD) a brzdovým asistentom

Interiér je vkusný; prístrojová doska s prehľadná a rozmiestnenie páčok a tlačidiel má svoju logiku, takže sme sa nedostávali do situácie, ako keď riešime hlavolam. Kvôli usporiadaniu troch sedadiel v jednom rade je radiaca páka umiestnená na prístrojovom paneli hneď veľa volantu. Aj dodatočná slnečná clona, opierka pre pasažiera sediaceho v strede, rovnako ako aj dýza vetrania, svedčia o skutočnosti, že Japonci pri koncipovaní interiéru veľa premýšľali.

Krátka radiaca páka, ktorá svojim tvarom vyvoláva silnú asociáciu k joysticku, je umiestnená tesne vedľa volantu. Na takéto usporiadanie radiacej páky si je potrebné zvyknúť; jej nespornou výhodou je však že, radiace dráhy sú krátke a umožňujú bleskové preraďovanie prevodových stupňov. Nevýhodou je, že radiaca páka zacláňa čiastočne ovládaniu klimatizácie.

Za vydarenú považujeme ergonómiu a voľba materiálov, ako aj ich dielenské spracovanie v Honde FR-V. V tomto smere môže byť Honda príkladom pre konkurenciu: použité kvalitné materiály spríjemňovali pobyt v interiéri, ktorého príjemné pocity neznižovali vŕzgavé zvuky ani nepríjemné pachy, ktorý zvyknú plasty v interiéri zanechať. V Honde FR-V sme od prvej chvíle cítili veľmi dobre.

K dobrej pohode na „palube“ prispievala bohatá výbava. Ta začína automatickou klimatizáciou, pokračuje elektrickým ovládaním okien, stereorádiom s CD prehrávačom. Aj centrálne zamykanie je v základnej cene.

Testovaná Honda FR-V poháňal zážihový štvorvalec objemu 1,7 l. Jeho výkon je 92 kW/125 k pri 6300 ot/min. a maximálny krútiaci moment 154 Nm pri 4800 ot/min. a prepožičiaval rodinnému autu s pohotovostnou/celkovou hmotnosťou 1395/1890 kg slušnú dynamiku. Chýbajúci ťah motora sa konštruktéri pokúsili zakryť krátkymi vodovými stupňami, čo spôsobuje zvýšený hluk .

Automobily Honda sú povestné výbornými jazdnými vlastnosťami. Vozidlo s prednými poháňanými kolesami sa správalo takmer neutrálne, mierne nedotáčavosť sa prejavila pri prudšom prejazde zákrut. Výhodu bola aj skutočnosť, že karoséria sa takmer nenakláňala pri zmene smeru jazdy.

Agregát bol skombinovaný s mechanickou päťstupňovou prevodovkou, ktorá sa vyznačovala „krátkymi“ prevodovými stupňami. Tie pristali skôr jazde v meste, kde umožňovala prekvapivú dynamiku, ako na diaľnici, kde bolo potrebné motor vytáčať do oblasti vyšších obrátok, čo okrem zvýšenej spotreby sa prejavilo aj vyšším vnútorným hlukom. Uvedieme príklad: pri 4200 ot/min a 4. zaradenom prevodovom stupni umožňuje jazdiť po diaľnici 130 km/h, pre vyššiu rýchlosť.

Proti radeniu prevodovky s krátkou radiacou pákou umiestnenou netradične na prístrojovej doske, tesne vedľa volantu, lebo z dôvodu troch sedadiel odpadá klasická stredová konzola, nemáme výhrady. Je len potrebné si zvyknúť na polohu radiacej páky, ktorá je trochu vyššie ako býva zvykom, nespornou výhodou tohto riešenia, že radenie išlo ľahko a dráhy boli presné.

Počas testu sme dosiahli priemernú spotrebu paliva 8,9 l/100 km. V meste sa dá jazdiť aj pod desať litrov na 100 km, ale je potrebné mať „ľahkú nohu“.



Slovo na záver: kto si obľúbi nevšednú šesťmiestny koncepciu sedenia, dostane v Honde FR-V variabilný minivan s veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami, bohatou výbavou a nie všedným dizajnom. Šesť miest a k tomu vynikajúco využiteľný obstavaný priestor predstavujú v súčasnosti najdokonalejšie riešenie. Čo nám prekážalo, bolo chýbajúci stabilizačný program ESP v základnej cene.




Galéria
honda    honda    honda    honda   
honda    honda    honda   
honda    honda    honda   
honda    honda    honda   
honda    honda   



Súvisiace články:
10. jan 2005 HONDA CIVIC 1,6 LS – KONZERVATÍVNY (Testujeme)
9. aug 2004 HONDA ACCORD 2,2i-CTDi Sport – SYMFÓNIA AKORDOV (Testujeme)
7. apr 2004 HONDA CIVIC 5D 1,6 VTEC ES - VIAC PRIESTORU NA VAŠE SNY (Testujeme)
31. dec 2003 Honda ACCORD 2,4 Executive - elegantný športiak (Testujeme)
11. nov 2003 Honda Slovakia – Akcie platné na november 2003 (Akčné modely)
26. sep 2003 Honda predstavila novú konštrukciu nosného skeletu karosérie (Aktuality zo sveta)
11. jún 2003 CMS - Revolučný brzdový systém od Hondy (Aktuality zo sveta)
2. apr 2003 HONDA FCX-V4 - VOZIDLO S PALIVOVÝMI ČLÁNKY (Predstavujeme)
31. mar 2003 VLASTNÍ DIESELOVÝ MOTOR FIRMY HONDA ZAŽÍVÁ SVŮJ DEBUT (Aktuality zo sveta)
2. dec 2002 Honda FCX v službách polície Los Angeles (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 20/11/17 08:24:51