HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5539 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1022)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (944)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





30. máj 2005 (23:00) - Motormánia - Testujeme

ŠKODA OCTAVIA 1,9 TDI KOMBI – TREFA DO ČIERNEHO

Druhá generácia Octavie sa konštruktérom mladoboleslavskej automobilky Škoda vydarila. Tvorcovia zohľadnili pripomienky majiteľov prvej generácie, upravili dizajn, prepracovali detaily a pod plechový „obal“ ukryli aktuálnu techniku: moderný podvozok s viacprvkovým zavesením zadných kolies a priestrannejší a komfortnejší interiér.






skoda
Dostali sme možnosť oboznámiť sa verziou s vznetovým motorom s priamym vstrekovaním paliva 1.9 TDI.

Nová Octavia Kombi pôsobí síce mohutným dojmom; ten však ide ruka v ruku s dynamickým vzhľadom, takže spomenutá masívnosť vôbec neprekáža. V tomto smere inžinieri z Mladej Boleslavy odviedli kus poctivej práce. Druhá generácia obľúbenej Octavie dostala nový, atraktívnejší plechový kabát s „ostrejšie“ rezanými líniami. Vpredu sa vynímajú nielen veľké svetlomety lichobežníkové a nová maska, ale aj kapota s výraznejšími prelismi, ktoré sa smerom dopredu zužujú. Zadná časť nezaostáva v atraktívnosti s predným čelom aj vďaka viac skloneným zadným stĺpikom, ktoré tak významne odľahčujú zreteľné partie karosérie typu kombi. Praktická päťdverová karoséria je z každého uhlu pohľadu vyvážená a jej elegantné línie určite ani po rokoch netratia nič zo svojho šarmu, ktorému sa naviac nedá uprieť istá dávka dynamiky a dravosti.

Škodaváckym dizajnérom sa podarilo vytvoriť vzhľadom príťažlivý automobil, básnik by ho určite vzletne prirovnal ku krásavici na štyroch kolesách. Koniec koncov, pravdivosť týchto slov potvrdzujú rôzne ocenenia, ktoré nová Octavia medzitým od uvedenia na trh získala za dizajn karosérie s vysokou mierou harmónie. A pritom Škoda Octavia Kombi si zachováva vlastnú identitu.

Škoda Octavia Kombi s vonkajšími rozmermi 4572 x 1769 x 1462 mm (dĺžka x šírka x výška), má moderne riešený a priestranný interiér. Ten si zaslúži rovnako uznanie ako exteriér. V jednoduchej prístrojovej doske našli miesto všetky dôležité ukazovatele a ovládače. Prístrojový panel, ktorý je „klasický“ koncipovaný: dva veľké kruhové prístroje, ukazovateľ rýchlosti a na ľavo od neho otáčkomer, medzi nimi dva malé kruhové prístroje – palivomer a teplomer motora, a nad nimi rozmerný displej palubného počítača s kontrolkami, v strede plynulo prechádza do stredovej konzoly; tá je síce mohutná, ale, našťastie, nie je preplnená ovládačmi. Panel v strede slúži ako konzola ovládania dvojzónovej klimatizácie a rádia s CD-prehrávačom s dostatočne dobre čitateľným displejom.

Nič sme nenašli, čo by nám prekážalo: v prepracovanom interiéri, v ktorého konštrukcii sa uplatnili kvalitné materiály a ktorý sa vyznačuje kvalitným dielenským spracovaním, by sme ťažko hľadali niečo, čo by sme mohli vyčítať. Interiér je ergonomický a pobyt v ňom je príjemný pre päť osôb. Predné sedadla sa vyznačujú dobrým tvarovaním so zreteľnými bočnými časťami a sú vyhovujúce takmer po každej stránke.

O tom, že konštruktéri si dali záležať na detailoch, svedčí aj množstvo praktických odkladacích priestorov a jeho vynikajúce odhlučnenie.

Z dostatku miesta v interiéri profitujú najmä pasažieri na zadných sedadlách. Nová generácia Octavie sa poučila a ponúka vzadu neporovnateľne viac miesta ako predošlá verzia. Pod priestorový komfort vzadu sa podpísal aj zväčšený rázvor naprav 2580 mm (+ 70 mm), čím sa podarilo vytvoriť dostatok miesta pre kolená vzadu sediacich spolujazdcov a svojou šírkou ponúkajú miesto trom ramenatým chlapom. Pochopiteľne, oveľa väčší komfort sedenia je pri obsadení len dvomi osobami, ktoré môžu využiť aj sklápateľnú lakťovú opierku.

Silnou stránkou Octavie bol objemný batožinový priestor a túto výhodu si ponechala aj aktuálna generácia. Objem kufra je 560 l – neuveriteľná hodnota, ktorá umožní prepraviť takmer všetko. Ak potrebuje auto na dovolenky, Škoda Octavia Kombi je tá najvhodnejšia voľba. Úžitkovú hodnotu obrovského kufra zvyšujú bočné odkladacie schránky, jeho variabilitu zase sklápateľné zadné sedadlá. Ich sklopením sa vytvorí objem 1620 l. Jedinú výčitku máme ku skutočnosti, že sa nedajú sklopiť, tak aby podlaha ostala rovná. Mierny schodík, ktorý sa vytvorí ich sklopením, môže niekedy narobiť problémy.

Testovanú verziu poháňal vznetový 1,9-litrový štvorvalec TDI. Motor je dostatočne výkonný; jeho najväčšou prednosťou je však, ako sa na diesel patrí, umiernená spotreba, ktorá pri neudržateľne stúpajúcich cenách palív hrá prím.

Radový štvorvalec so zdvihovým objemom 1896 cm3 (79,5 x 95,5 mm), ktorý je zabudovaný naprieč nad prednou poháňanou nápravou, je modernej konštrukcie s priamym vstrekovaním paliva TDI, tzv. „pumpedüse“. Jeho výkon je 77 kW (105 k) pri 4000 ot/min, max. krútiaci moment má hodnotu 250 Nm pri 1900 ot/min. Dieselová jednotka zabezpečí vozidlu s pohotovostnou hmotnosťou 1310 kg (celková hmotnosť 1970 kg) slušnú dynamiku a umožňuje jazdiť maximálnou rýchlosťou 192 km/h pri zrýchlení z 0 na 100 km/h za 11,8 s. Hoci výkonové parametre motora sú skôr priemerné ako špičkové, kombinácia s 1,9-litrovým dieselom vozidlu pristane a dokázala nás presvedčiť o ďalšej prednosti novej Octavie – vynikajúcom podvozku.

Motor je spriahnutý so päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorej radenie bolo ľahké a presné. Päť rýchlostí umožňuje vodičovi jazdiť maximálne úsporne, odstupňovanie je správne navrhnuté; no nazdávame sa, že šiesty prevodový stupeň by nebol na škodu a stlačil by spotrebu pri jazde na diaľnici o nejaké to „deci“ dole.

Octavia 1,9 TDI Kombi sa však nebráni ani dynamickej jazde – všetko závisí od vodiča a jeho temperamentu. Už pri rozbehu nás prekvapí slušným zrýchlením, cítiť, že motor dobre reaguje na plyn. Vozidlo, ktoré sme testovali, nás presvedčilo, že vie jazdiť veľmi úsporne, ale ak sme poriadne šliapli na pedál plynový pedál, dokázali sme prebudil v motore driemkajúci športový duch – ochotne sa roztočí do maximálnych otáčok a dokáže jazdiť nielen vysokými jazdnými priemermi, ale umožňuje aj bezproblémové predbiehanie.. A to všetko pri spotrebe 4,2/6,4/5,0 l/100 – podľa výrobcu. My sme počas testu dosiahli „priemerku“ 6,2 l/100 (?)– podotýkame pri športovom spôsobe jazdy, a v meste sme na 100 km jazdy spotrebovali 5,5 (?) litrov.

Octavia má excelentné jazdné vlastnosti, ktoré určite nesklamú ani tú najnáročnejšiu klientelu. Jej podvozok, ktorý je vybavený nezávisle zavesenými kolesami, vpredu na vzperách McPherson a trojuholníkových spodných ramenách a vzadu na štvorprkovom závese, si je istý za každej situácie a majú leví podiel na komfortnej jazde. Ani v ostrejších zákrutách sa nenakláňa, na ceste výborne „sedí“ a ani prudké pohyby volantom nevyviedli auto z miery.

Na novú Octaviu sa môžeme pozerať dvomi spôsobmi. Prvým cez prizmu nadobúdacej ceny. Pomer ceny a hodnoty v prípade Octavie 1,9 TDI Kombi je veľmi priaznivý. Tá je v prípade agregátu 1,9 TDI o niečo vyššia, ale stále nie prehnaná, v každom prípade priaznivejšia v porovnaní s konkurenciou a jasne radí tento typ auta do nižšej strednej triedy. Jej základná cena je 659.900 Sk, cena testovaného modelu sa prehupla cez 850.000 Sk. Druhým spôsobom nazerania na Octaviu je cez ponuku priestoru a kvalitu spracovania. Octavia sa týmito parametrami, hlavne vnútorným priestorom, posúva do vyššieho segmentu vozidiel.

Náš záver: za uvedenú cenu dostanete vynikajúce auto a z hľadiska kompromisu dynamiky a prevádzkových nákladov pri súčasných cenách palív je kombinácia Octavie Kombi s 1,9-litrovým TDI podľa nášho usúdenia najoptimálnejšou voľbou.




Galéria
skoda    skoda    skoda    skoda   
skoda    skoda    skoda   
skoda   



Súvisiace články:
2. nov 2006 Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod. (Aktuality zo sveta)
29. okt 2006 Škoda Superb pre prezidenta Českej republiky (Aktuality zo sveta)
26. okt 2006 ŠKODA PRAKTIK -NOVÉ ÚŽITKOVÉ VOZIDLO (Aktuality zo sveta)
13. okt 2006 Škoda rastie napriek prognózam (Aktuality z domova)
27. sep 2006 ŠKODA AUTO NA PARÍŽSKOM AUTOSALÓNE (Aktuality zo sveta)
18. sep 2006 ŠKODA JOYSTER NA AUTOSALÓNE V PARÍŽI (Aktuality z domova)
7. sep 2006 Nová Škoda Octavia Scout – partner pre prácu i voľný čas (Aktuality z domova)
9. aug 2006 Škoda Superb v modernizovanej verzii modelového roku 2007 (Aktuality z domova)
8. aug 2006 Škoda Octavia RS odteraz aj s motorom 2.0 TDI PD (Aktuality z domova)
23. jún 2006 V Číne sa budú vyrábať aj ďalšie modely Škoda (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 13/12/17 08:25:21