HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5537 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1021)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (943)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





24. jan 2005 (00:00) - Motormánia - Testujeme

KIA CERATO 1,6 LX 5HB – KÓREJSKY BOJOVNÍK

Kia Cerato, model nižšej strednej triedy, ktorým automobilka zo Soulu vytiahla v roku 2004 do boja v silne obsadenej triede kompaktov proti európskej konkurencii zastúpenej predovšetkým legendárnym VW Golf, modernizovaným Ford Focusom, inovatívne tvarovaným Oplom Astra a elegantnou Škodou Octavia. Aké šance má kórejsky bojovník proti silným a osvedčeným súperom? Na to sa pokúsia nájsť odpoveď nasledujúce riadky.






kia
Kia Cerato sa okrem štvordverového sedanu predáva aj v päťdverovom prevedení – ako hatchback, ktorý sa predstavil verejnosti prvý raz v marci 2004 na autosalóne v Ženeve, a ten sme mali k dispozícii na testovanie. Vizuálny rozdiel medzi sedanom a kompaktným modelom, ktorý sa vyznačuje šikmo skosenou zadnou časťou karosérie, je zrejmý – jej menšia dĺžka (o 140 mm), ktorá je u hatchbacku 4340 mm.

Nepochybne tvary karosérie Cerata sú prispôsobené európskemu vkusu. Kia Cerato nás oslovilo skôr klasickým, rozumej osvedčeným strihom svojho plechového kabátu, ktorého krivky s krátkym predným aj zadným previsom sa nedajú označiť za priekopnícke, ale nedá sa im uprieť celková vyváženosť a aj zaujímavý výsledný vzhľad. Na strane druhej osvedčené tvary karosérie nebudú určite podliehať tak rýchlo vplyvu vrtkavej móde.

Predná maska Cerata sa môže pochváliť svetlometmi s čírou optikou pod spoločným krytom s ukazovateľmi smeru. Členitý masívny otvor na prívod vzduchu ku chladiču motora dodáva vozidlu nielen nezameniteľný výraz, ale prepožičiava mu aj neodškriepiteľnú dávku športového imidžu.

Hoci podľa vonkajších rozmerov 4340 x 1735 x 1470 mm (dĺžka x šírka x výška) Cerato nie je v žiadnom prípade drobným autom, ponuka vnútorného priestoru nás trochu zaskočila.

Priznávame, predné sedadlá sú optimálne tvarované, ale mäkké a nedržia dobre, vodič a jeho spolujazdec sa však nebudú sťažovať na ich priestorovú ponuku; na zadných sedadlách je miesta dosť – ale iba pre stredne vysoké a drobnejšie postavy. Pasažieri, ktorým príroda da vienka dala vyšší vzrast, sa vzadu nebudú cítiť veľmi pohodlne: kolenami sa budú zapierať do operadiel predných sedadiel a s tým spojený nepríjemný pocit sa tak prenesie aj na vodiča a po jeho pravici sediaceho spolujazdca... Priestor nad hlavami je dostatočný na predných aj zadných sedadlách.
Prístrojová doska je prehľadná. Pred vodičom sa nachádza obrovský ukazovateľ rýchlosti, ostatné prístroje umiestnené po stranách rýchlomeru, sú menšie, ale aj napriek útlym stále dobre čitateľné. Pohľad na interiér nás však presvedčil, že v jeho konštrukcii výrobca šetril a použil nie práve najkvalitnejšie materiály.

Nešťastne je vyriešené vnútorné osvetlenie. Lampička sa totiž nachádza presne v strede strechy a nie ako býva zvykom v jej prednej časti pri vnútornom spätnom zrkadle. Toto riešenie je nepraktické a v prípade potreby sme museli hľadať vypínač a ani intenzita osvetlenia nezodpovedala potrebe.

Za odkladacie priestory v interiéri sa Cerato nemusí hanbiť. Vedľa páky ručnej brzdy sú držiaky na poháre, dosť miesta je aj v lakťovej opierke medzi prednými sedadlami.
Prekvapujúci je objem batožinového kufra. Do batožinového priestoru Cerata sa vmestí batožina s objemom len 538.

Šťastie, že na jeho dne je ukrytá plnohodnotná rezerva a povinná výbava. Veľkosť „kufra“ je variabilná a sklopením operadiel zadných sedadiel sa dá jeho objem zväčšovať.

Kia Cerato sa ovláda ľahko, v rýchlych zákrutách je nedotáčavé. Zavesenie nezávisle zavesených predných aj zadných kolies je vyladené na komfortnú jazdu a poskytuje cestujúcim na všetkých sedadlách pohodlnú a dobre vyváženú jazdu, ktorú sa nebojíme označiť za komfortnú. Mäkké pruženie zachováva pocit pohodlia aj pri prejazde nerovností, ktoré sa aj vďaka dobre dimenzovaným úchytom ramien neprenášajú do karosérie. Na dobrej charakteristike pruženia sa podpísal aj dlhý rázvor náprav, ktorého hodnota je 2610 mm.

Daň za komfortnú jazdu je však vykúpená väčším nakláňaním sa karosérie pri prejazde zákrut, ktoré je dané aj vzhľadom na relatívne veľký výšku vozidla; náklon však nie je taký, že by u vodiča vyvolával neadekvátne reakcie brzdou či volantom.

Kia Cerato je vybavené účinnými brzdami, ktorých nástup bol razantný až agresívny. Brzdy spolupracujú s protiblokovacím systémom ABS a rozdeľovačom brzdnej sily EBD a sú doplnené aj brzdovým asistentom BAS.

Riadenie je presné a vďaka posilňovaču aj ľahké, takže na parkovaní sa nemusíme trápiť s volantom, ktorý padne dobre do rúk. Jedine jeho veniec by mohol byť podľa nášho súdu o niečo menší...

Motor, radový štvorvalec 1599 cm3 (76,5 x 87,0 mm), zabudovaný vpredu naprieč nad prednou poháňanou nápravou, je modernej konštrukcie so štvorventilovou technikou, t.j. štyri ventily na jeden valec. Motor svojimi výkonovými parametrami sľubuje priemernú dynamiku jazdy, je však trochu hlučný. Jeho výkon je 77,2 kW (104 k) pri 5800 ot/min. a max. krútiaci moment 143,2 Nm dosahuje pri 4500 ot/min.

Motor sa nie veľmi ochotne dá vytáčať do červeného pola otáčok. Jeho prednosťou je dobrý záber v oblasti nízkych otáčok. Avšak pri dynamickej jazde v meste sa ukázala zvýšená spotreba paliva. Nie je pri takejto jazde problém spáliť 9,5 – 11,0 l na 100 km. Ak chce vodič ušetriť benzín, musí s plynovým pedálom narábať jemne, nevytáčať motor do vysokých otáčok a častejšie radiť. Potom môže spotrebu v meste stlačiť aj pod 9 l/100 km. Výrobcom udávaná spotreba je 9,1/5,5/6,8 l/100 km (v meste/mimo mesta a priemer) sa nám však dosiahnuť neporadilo. S plnou nádržou (55 l) sme na diaľnici dokázali zdolať 764 km, čo predstavuje priemernú spotrebu 7,2 l na „stovku“.

Maximálna rýchlosť päťdverového Cerata je podľa výrobcu 186 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 11 s.

O dobrú pohodu počas jazdy sa stará veľmi slušne odhlučnený interiér, mechanická klimatizácia a rádio s CD-prehrávačom. Sériová výbava je Kia Cerato je na slušnej úrovní. Štandartne sa Cerato dodáva s ABS a s rozdeľovačom brzdnej sily EBD plus brzdový asistent BAS, dvomi airbagmi, imobilizérom, posilovačom riadenia, prednými hmlovkami, diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania s alarmom, elektricky ovládanými prednými oknami, vyhrievanými vonkajšími spätnými zrkadlami, jednoduchým palubným počítačom, výškovo nastaviteľným sedadlom vodiča a volantu.

Čím boduje Kia Cerato? V porovnaní s konkurenciou Cerato ponúka jednu obrovskú výhodu – mimoriadne priaznivú cenu k ponúkanej hodnote. To je v silne obsadenej nižšej strednej triedy najsilnejšia zbraň kórejského hatchbacku, ktorého cena s 105-koňovým motorom a spomenutou výbavou je za 529.700,- Sk. Ak k tomu prirátame päť rokov bezplatnej záruky, potom tu máme argumenty, ktoré presvedčia nejedného váhavca, ktoré proste musia zabrať.





Galéria
kia    kia    kia    kia   
kia    kia    kia   
kia    kia    kia   
kia    kia    kia   
kia   



Súvisiace články:
16. aug 2006 Prvá Slovenská KIA sa volá Cee´d (Aktuality z domova)
20. mar 2006 Slovenská premiéra konceptu CEE´d od KIA (Aktuality z domova)
17. feb 2006 Ženeva 2006: KIA Sorento 2006 (Aktuality zo sveta)
13. feb 2006 Ženeva 2006: Úplne nová Kia Carnival (Aktuality zo sveta)
20. dec 2005 Kia RIO ocenené titulom „AUTOBEST 2006“ (Aktuality zo sveta)
18. nov 2005 Kia SPORTAGE najlepším SUV v USA (Aktuality z domova)
16. nov 2005 Vznikla KIA Motors Sales Slovensko (Aktuality z domova)
30. sep 2005 Nová KIA Magentis (Predstavujeme)
29. sep 2005 Odbyt značky KIA rastie vo svete, Európe i na Slovensku (Aktuality z domova)
25. júl 2005 KIA MAGENTIS 2,0 LX – LIMUZÍNA PRE NENÁROČNÝCH (Testujeme)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 11/12/17 17:54:06