HobbyNET: Recepty · Formula 1 * www.nic.sk - webhosting a registrácia domén *
Motormánia - Úvodná stránka
   
SVET MOTOROV

Vyhľadávanie

Anketa

Koľko investujete do hudby v aute? Autorádio + reproduktory atď.?

(Odpovedalo 5538 ľudí)

do 5.000 Sk (1840)

do 10.000 Sk (1022)

do 20.000 Sk (845)

viac ako 20.000 Sk (943)

neinvestujem (888)



Nastavenie
» Domáca stránka
»

RSS export





10. jan 2005 (00:00) - Motormánia - Testujeme

HONDA CIVIC 1,6 LS – KONZERVATÍVNY

Modernizovaná Honda Civic 1,6 LS, rodinný automobil nižšej strednej triedy, je nenápadný sedan, ktorý sa výrazne odlišuje od svojho kratšieho päťdverového súrodenca (Civic 5T), no na strane druhej prekvapí slušnou ponukou priestoru. Šofér a spolujazdci sa v kabíne cítia príjemne a vôbec sa nemusia neobmedzovať. Aj ďalšie vlastnosti vozidla, ktoré sú výsledkom uplatnenia nespočetného množstva šikovných nápadov, prekvapia. Japonským tvorcom sa podarilo postaviť automobil, ktorý z vonku vyzerá konzervatívne, ale vo svojom vnútri ponúka moderné a pokrokové riešenia.






honda
Aktuálna generácia Civicu sa objavila na cestách na jar roku 2001 a po dvoch rokoch produkcie sa dočkala modernizácie, ťažiskom ktorej sa stali predovšetkým retuše na karosérii.

Najväčšie tvarové zmeny na karosérii Civicu môžeme spozorovať v jej prednej časti. Už na prvý pohľad zaujme maska so šikmejšími a „ostrejšími“ svetlometmi a nárazník s integrovaným spojlerom. Musíme uznať, že vďaka dizajnérskym úpravám maska s výraznými svetlometmi pôsobí teraz agresívnejšie a dodáva inak konvenčne tvarovanému sedanu neprehliadnuteľnú dávku športového švihu.

Bočný línia ostala takmer nedotknutá, ak nerátame nové tvarované podbehy.

Na zadnej časti plechového kabátu sa odohralo vari najmenej zmien. Koncové svetlá si zachovali svoj pôvodný obdĺžnikový tvar a umiestnenie; jedinou ich aktualizáciou je módna optika s priehľadným čírym krytím smeroviek a spätných reflektorov.

Karoséria s vonkajšími rozmermi 4460 x 1715 x 1445 mm (dĺžka x šírka x výška) však aj po faceliftingu pôsobí stále konzervatívne – ak ho porovnáme s inovatívnými a dynamickými tvarmi päťdverového hatchbacku.

Zmenám sa nevyhol ani interiér; ten sa však na rozdiel exteriéru zmenil minimálne a obmedzil sa iba na niekoľko detailov, ktorých hlavným cieľom bolo zlepšiť ergonomické usporiadanie ovládacích prvkov z pohľadu vodiča. Je to hlavne nový štvorramenný volant, ktorý padne dobre do ruky, a zmenený dizajn kruhových prístrojov pred vodičom. Atraktívnosť dvojfarebnej prístrojovej dosky – v kombinácii hnedej s krémovou, zvyšujú lesklé rámiky prístrojov a ich modré podsvietenie. Kvalita spracovania a použitých materiálov je na veľmi slušnej úrovni. Trochu archaicky však podľa nášho názoru pôsobil ovládač vonkajších spätných zrkadiel, ktorý nie je klasicky na lakťovej opierke ľavých dverí, ale miesto si našiel na ľavej stane palubnej dosky.

Najviac nás na Honde Civic 1,6 LS prekvapila ponuka vnútorného priestoru. Ako sme zistili, aj pri plnom obsadení má osádka dostatok priestoru bez toho, aby sa navzájom nejakým spôsobom obmedzovala a preložiť si nohy, nepredstavovalo žiadny problém. Porovnaním vnútorných rozmerov s konkurenčným typmi sme zistili, že sedan Civic sa môže vo svoje triede pochváliť jedným z najpriestrannejším interiérom.

Silnou stránkou kvalitne spracovaného interiéru štvordverového Civicu je komfort sedenia. Predné sedadlá veľmi nielen dobre tvarované, ale aj pohodlné; medzi nimi je umiestnená široká lakťová opierka, ktorá zvyšuje komfort hlavne pri dlhých jazdách.

Na zadné sedadlá sa zmestia tri osoby, tá v strede sediaca si však pohodlie nevychutná. Na príčine je výrazne tvarovanie zadného sedáku, ktorý do určitej miery obmedzuje zaujať pohodlnú polohu. Vzadu je však pre dvoch pasažierov – aj vyššieho vzrastu – dostatok miesta na nohy.

Batožinový priestor, ktorý sa môže pochváliť objemom 450 l, má však relatívne úzky nakladací priestor, ktorý obmedzuje nakladanie širších predmetov. Prednosťou kufra sú jeho rovné plochy.

Honda Civic si vyslúžila pochvalu aj za slušnú nádielku sériovej výbavy. Do základnej výbavy patrí vzduchový vankúš pre šoféra aj spolujazdca a dva bočné, ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, ktoré pracujú s brzdovým asistentom EBV, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých piatich sedadlách, vpredu výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy s napínačom, zadné sedadlá s bezpečnostnými opierkami hlavy, úchytky ISOFIX pre upevnenie detskej sedačky, klimatizácia a palubný počítač.

Jazdné vlastnosti predstavujú šťastne zvolenú kombináciu športovej dynamiky a nízkej spotreby, mimochodom vlastností, ktoré sú vozidlám s emblémom Honda takpovediac vrodené. Ak výrobca zdôrazňuje, že vystužená karoséria a perfektne vyladený podvozok sú výsledkom skúsenosti získaných v automobilovom športe a dodávajú Civicu vynikajúce jazdné vlastnosti, určite nepreháňa.

Vodou chladený radový štvorvalec zdvihového objemu 1590 cm3 (vŕtanie 75 mm, zdvih 90 mm) s nepriamym vstrekovaním paliva a so systémom VTEC variabilného časovania ovládanie ventilov je svižný a nechá ochotne vytáčať aj do oblastí najvyšších otáčok. Jeho maximálny výkon je 81 kW/110 k pri 5600 ot/min.

Jeho prednosťou je slušný krútiaci moment (152 Nm pri 4300 ot/min) a pružnosť, ktorú ponúka v bezkonkurenčnom rozsahu otáčok od 1500 do 6000 ot/min. Obidve spomenuté vlastnosti hnacieho agregátu umožňujú jazdiť s minimálnym preraďovaním prevodových stupňov. Motor ochotne ťahá od voľnobežných otáčok a dobré znáša aj pomalú jazdu na štvrtý, resp. piaty prevodový stupeň aj vtedy, kedy by mu pristalo už preradenie na nižší prevodový stupeň.

Na motor naväzuje päťstupňová krátko odstupňovaná prevodovka. Krátke prevodové stupne môžu byť prednosťou v preplnenej premávke – umožňujú prekvapivú dynamiku; prirýchlej jazde po diaľnici však musíme vytáčať motor do vyšších otáčok čo so sebou prináša vyššiu hlučnosť.

Priečne uložený štvorvalec sa pri šetrnom zaobchádzaní s plynovým pedálom odvďačí sympatickou priemernou spotrebou paliva, ktorá sa v teste nedostala nad hodnotu 6,7 litra paliva na 100 km; meste za rovnakých podmienok jazdy nad 8,0 l/100 km. Pri športovej jazde s vytáčaním do vysokých otáčok mal motor apetít väčší – 8,5 litra 95 oktánového bezolovnatého benzínu na 100 km; v meste atakoval hranicu 10,2 l/100 km. Výrobcom udávané hodnoty spotreby sú 5,5/7,2/9,8 l/100 km.

Podvozok s nezávisle zavesenými kolesami a kotúčovými brzdami na všetkých kolesách je vyladený na komfortnú jazdu. S priečnymi nerovnosťami sa vysporiada bez problémov, pozdĺžne prekonáva s prehľadom. Pri prejazde zákrut sa karoséria nakláňa minimálne aj vďaka priečnym stabilizátorom na obidvoch nápravách a vhodne zvolenej kinematike závesov predných aj zadných kolies.

Relatívne nízko uložené ťažisko umožňuje podvozku zachovať si „svoju tvár“ aj pri tvrdšom zaobchádzaní a vodiča nezradí ani na zlých povrchoch, resp. mokrej vozovke; v zákrutách však je potrebne narábať s plynovým pedálom s citom, lebo podvozok je citlivý na prudké ubratie plynu.

Honda Civic so štvordverovou karosériou dosiahne maximálnu rýchlosť 195 km/h. Jazda po diaľnici rýchlosťou blížiacou sa k maximálnej Civicu pristane. Vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou 1089 kg (celková 1570 kg) zrýchli z 0 na 100 km/h za 9, 2 s.




Galéria
honda    honda    honda    honda   
honda    honda    honda   
honda    honda    honda   
honda    honda    honda   
honda    honda   



Súvisiace články:
1. sep 2005 HONDA FR-V 1,7 i-VTEC – REVOLÚCIA V SEDENÍ: MPV S USPORIADANÍM SEDADIEL 3 + 3 (Testujeme)
9. aug 2004 HONDA ACCORD 2,2i-CTDi Sport – SYMFÓNIA AKORDOV (Testujeme)
7. apr 2004 HONDA CIVIC 5D 1,6 VTEC ES - VIAC PRIESTORU NA VAŠE SNY (Testujeme)
31. dec 2003 Honda ACCORD 2,4 Executive - elegantný športiak (Testujeme)
11. nov 2003 Honda Slovakia – Akcie platné na november 2003 (Akčné modely)
26. sep 2003 Honda predstavila novú konštrukciu nosného skeletu karosérie (Aktuality zo sveta)
11. jún 2003 CMS - Revolučný brzdový systém od Hondy (Aktuality zo sveta)
2. apr 2003 HONDA FCX-V4 - VOZIDLO S PALIVOVÝMI ČLÁNKY (Predstavujeme)
31. mar 2003 VLASTNÍ DIESELOVÝ MOTOR FIRMY HONDA ZAŽÍVÁ SVŮJ DEBUT (Aktuality zo sveta)
2. dec 2002 Honda FCX v službách polície Los Angeles (Aktuality zo sveta)



Diskusia k článku
Pridaj svoj názor do diskusie
Článok

» Verzia pre tlač

» Diskusia

Nové články

» Hľadáte kvalitné a lacné disky od spoľahlivého predajcu?

» DRIVING CHALLENGE – nový fenomén

» Rossi po triumfe v USA najúspešnejším v histórii

» Ktoré vozidlá a ktorí vodiči majú lepšie sadzby povinného zmluvného poistenia?

» Volkswagen a Škoda Auto stavajú nový výrobný závod.

» Rekordné predaje Hyundai v septembri

» 100 predaných áut cez internetový obchod s novými autami






(c) 2002-2005 Motormánia.sk. , Webhosting poskytuje nic.sk . Cached on 12/12/17 22:35:41